6 Reacties
7 maanden geleden
Hier zelfde leeftijd, eet s morgens zo goed als niets (enkel fles, rest weigert hij), overdag rond 11u30 en 15u30 heel veel, bijna meer dan wat ik zelf op kan en 's avonds ook bijna niets. Een beschuitje met een beetje geluk. Zolang ze gelukkig zijn en goed slapen maak ik me er geen zorgen meer over...
7 maanden geleden
Herkenbaar, sinds een paar weken eet ons zoontje ook dingen niet meer die hij voorheen gewoon at. Wat soms tot gevolg heeft dat hij in de avond maar een paar happen eet.
Wij doen de volgende dingen:
- continu een wisselend menu aanbieden, dus ook wat hij niet lekker vindt.
- zijn bord laten staan, soms stopt hij toch wat in zijn mond als hij ons ziet eten.
- hij krijgt geen ander eten, maar wel altijd een beetje Yoghurt als iedereen klaar is met eten.
- laten proberen met zijn handen en oefenen met kinderbestek, soms vindt hij dat zo leuk dat hij gaat eten.
- verder weinig aandacht geven dat hij niet eet en vooral niet pushen
Mij is altijd geleerd een gezond kind verhongerd zichzelf niet. En misschien heb je wat aan de tips. Bij onze oudste heeft dit geholpen hopen dat het nu ook helpt 😀
7 maanden geleden
Bedankt voor jullie reacties!
En fijne tips Pippi5 😊
Ik denk ook echt dat we het wat minder aandacht moeten geven..
7 maanden geleden
Zie dit bericht nu pas.. zie wat ik net heb geplaatst haha. TOTAAL herkenbaar dus. Hopelijk snel weer over!
6 maanden geleden
Reactie op Mama221122
Zie dit bericht nu pas.. zie wat ik net heb geplaatst haha. TOTAAL herkenba ...
Ik hoop het ook! Hier helaas nog niet veranderd 🙁
6 maanden geleden
Hier wel! Gestopt met toetje geven in welke vorm dan ook. Gewoon alleen het avondeten. Na 1,5 week at hij weer. Geen idee of het toeval was, maar hier is het dus gelukkig weer over!