32 Reacties
één jaar geleden
Ons avond ritueel is heel doeltreffend en begint om 18.30u: schone luier en pyama aan, fles 180ml op schoot, tandenpoetsen en in bed. Aai over de bol en deur dicht. Dan valt ie binnen 5-20 minuten in slaap. Soms wat huilen of mopperen en vaak kreunen. En dan 9/10 keer doorslapen tot 6.30/7.00u! Soms wel een gilletje in de nacht of ff huilen, maar vaak slaapt ie zelf weer in. Als ik naar m toe ga lukt dat niet, dan wordt ie echt wakker en wil fles. Hij valt niet in slaap als ik erbij ben...
één jaar geleden
Hier gaat ze tussen 18:30 en 19:30 naar bed, valt zelf snel in slaap.
Durf het bijna niet te zeggen maar dan slaapt ze door tot 8:00/8:30
Soms is ze ook eerder wakker maar eigenlijk nooit voor 7:30 uur.
(Ik ben geprezen met zo’n kindje, en besef me heel hard dat dit echt geluk hebben is).
Ze wordt eigenlijk alleen snachts wakker als ze ziek is.
één jaar geleden
Hier valt onze zoon in slaap in zijn bedje met hand over zijn buik/bolletje of bij mindere dagen in de stoel tegen me aan liggend. Meestal wordt hij 1 keer kort wakker met wat mopperen maar hoef er dan niet altijd naar toe. Slaapt van 19:30 tot max 6:15. Dit laatste komt vooral omdat wij er vroeg uit moeten en hij dus wakker wordt van het geluid.
Soms schrikt hij ‘s nachts nog wakker en is dan ontroostbaar dus pak ik hem even bij ons in bed. Als hij weer slaapt leg ik hem terug.
Ieder heeft denk ik zijn eigen manier en beweegredenen om dingen te doen zoals zij ze doen. Onze oudste had behoorlijke nachtangsten en op gegeven moment besloten dat eigen nachtrust ook veel waard was. Een stuk makkelijker in van alles geworden. Overigens hem ook nooit laten huilen met in slaap vallen, slaapt nu hardstikke goed. Leggen hem op bed, geven een kus en wij gaan weg. (Hij is nu 2,5) als hij eng gedroomd heeft kruipt hij er tussen en anders slaapt hij gewoon lekker door in zijn eigen bedje. :)
één jaar geleden
Hier gaat ze meestal naar bed tussen 18:30&19:00. Ze krijgt voor het slapen lekker beneden op de bank nog een klein flesje melk. We leggen haar daarna lekker in haar bedje. En valt meestal binnen 10 min heerlijk in slaap. Ze slaapt meestal tot ongeveer 6:00-6:30 soms heel iets later 😊
één jaar geleden
Hier gaat ze tussen 19:00 - 20:00 naar bed, ik ga de eerst verschonen en in de slaapzak doen. Dan beneden flesje geven, en dan leg ik dr even in de box om tandjes te poetsen en dan leg ik dr in bed en geef ik de knuffeltje, en zeg ik Slaaplekker en ga ik naar beneden. Ze slaapt eigenlijk gelijk en mocht ze niet in een sprongetje of slaapregessie zitten slaapt ze eigen van dat ze in bed ligt tot 07:30/08:30
één jaar geleden
Zodra hij in bed ligt krijgt hij borstvoeding en valt meestal direct (binnen 10 minuten) slaap. Soms krijgt hij dan een opleving dan gaan we uit bed en mag hij nog even spelen op de grond. Vaak is het dat hij nog moet poepen wanneer hij niet direct slaapt. Dus dan komt dat eruit. Vervolgens blijf ik d rest vd nacht bij hem liggen. Of eigenlijk hij bij mij want we slapen samen. Ik kan op telefoon of via beamer nog wat kijken als ik daar zin in heb.
één jaar geleden
Wat een goeie slapers hier allemaal🙈.
Onze dochter gaat rond 19:00 - 19:15 naar bed en valt vaak binnen 5 minuten in slaap. Soms jammert ze heel kort maar 9 van de 10 keer draait ze heel haar bedje rond voordat ze in slaap valt.
Sinds een paar weken wordt ze gillend in de nacht wakker en is ze alleen stil te krijgen door een flesje te geven. Kan om 1 uur zijn maar ook om 4 uur. Als we geen flesje geven blijft ze gillen in haar bedje en kan ze gerust 2 uur wakker blijven😅 Bedtijd en dutjes aanpassen hebben geen effect dus we hopen dat ze snel weer gaat doorslapen.
één jaar geleden
Hier ook niet zo'n goede slaper..
Wij gaan tussen 7en8 naar bed. Ritueel is pyjama aan, tandjes poetsen, knuffel met papa, naar slaapkamer daar boekje lezen en dan nog even drinken (bv). Hij valt meestal aan de borst in slaap en anders blijf ik erbij tot hij inslaapt.
Na ong een half uurtje a 3kwartier wordt hij wakker, sussen, tutje geven en hij slaapt verder.
We hebben een hele tijd gehad dat hij dan tot 23u ong vertrokken was, maar de laatste tijd wordt hij vaker terug huilend wakker (last van nachtmerries denk ik). Dan leg ik hem soms al vroeger in ons bed en kijk ik een filmpje op mij gsm.
Rond 23u moet hij zeker opnieuw eten (bv) en dan ga ik ook mee slapen en komt hij bij ons in bed liggen.
Vaak rond 3u wil hij nog eens drinken (wordt soms tussendoor nog eens wakker, maar heeft dan genoeg aan tutje of gewoon even aaien en sssst zeggen).
Rond 6u wil hij nog eens drinken.
Tussen 7 en 8 is hij wakker om op te staan.
Hij is dus best nog veel wakker als ik het zo lees. Maar hij is altijd heel onrustig geweest qua slapen, ook dutjes overdag.
VRIEND
één jaar geleden
Ons zoontje van net 1 (22/11) leg ik tussen 1845 en 1915 op bed. Ik lees 2 verhaaltjes Dikkie Dik, neem even de dag door, zing 2 liedjes en leg m daarna in bed. Ik zet nog even de sterren aan (gaan na 10 min vanzelf uit) en z’n Moonie white noise beer (gaat na een half uur op stand-by). Hij valt altijd zelf in slaap, meestal tussen de 5 en 15 min nadat ik uit z’n kamer weg ben. Een enkele keer zet ik nog een keer de sterren aan en knuffel ik m nog een keer. Zelden hoef ik naar m toe als we op de bank zitten en ik denk dat ik hooguit 1x in de week er ‘s nachts uit hoef voor hem (en als het zo is, is het een aai over de bol, speentje en dat is het) en hij slaapt over het algemeen tot 0645-0700 en in het weekend tot 0730. We mogen in onze handen knijpen met hem, met onze dochter (nu 3,5 jaar) is dat echt anders geweest. Inslapen bij haar gaat pas sinds een halfjaar goed en zij wordt ‘s nachts nog geregeld wakker, om vervolgens tussen ons in te kruipen. (Ze slaapt dan direct verder, dus ik vind het wel best, eens is het vast over).
Bij ons helpt voornamelijk om het verloop van de avond en het bedritueel hetzelfde en duidelijk te houden. Maar verder denk ik geduld, al is je geduld écht op, op een gegeven moment. Zou het cb of een slaapcoach misschien wat tips/handvaten kunnen geven? Ons cb is best wel behulpzaam dus die hebben wij toen gevraagd.
Sterkte en succes, en het komt echt goed ❤️.