Mamas met ervaring van autisme,
Het gaat om mijn dochter van 17 maanden.
Ik was dus op tiktok aan het scrolle & toen zag ik ineens een filmpje van een kind die best zware autisme heeft & letterlijk alles wat dat meisje deed doet mijn dochter ook.
Mijn dochter is eigenlijk vrij wel snel geweest met alles zoals lopen springen zitten etc met 10 maanden liep ze & springen al vanaf 13 maanden.
Wat mij dus opviel was, dat ze redelijk veel springt ze springt de heledag draait rondjes met de ogen dicht. En zegt sommige woordjes voorheen dus niet meer zoals koekie etc. Ze zwaait met haar armpjes als ze blij is.
Maar ook reageert ze wel goed op haar naam (soms niet als ze erg druk is wat logisch is) of soms moet ik het 2/3 keer zeggen.
Ze zegt soms wel nieuwe woordjes wat ze al kan is mama papa appel baby tit (speen) aap & die. ze kan een hond varken en schaap nadoen. Maar sommige worden voorheen zegt ze totaal niet meer. Ze maakt wel oogcontact & vooral wanneer ze bevestigd wilt hebben. Ze kan zwaaien high five etc.
Voorheen als ze iets wou ging ze wijzen na iets en zeggen die. Nu pakt ze mijn hand of trek ze je mee en leg ze het op dingen wat ze wilt. Ook gooit ze echt met veel spullen.
Ik maak me dus redelijk zorgen, en ik weet dat het vroeg is maar zou het mogelijk zijn? Ik heb natuurlijk niks tegen autisme of iets hoor maar het viel me echt bizar op ook het gespring.