15 Reacties

3 jaar geleden

Hebben ze je wel zalfjes gekregen? Op wat voor moment kreeg je er last van? Na het poepen? Ik heb er ook heel veel last van gehad maar dat was vooral net na harde ontlasting en na de bevalling, daar werkte ook niks tegen, ik bleef wel smeren maar bleef echt wel een hele tijd pijn doen. Probeer je ontlasting soepel te houden en idd te blijven smeren. Als je het niet vertrouwd zou ik nogmaals de hap bellen als je veel pijn blijft houden

3 jaar geleden

Hebben ze je wel zalfjes gekregen? Op wat voor moment kreeg je er last van? ...
Ik kreeg er niet last van na de ontlasting. Ik kreeg gisteren opeens last van met fietsen een rot gevoel. De pijn is eigenlijk alleen maar erger geworden en HAP zegt eigenlijk ja haal maar iets bij de apotheek wat ik ook bij de drogist kan halen.

3 jaar geleden

Poeh lastig als t niet helemaal zeker is, maar wat hiervoor is gezegd ontlasting moet makkelijk gaan. Als je echt harde ontlasting hebt dan zou ik zakjes vragen bij de huisarts zodat het iig niet erger kan worden. Verder heb je idd zetpillen of zalfjes die kunnen helpen de pijn wat te verlichten.

3 jaar geleden

Reactie op babybe2021

Poeh lastig als t niet helemaal zeker is, maar wat hiervoor is gezegd ontla ...
Ik heb geen moeilijke stoelgang. Deze pijn is uit het niets gekomen niet na de ontlasting of iets. Ik heb zetpillen gekocht bij de dienst apotheek, maar de pijn wordt niet minder. Heb ook paracetamol erbij geslikt. 😭 ik heb niet kunnen slapen van de pijn misschien maar een paar uurtjes…

3 jaar geleden

Reactie op mariamaria_x

Ik heb geen moeilijke stoelgang. Deze pijn is uit het niets gekomen niet na ...
Dan zou ik gewoon nogmaals bellen, want het is wel raar dat het uit het niets kwam

3 jaar geleden

Ben je wel bij de hap geweest? Klinkt wel erg heftig voor aambeien.

3 jaar geleden

Reactie op mariamaria_x

Ik heb geen moeilijke stoelgang. Deze pijn is uit het niets gekomen niet na ...
Dan zou ik idd nog een keer bellen. Klinkt niet echt als aambeien. Vervelend hoor, sterkte!

3 jaar geleden

Klinkt als een getromboseerde aambei, die doen een stuk meer pijn..

3 jaar geleden

Ik heb een aantal weken geleden een getromboseerde aambei gekregen. Ik had dezelfde klachten als jou (elk half uur wakker 's nachts/ heel veel pijn met liggen, zitten en staan). Bij mij was de aambei uitwendig dus het was duidelijk te zien wat het was door de huisarts. Ik heb een verdovende crème gekregen van de huisarts (zelf moeten betalen). Deze mocht ik 2 keer per dag smeren. Zelf heb ik curanol zalf gehaald bij de drogist voor de verzorging rond de anus. Deze mag je ook veel vaker smeren maar geeft geen verlichting. De tips die ik kreeg: de plek goed schoon houden, smeren, belasten afwisselen met ontlasten, paracetamol als je echt pijn hebt en vezelrijk eten. De huisarts zei dat het waarschijnlijk na een week weg of een stuk minder zou zijn. De VK dacht dat hij zou blijven zitten tot de bevalling. Bij mij was de aambei na 8/9 dagen al veel kleiner en hij deed toen geen pijn meer. De aambei heeft bij mij de hele tijd gebloed maar ook dat hoorde er bij zei de huisarts dus daar hoef je niet van te schrikken. Zolang je maar goed in de gaten houdt dat het bloed uit je anus komt en niet uit je vagina. Ik hoop dat je iets kan met deze informatie en heel veel beterschap ermee!

3 jaar geleden

Ik kreeg de tip neusspray met xylometazoline tegen aambeien!

3 jaar geleden

Ik zou terug bellen als je zoveel last hebt. Heb je wel gekeken met een spiegel of je wat ziet zitten? Kan inwendig en uitwendig zitten overigens. Ik heb na de bevalling ook vrij veel pijn gehad door aambeien. Ik heb toen curanol zalf en tabletten gehaald. De kraamhulp heeft toen boterhamzakjes met stroop gevuld en in de vriezer gelegd. Deze deed ik dan met slapen tussen mijn billen. Ik lag er namelijk ook wakker van.. Ze kunnen ook blijven en geen pijn meer doen trouwens 😊

3 jaar geleden

Pfff wil je alleen maar sterkte wensen, echt horror 🥺

3 jaar geleden

Hoe is t nu ?

3 jaar geleden

Ze kunnen ook begin van je rectaal zitten en dat doet ook zeer als je gaat zitten. Smeren smeren smeren.

3 jaar geleden

Een update: de pijn is gelukkig verlicht door sperti, maar heb er nog steeds last van. Heb gelukkig wel goed kunnen slapen, maar zitten doet nog steeds pijn en morgen weer werken. Terwijl ik hele dag zit op mijn werk😭. Ik verlicht het vooral door een draag band want waarschijnlijk is de baby gwn te zwaar voor me bellen. Is me 2de baby en ik ben zelf maar 150 lang. Zonder de draagband komt de druk weer terug🥺.