10 Reacties

2 jaar geleden
Eerst en vooral gecondoleerd.
Mijn dochtertje was 4 weken oud toen we naar een uitvaart moesten (wel geen naaste van ons). We hebben haar in de buggy meegenomen, maar zijn wel achteraan gaan zitten zodat we even weg konden als ze zou beginnen huilen. Uiteindelijk heel braaf geweest, mbv haar speentje.

2 jaar geleden
Wat verdrietig. Gecondoleerd! Veel sterkte komende de tijd❤️
Als de kleine lekker in de maxicosi ligt de slapen? Onze baby is dan altijd zo in dromenland en slaapt ook echt diep. Ze vind die stoel heerlijk. Als ik op visite ga dan doe ik haar ook in de maxicosi want dan slaapt ze heerlijk door.

2 jaar geleden
Gecondoleerd met dit verlies 💔
Helaas hebben wij dit ook mee gemaakt, onze zoon was 5 en 7 weken toen zijn over grootmoeder en over grootvader overleed. Wij hebben er destijds wel voor gekozen om hem naar mijn schoonouders te brengen. Zo konden wij ons volledig richten op de begrafenis, met een kleintje er bij ben je daar drukker mee en gaat de dienst je eigenlijk in een waas voorbij was onze menig.

2 jaar geleden
Sterkte en gecondoleerd met dit verlies 😢🫶🏼
Persoonlijk zou ik nooit mijn baby blootstellen aan een uitvaart. Baby's zijn gevoelig voor sferen en voelen dingen aan. Zelfs als onze kleine ouder is dan ook niet. Baby's en kinderen horen daar zo lang mogelijk van beschermd te worden. Dat is mijn mening! Maar ik begrijp en snap ook wel als ouders wel hun baby's en kinderen meenemen. Het hoort bij het leven en misschien is het juist wel beter om een uitvaart als baby/kind mee te maken.
Mijn tip voor jou; luister naar je gevoel. Wat zegt jouw mamagevoel/instinct? Als het voor jou beter voelt om de kleine mee te nemen moet je dat gewoon doen! Misschien kan je je schoonouders vragen om stand-by te staan. Mocht het toch niet goed voelen dat de kleine daar is dat zij hem komen ophalen.

2 jaar geleden
Gecondoleerd en sterkte!
Zelf zou ik mijn baby niet meenemen naar een uitvaart

2 jaar geleden
Gecondoleerd! Mijn opa is twee weken na mijn bevalling overleden, de uitvaart was toen mijn kindje 3 weken was. Ik heb hem gewoon meegenomen, ook mijn andere zoontje van 2,5 was mee. Ik vind dat de dood bij het leven hoort, mijn kinderen staan ook op de kaart als nabestaanden en horen er gewoon bij. Wel even overlegd met mijn ouders en ooms en tantes, omdat zij de nog directere nabestaanden zijn, maar die stonden er hetzelfde in. Ik had mijn kindje absoluut niet weg willen brengen na een paar weken. De kleine lag in de kinderwagenbak te slapen en heeft veel in de draagzak gezeten om hem af te schermen van de prikkels. Tijdens de dienst nog even gevoed en verder heeft hij rustig geslapen. Wel met mijn partner afgesproken dat hij de zaal uit zou gaan als het echt niet zou gaan, dus ook aan de zijkant gaan zitten. Was gelukkig niet nodig, zelfs mijn super drukke 2 jarige was heel rustig, omdat hij toch onder de indruk was van wat er allemaal gebeurde. Hij is trouwens met 4 en 5 maanden ook meegeweest naar de uitvaarten van zijn andere overgrootouders, dat ging ook helemaal goed.

2 jaar geleden
Dankjewel allemaal. Ik vind het een goede tip om even te overleggen met familie en ik ga ook even bellen met de uitvaartondernemer. Het voelt voor mij niet fijn om hem weg te brengen, dus als het enigszins mogelijk is neem ik hem mee en gaan we aan de zijkant zitten. Zo kan mijn man altijd nog met hem de zaal uit gaan als hij gaat huilen