10 Reacties

3 maanden geleden

Mijn dochtertje krijgt s’avonds voor het slapen gaan ook nog een fles kv van 180 cc. Ze vind dat nog zo lekker. Overdag eet ze wisselt. Ontbijt slecht, lunch matig, avondeten altijd wel goed

3 maanden geleden

Hier ook nog voor het slapen een fles van 120 cc rond 19:15/19:30, en meestal eten we rond 17:30/18:00, hoort hier ook bij het ritueel, nog wel even prima zo☺️

3 maanden geleden

Hoeveel melk krijgen ze verder gedurende de dag?

3 maanden geleden

Hier ook nog een fles van 120 ml voor dat ie op bed gaat😊

3 maanden geleden

Hier ook de fles met 100ml als avondritueel. Avondeten zeer wisselend, rest vd dag goede eter. Het helpt hem om tot rust te komen voor de nacht, even op schoot de fles. Dus wij houden het er ook nog in...

3 maanden geleden

Wij geven al maanden geen flesje meer, ons kindje drinkt sowieso geen flessen meer. Maar ik vind het soms ook wel lastig als hij weinig eet..

3 maanden geleden

Onze dochter eet over het algemeen erg goed, maar krijgt ook nog een flesje met ongeveer 110 cc melk voor het slapen. Ik denk niet dat je hiermee het slechte eten in stand houdt hoor. Ik zie het meer als een avondritueel dat los staat van de eetmomenten.😊

3 maanden geleden

Bij ons drinkt ze of gewone melk of water uit een Munckin 360 beker naar behoefte, als t op is en ze wilt meer komt ze bij me en zegt ze letterlijk: drinken op. Op gegeven moment is t niet echt meer een schema maar meer normaal zoals kindjes vaak hebben. In de ochtend broodje naar behoefte, daarna fruit aanbieden, tussen de middag broodje en in de middag fruit en evt koekje of soepstengel, en in de avond mee eten met de pot en daarna een toetje.. Ik heb er eentje van 3,5 jaar die eet af en toe wel en af en toe niet. Daar maakte ik mij ook zorgen om, maar meer dan aanbieden en geen strijd aan gaan hoef ik niet te doen. Het word er niet beter op aan tafel als ik dat wel doe. Zolang ze maar wel aan tafel zit. We proberen nu wel een methode waarbij ze nog niet hoeft te proeven, dus ruiken en tegen de wangen aanhouden etc. Hopelijk levert dat wat op.

3 maanden geleden

Ik geef haar s avonds 200 ml melk. Verder over de dag geef ik geen melk. Ze vraagt zelf om de fles en het helpt haar rustig worden, dus ik vind het geen probleem.

3 maanden geleden

Hier ook nog een flesje van ongeveer 120cc in de avond. Wij eten zelf rond 17:30 en zij gaat rond 19:30 naar bed. Als ze goed heeft avond gegeten geef ik minder dan 120 en als ze wat slechter heeft gegeten krijgt ze een grotere fles. Ik wil er ook vanaf maar ze vraagt er nog steeds om dus blijkbaar vind ze het nog fijn 🤷🏼‍♀️