12 Reacties

één jaar geleden

Heel veel herkenning! Super frustrerend want ik wil natuurlijk dat hij gewoon eet. Met ongeveer 10 hapjes groenten ben ik al heel blij op dit moment terwijl hij eerst ongeveer 150 gram groenten at. Wij maken ook alles vers en zo nu en dan een potje omdat dat makkelijk mee te nemen is. Fruit gaat ook slecht maar wel iets beter als groenten. Brood eet hij wel goed. Helaas geen tips maar ik lees zeker mee.

één jaar geleden

Ja hier ook makkelijk 150 gram, maar opeens moet hij er echt niks meer van hebben. Zooooo frustrerend! Juist omdat we van alles aanbieden en we zelf heel makkelijk eten, snappen we het echt niet! De eerste hap gaat oké, hap 2 vaak ook nog wel.. maar hap 3? Geen denken aan! Ook gewoon zelf laten eten is geen succes. Hij stopt het in zijn mond, rilt echt van het niet lekker vinden en haalt het uit z’n mond.. 😢

één jaar geleden

Hier hetzelfde! Soms ook kauwen tot het vermalen is en dan toch zijn tong uitsteken zodat alles eruit valt

één jaar geleden

Reactie op Helenaschol

Hier hetzelfde! Soms ook kauwen tot het vermalen is en dan toch zijn tong u ...
Jaa!! En waarom ook hè? Zelfs zoete aardappel is een no go!

één jaar geleden

Heel herkenbaar. Ons zoontje van 11,5 maanden at vorige week twee avonden helemaal niets. Van alles geprobeerd, allerlei “trucjes”. Fruit en brood gingen wel goed. En nu eet hij weer! Dus ja, zeg het maar…

één jaar geleden

Tandjes misschien? Hier wordt ook minder gegeten als er tandjes op komst zijn.

één jaar geleden

Reactie op Amber2022

Ja hier ook makkelijk 150 gram, maar opeens moet hij er echt niks meer van ...
Ja dat rillen doet ons zoontje ook. Bij ons is dit echt al (ongeveer) 3 maanden lang een probleem. Het lijkt niet beter te worden ....

één jaar geleden

Reactie op Lisette3103

Tandjes misschien? Hier wordt ook minder gegeten als er tandjes op komst zi ...
Dat zou zeker kunnen! Hij heeft nu 4 tanden.. dus verwacht er binnenkort wel weer een paar!

één jaar geleden

Reactie op Dutchgirl

Ja dat rillen doet ons zoontje ook. Bij ons is dit echt al (ongeveer) 3 maa ...
Ja toen ik dit berichtje plaatste probeerde ik na te denken wanneer het begon. Denk zo in juli/augustus (op vakantie) dus ook al 3 maanden.. ik hou hoop in fases maar dit is wel een hele lange…

één jaar geleden

Hier ooook! Elke avond is het een strijd 😫 en ook echt alleen het avondeten. Ontbijt gaat supergoed, tussendoortjes ook. Avondeten verschrikkelijk. Ik snap er niks van. Ik blijf maar in gedachten houden dat het een fase is.. dan maar wat extra melk

één jaar geleden

Herkenbaar! Fruit en brood gaat prima maar avondeten is ontzettend wisselend. Wat ze de ene avond eet lust ze de volgende avond ineens niet meer. Alleen zoete aardappel en pompoen en een potje couscous met groente gaat op dit moment een beetje normaal 🧐 normale aardappel at ze eerst ook maar moet ze ook ineens niks meer van hebben 🤷‍♀️

één jaar geleden

Bied je stukken aan of geprakt via lepel? Hier wordt hij voortaan boos als ik met een lepeltje kom aanzetten en wilt het allemaal zelf doen. Dus dan maar eten wat hij goed zelf kan pakken (ook fijn kunnen wij ook rustig eten ondertussen🫣)