27 Reacties

2 jaar geleden

Niemand?🙈

2 jaar geleden

Ik ben zelf allergisch voor katten en heb wel ook die symptomen. Ik zou de uitslag van het bloedprikken afwachten en tot die tijd niet in contact laten komen met de katten. Al snap ik dat dat niet makkelijk zal zijn...

2 jaar geleden

Reactie op Eva2908

Ik ben zelf allergisch voor katten en heb wel ook die symptomen. Ik zou de ...
Dankje voor je reactie, jaa we wachten het idd even af.. gelukkig komen ze niet boven

2 jaar geleden

Wij hebben 4 katten binnen ons zoontje hoest ook af en toe en wat verkouden. Wrijft vooral in z’n ogen als hij moe is. Denk dat als hij er allergisch voor zou zijn hij meer symptomen zou hebben bijv vlekken

2 jaar geleden

Reactie op ellenk91

Wij hebben 4 katten binnen ons zoontje hoest ook af en toe en wat verkouden ...
Ah okee.. ja ons zoontje heeft wel geregeld wat vlekken!

2 jaar geleden

Ons dochtertje had destijds hetzelfde, ook heel veel eczeem waardoor het vermoeden er was, ze hebben als baby zijnde niet vaak een kattenallergie maar wie weet jou kindje wel. Het kan wel, komt haast niet voor zei de kinderarts

2 jaar geleden

Ons dochtertje had destijds hetzelfde, ook heel veel eczeem waardoor het ve ...
Ahh okee.. ben heel benieuwd!

2 jaar geleden

Wij hebben ook bloed laten prikken ivm allergie. Mijn zoontje heeft eczeem die niet weg gaat, jeuk in zijn oren en gezicht en is chronisch verkouden. Na 8 maanden gelooft de huisarts mij eindelijk als ik zeg dat hij een allergie heeft. Hij zei echter ook dat de allergietest nog niet betrouwbaar is onder de 4 jaar. Het kan zijn dat eruit komt dat er geen allergie is maar dan er toch een allergie is. Ik denk zelf aan kattenallergie, allergie voor huisstofmijt of hooikoorts. Iets wat de luchtwegen aantast. En ik kreeg de tip van de kinderopvang om ook te proberen een maandje zonder koemelk te doen (bijv met de kunstvoeding). Blijkbaar kan een koemelkallergie zich ook op zo’n manier uiten. Heel verhaal, maar we zitten dus in hetzelfde schuitje

2 jaar geleden

Reactie op joeliette

Wij hebben ook bloed laten prikken ivm allergie. Mijn zoontje heeft eczeem ...
Ohh okee! Gaan jullie nu dan voeding zonder koemelk proberen?

2 jaar geleden

Reactie op Merel 94

Ohh okee! Gaan jullie nu dan voeding zonder koemelk proberen?
Als er niks uit de allergietest komt gaan we inderdaad een maand voeding zonder koemelk proberen

2 jaar geleden

Reactie op joeliette

Als er niks uit de allergietest komt gaan we inderdaad een maand voeding zo ...
Ik ben benieuwd! Wanneer verwachten jullie de uitslag?

2 jaar geleden

Reactie op Merel 94

Ik ben benieuwd! Wanneer verwachten jullie de uitslag?
Toevallig net binnen gekregen. Vrijdag 14 juli bloed geprikt. Een allergie voor katten en melk…. We hebben 2 hele lieve katten… We proberen eerst melkvrij en kijken of dat voldoende is. En anders moeten we toch echt gaan herplaatsen. Ik ben er kapot van

2 jaar geleden

Oh wat vervelend, je moet er niet aan denken de katten weg te moeten doen.. Even een ander perspectief van onze arts. Ons 2,5 jarig zoontje had ook veel klachten vanaf baby. Er speelt bijna zeker wel een allergie (we hebben verschillende dieren). Hier wilde de arts niet testen wat het is, want dan ga ze daarvan weghouden en de allergie alleen maar erger maken. Hij was juist voor het blijven blootstellen en hopen dat het minder werd en het lichaam het zelf oplost. Als het over een aantal jaar nog zo was, zouden ze pas verder gaan kijken. Nu zijn bij ons met een leeftijd van 2,5 jaar ineens bijna alle klachten over gegaan!

2 jaar geleden

Reactie op joeliette

Toevallig net binnen gekregen. Vrijdag 14 juli bloed geprikt. Een allergie ...
O wat erg zeg.. ik snap je helemaal, wij hebben ook twee lieve katten.. hopelijk lukt het melkvrije dieet.. heel veel succes!

2 jaar geleden

Reactie op Beverdonk

Oh wat vervelend, je moet er niet aan denken de katten weg te moeten doen.. ...
O zo kan het dus ook! Hebben jullie wel iets gekregen om de klachten te verminderen?

2 jaar geleden

Reactie op Merel 94

O zo kan het dus ook! Hebben jullie wel iets gekregen om de klachten te ver ...
Nee, alleen zijn er buisjes gezet omdat hij continue oorontstekingen had erdoor.

2 jaar geleden

Reactie op Beverdonk

Nee, alleen zijn er buisjes gezet omdat hij continue oorontstekingen had er ...
Okee.. wel vervelend zeg

2 jaar geleden

Reactie op joeliette

Wij hebben ook bloed laten prikken ivm allergie. Mijn zoontje heeft eczeem ...
Hoe heb je het zover gekregen dat ze bloed gingen prikken hiervoor? Ik krijg telkens te horen dat ze niet kunnen testen voor allergieën met eczeem. Ik vermoed hier namelijk hetzelfde als wat jij beschrijft.

2 jaar geleden

Reactie op Beverdonk

Oh wat vervelend, je moet er niet aan denken de katten weg te moeten doen.. ...
Ah wat goed om te horen!! Dat geeft nog wat hoop. We hebben nu wat luchtfilters aangeschaft en gaan een robotstofzuiger kopen die dagelijks alles kan opzuigen en ondertussen aan de slag met melkvrij dieet

2 jaar geleden

Reactie op Englo

Hoe heb je het zover gekregen dat ze bloed gingen prikken hiervoor? Ik krij ...
Hier wilden ze pas bloedprikken toen de huisarts zijn piepende ademhaling hoorde en zag dat zijn oren bijna ontstoken waren