10 Reacties
3 maanden geleden
Onze dochter eet over het algemeen erg goed, maar krijgt ook nog een flesje met ongeveer 110 cc melk voor het slapen. Ik denk niet dat je hiermee het slechte eten in stand houdt hoor. Ik zie het meer als een avondritueel dat los staat van de eetmomenten.😊
3 maanden geleden
Bij ons drinkt ze of gewone melk of water uit een Munckin 360 beker naar behoefte, als t op is en ze wilt meer komt ze bij me en zegt ze letterlijk: drinken op. Op gegeven moment is t niet echt meer een schema maar meer normaal zoals kindjes vaak hebben. In de ochtend broodje naar behoefte, daarna fruit aanbieden, tussen de middag broodje en in de middag fruit en evt koekje of soepstengel, en in de avond mee eten met de pot en daarna een toetje..
Ik heb er eentje van 3,5 jaar die eet af en toe wel en af en toe niet. Daar maakte ik mij ook zorgen om, maar meer dan aanbieden en geen strijd aan gaan hoef ik niet te doen. Het word er niet beter op aan tafel als ik dat wel doe. Zolang ze maar wel aan tafel zit. We proberen nu wel een methode waarbij ze nog niet hoeft te proeven, dus ruiken en tegen de wangen aanhouden etc. Hopelijk levert dat wat op.
3 maanden geleden
Ik geef haar s avonds 200 ml melk. Verder over de dag geef ik geen melk. Ze vraagt zelf om de fles en het helpt haar rustig worden, dus ik vind het geen probleem.
3 maanden geleden
Hier ook nog een flesje van ongeveer 120cc in de avond. Wij eten zelf rond 17:30 en zij gaat rond 19:30 naar bed. Als ze goed heeft avond gegeten geef ik minder dan 120 en als ze wat slechter heeft gegeten krijgt ze een grotere fles. Ik wil er ook vanaf maar ze vraagt er nog steeds om dus blijkbaar vind ze het nog fijn 🤷🏼♀️