33 Reacties

4 jaar geleden

Geen ervaring mee maar ik ga heel hard voor je duimen 🙏🙏🙏

4 jaar geleden

Pff, jeetje! Ik ga echt zo hard duimen voor jullie!! Hou je sterk! 😘🍀 Wanneer weet je meer???

4 jaar geleden

Yes wij hebben maandag de uitslag gekregen van een nevenbevinding op trisomie 16. Gelukkig konden we vandaag al terecht in het ziekenhuis. Uitgebreide echo gemaakt en die was goed. Nu wachten op een echo in week 16 en een vruchtwaterpunctie om te achterhalen of het een mozaïek vorm in de baby zit of dat het alleen in de placenta zit. Als ze de kans voor ons in mag schatten dan is het 90 procent alleen in de placenta. Dat biedt nog enige hoop. De uitkomst van de vruchtwaterpunctie weten we half juni dus tot die tijd heel veel onzekerheid.

4 jaar geleden

Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik voel met je mee en hoop op een positieve uitslag😘

4 jaar geleden

Heel veel sterkte dames met een afwijkende uitslag! Ik heb wel ervaring met de evt vervolg onderzoeken mocht je daar vragen over hebben. Ik duim voor jullie mee dat het alleen in de placenta zit! 🤞🏻🍀

4 jaar geleden

Heel veel sterkte ❤️

4 jaar geleden

Hoi, Wij hebben gisteren ook een uitslag gekregen met nevenbevindingen, trisomie 8. Ik hoop vandaag of morgen te horen wanneer we een afspraak krijgen bij de klinisch geneticus en wat de vervolg stappen zijn. Heel erg spannend en emotioneel 😥

4 jaar geleden

Hier ook nevenbevinding op trisomie 15, gisteren uitleg gekregen en uitgebreide echo. De echo was gelukkig geruststellend.. Nu wachten tot 23 mei voor een vruchtwaterpunctie en begin juni waarschijnlijk resultaat. De gynaecoloog schat 9/10 kans dat het afkomstig is van de placenta. Laten we hopen.. ben er echt kapot van. Zo lang wachten nog :( Veel sterkte aan de andere dames!!

4 jaar geleden

Reactie op JulieDV

Hier ook nevenbevinding op trisomie 15, gisteren uitleg gekregen en uitgebr ...
Fijn dat je echo goed was, dat biedt weer wat hoop! Nu afwachten en veel afleiding zoeken zodat je er niet continue aan hoeft te denken.

4 jaar geleden

Reactie op Mini_n

Fijn dat je echo goed was, dat biedt weer wat hoop! Nu afwachten en veel af ...
Inderdaad! Ook blij te lezen dat die van jou ook goed was, is inderdaad geruststellend :) Positief blijven! Veel succes nog de komende dagen.

4 jaar geleden

Reactie op LB1986

Hoi, Wij hebben gisteren ook een uitslag gekregen met nevenbevindingen, tri ...
Bij mij was er op de echo ook niets afwijkends te zien gelukkig! Er was wel sprake van een vanishing twin wat we niet wisten, het kan ook zo zijn dat de afwijking daar bij zit. Nu krijg ik maandag een vlokkentest, bij de vorm die bij mij gevonden is lijkt dit iets beter dan een vruchtwaterpunctie. Ik vind het heel erg spannend, zeker na 2 miskramen maar het willen weten weegt zwaarder. Heeft er iemand ervaring met een vlokkentest?

4 jaar geleden

Reactie op LB1986

Bij mij was er op de echo ook niets afwijkends te zien gelukkig! Er was wel ...
Fijn dat je in aanmerking komt voor de vlokkentest, scheelt weer een tijdje wachten. Heel veel sterkte!

4 jaar geleden

Bij mij op de 11 weken een afwijkende echo. De volgende dag een vlokkentest laten doen en bloed van ons beide afgenomen. Eerste uitslag gisteren ontvangen. Geen down, edward of patau. Gaan nu verder kijken naar nevenbevindingen en genetische afwijkingen. Over twee weken de echo herhalen. Maar weten eigenlijk al dat we de zwangerschap moeten gaan afbreken.

4 jaar geleden

Reactie op Lisa__1

Bij mij op de 11 weken een afwijkende echo. De volgende dag een vlokkentest ...
Wat heftig! Wat was er afwijkend aan de echo als ik vragen mag? Veel sterkte komende tijd!

4 jaar geleden

Dankjewel voor de lieve steunbetuigingen en ervaringen van anderen. Ondanks dat ik het voor eenieder van jullie anders liever had gezien, toch fijn om ervaringen uit te delen en te weten dat je niet alleen in het schuitje zit. Wij hebben inmiddels de afspraak met de klinisch geneticus gehad. De kans lijkt groot dat de mozaïek Trisomie 13 in de vanishing twin zit en niet in het goede kindje. Als het toch wel in het goede kindje zit en er geen afwijkingen zijn op de GUO, dan kunnen ze niet goed zeggen wat voor afwijkingen dat zou geven bij het kindje, mogelijk slechts mild. De mozaïek Trisomie 7 zit zeer waarschijnlijk in de placenta dus daar zijn groei echo’s voor geïndiceerd. Wij twijfelen heel erg of we met dit verhaal de vruchtwaterpunctie wel willen doen. Het heeft zolang geduurd voordat we zwanger waren, we zijn al vaker die ‘super kleine kans risico’ geweest en zouden het onszelf niet vergeten als het toch een miskraam veroorzaakt terwijl het nog levende kindje inderdaad goed dna bleek te hebben. Bovendien weten we niet of we de zwangerschap zouden beëindigen als de afwijking wel in het kindje zit, omdat er niet goed ingeschat kan worden wat voor afwijkingen dat zal geven (misschien wel geen afwijkingen of bij wijze van spreken ‘slechts’ een extra teentje). Echt super lastige dilemma’s waar we allemaal voorstaan. Die toch ook heel persoonlijk zijn per stel en gevonden afwijkingen. Veel liefs voor iedereen. Voor de nog niet moeders: hopelijk viert iedereen van ons volgend jaar de eerste Moederdag!

4 jaar geleden

Die tweede zin liep niet lekker, ik bedoel dat ik het voor iedereen met een afwijkende uitslag liever anders had gezien.

4 jaar geleden

Hoi meiden, hoe gaat het met jullie? Ik merk dat ik het best zwaar heb vandaag. Gister de vlokkentest gehad, die viel heel erg mee, maar ik voel me nu zo machteloos. Het enige wat ik nu kan doen is wachten... ik weet dat de meeste van jullie sowieso wat langer moeten wachten op de vruchtwaterpunctie en dan daarna nog de wachtweken dus wat dat betreft je ik "geluk". Maar ik weet niet hoe ik de tijd door moet komen. Dus ik ben vandaag maar aan het uitzoeken van de winterkleding begonnen, maar dat is eigenlijk ook heel confronterend omdat ik niet weet of ik m'n normale zomerkleding moet pakken of toch de zwangerschapskleding... wat als de uitslag slecht is en ik over een paar weken helemaal niet meer zwanger ben 😭 dit denk ik bij alles, ook als de kinderen vragen stellen over de baby, voel ik me zo onzeker en verdrietig. Ik probeer wel afleiding te zoeken maar pfff vandaag is even gewoon shit. Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even kwijt.

4 jaar geleden

Reactie op LB1986

Hoi meiden, hoe gaat het met jullie? Ik merk dat ik het best zwaar heb vand ...
Lieve lb1986, Je hoopt op een goede uitslag van de nipt test na een spannend eerste trimester en om het vervolgens van de daken te kunnen schreeuwen. Logisch lijkt me dat je het zwaar vindt als dit anders blijkt te zijn. Wat mij helpt om deze tijd door te komen is om vertrouwen te houden in het kindje en positief te blijven over een goede afloop. Het feit dat ze bij jou vlokkentest hebben gedaan ipv vruchtwaterpunctie doet vermoeden dat de gevonden afwijking meestal in de placenta zit ipv in het kindje. Bovendien zou het anders ook nog kunnen komen uit de vanishing twin. Dat er geen afwijkingen waren op de GUO is heel positief. Houd hoop! Sterkte en liefs

4 jaar geleden

Ach lieverd, spannend is nog een understatement! Ik heb geen afwijkende nipt gehad, maar een hartafwijking bij de 20 weken die kon duiden op een chromosoomafwijking. Mallemolen in van guo, vruchtwaterpunctie en wachten wachten wachten… ik telde de dagen, nee, de uren af! Als iemand mij feliciteerde met de zwangerschap vond ik dat super moeilijk. Het was een afwijking bij 1 van de tweeling, wij zijn ook na een lang traject zwanger geworden dus de evt keuze wat te doen als iets bleek uit de punctie was zo moeilijk. Bij ons is het allemaal goed gekomen, godzijdank! Ik hoop bij jou ook, en je kansen zien er goed uit:). Maar ik snap dat je daar niet gerust op bent, als je vaker hebt meegemaakt dat een kleine kans ook kan uitkomen. Dat was hier ook. Kun je misschien met een vriendin iets leuks gaan doen? Avondje bios bijvoorbeeld?

4 jaar geleden

Dankjewel voor jullie lieve reacties! Vandaag gaat het gelukkig alweer beter, ik probeer inderdaad maar vertrouwen te houden en positief te blijven. Ik duim voor ons allemaal op goed nieuws 🍀