9 Reacties
één jaar geleden
Hoi hoi
Heb je al eens geprobeerd te minderen? Mijn dochter 11 maand altijd gemiddelde groeicurve dronk alles leeg ookal kreeg ze fruit brood warme maaltijd etc.. we zijn gewoon begonnen met 1 fles weglaten ze taalde er niet na.. en zo zitten we nu smorgems bij t ontbijt bv 1 boterham met 120CC en avond fles 180CC + pap ( ben nu de pap er uit aan het laten om te kijken of ze dat zonder ook genoeg heeft) ...
Of ik me dochter nou 10 flessen of 5 geef ze drinkt alles op bij wijze van spreken..
één jaar geleden
Ga je het afbouwen omdat cb zegt dat het moet?
Ik heb het ook afgebouwd maar niet omdat iemand zei dat het moest maar omdat mijn zoontje de flessen niet leegdronk. Zitten nu op 2 flessen per dag, ochtend en avond van 210. Heb ook afgebouwd door een fles weg te laten en yoghurt of brood te geven. Doe zelf wat goed voelt en trek je niks aan van wat anderen zeggen🥰 als je dochter daar nog behoefte aan heeft dan gewoon mee doorgaan.
één jaar geleden
Ik zit nog op 5 flessen van 180😫. Overdag laat ik er nu wel veel meer ruimte tussen en krijgt ze dus in totaal 3 of 4 flessen, maar s nachts komt ze ook nog 1 of 2 keer... ik krijg haar ook heeeeeel moeilijk in slaap zonder flessen. Dus voor al haar dutjes geef ik een fles. Voordat ze naar bed gaat en dan komt ze dus tussen 1 en 3 en nog een x tussen 5 en 7. Alles gaat op.
VRIEND
één jaar geleden
Onze zoon krijgt ook nog 4x210, boterhammen, fruithap, snacks en avondeten en vrijwel alles gaat op. Ik ga pas afbouwen als hij structureel flessen laat staan ☺️.
één jaar geleden
Reactie op Mandarijn2020
Onze zoon krijgt ook nog 4x210, boterhammen, fruithap, snacks en avondeten ...
Hier helemaal mee eens.
Bij dochter ook zo gedaan en ervaring leert hier dat dit vanzelf gaat.
één jaar geleden
Onze zoon is ook dol op zijn flessen en ik weet zeker dat als we hem er meer zouden geven hij die met liefde leeg zou drinken. Echter krijgt hij er nog 3 waarvan ik die bij de middagboterham nu aan het afbouwen ben. Daarvoor in de plaats krijgt hij dan een halve boterham meer met wat gewone melk.
Ook de laatste fles zijn we langzaamaan aan het afbouwen.
Ondanks dat hij zijn flesjes graag drinkt is het ook prima nu ze eerder leeg zijn. Kinderen zijn vaak makkelijker dan dat we denken.
Misschien is het een idee om het eetschema eens hier neer te zetten zodat we met je mee kunnen kijken?