26 Reacties

3 jaar geleden

Heb je een draagzak? Dat vond ik ideaal tijdens de vlucht. Best lang anders om je kindje de hele tijd vast te houden. Wij hadden verder niet eens een buggy mee voor de baby

3 jaar geleden

Ja heb ik. Wow goed zo zonder buggy. Helaas laat mij rug het niet toe zo lang te dragen

3 jaar geleden

Baby voeding en flesjes doen ze niet moeilijk mee. Je kan thermosfles gewoon meenemen hoor met heet water en mengen met koud. Je kan zelfs een extra tas meenemen voor de "baby" naast je handbagage, niemand die moeilijk doet. Luiers meenemen in de koffer kan, maar je kunt ze ook overal wel kopen vaak. Zwemluiers zijn wel een must om mee te nemen die zie je minder vaak. Zonnebrand, factor 50 Kids meenemen en shampoo en zeep voor baby's. Een hoedje is heel handig tegen de zon. Ik zou nu meteen ook een paspoort gaan aanvragen morgen, pasfoto en paspoort aanvragen want die heb je nodig.

3 jaar geleden

Wat leuk! Wij gaan ook vliegen. Wij gaan volgende week 12 dagen naar Gran Canaria :-). Met ons zoontje vaker gevlogen, nu dus ook met ons dochtertje van dan 4.5 maand. Ik heb zeker wel wat tips! Een draagzak is echt een must inderdaad. Beetje afhankelijk hoelang je vlucht duurt? Je hebt van het merk Deryan babybedjes voor in het vliegtuig. Je blaast het matrasje op en legt deze dan op je schoot. Dan is de drukverdeling voor jezelf prettiger en de kleine kan fijn onder een dekentje liggen. Dat dekentje zit aan het matrasje vast. Wij vlogen destijds naar Florida dus toen was het echt heel fijn. Ik kan zelf echt niet zonder wandelwagen. Ik heb daarom een Stokke Prampack. Hiermee kan je veilig je wandelwagen meenemen in het vliegtuig. Bij de meeste maatschappijen mag je voor je baby een wandelwagen tot 10 kg meenemen. Dit moet als ruimbagage mee. Alleen een buggy mag mee tot de gate en onze baby's zijn echt nog te klein daarvoor. Kijk voor zo'n bedje en PramPack op Markplaats. Ze zijn ook vaak te huur. Anders is het hartstikke duur. Voor het flesje, warm water meenemen (tot 100ml per flesje). In het vliegtuig kunnen ze het alleen au bain-marie opwarmen. Dus mocht het nodig zijn, geef het op tijd aan! Meerdere voedingen meenemen in zo'n toren. Ook voor daar ter plaatse, je weet nooit of er iets tegenzit (koffer kwijt etc. ). 2 setjes kleding mee in de handbagage voor het geval je baby een ongelukje krijgt. Ook voor jezelf een schoon shirt voor het geval het ongelukje op jou terecht komt! Bij het opstijgen je baby de fles of een speen geven. Kijk ook even op de website van de luchtvaartmaatschappij voor de bagage regels voor je baby.

3 jaar geleden

Reactie op Marleen1987

Wat leuk! Wij gaan ook vliegen. Wij gaan volgende week 12 dagen naar Gran C ...
Thanks! Zo wist niet dat zon reisbedje bestond, superhandig. Ga gelijk op bol bestellen. Wij willen naar Portugal dus niet zo heel ver.

3 jaar geleden

Reactie op juudje6

Baby voeding en flesjes doen ze niet moeilijk mee. Je kan thermosfles gewoo ...
Ja toevallig vandaag fotos en paspoort aangevraagd, volgende week dinsdag kunnen we deze ophalen...check!

3 jaar geleden

Klopt wat Juudje zegt over water. Je mag gewoon flessen koud en heet water mee in handbagage voor babyvoeding. Ik had een thermosfles heet water en een flesje mineraalwater mee. Wij zijn net terug uit Indonesië. Ik had een bassinet wat heel fijn was, maar misschien tot Portugal niet nodig en/of mogelijk. En wij hebben een Maxi Cosi Lara2 buggy met een car seat erop (verbindingsstukken nodig) meegenomen tot de gate; beiden konden mee in de handbagage. Verder had ik vooral genoeg voeding, luiers/doekjes en kleertjes mee. Ons kleintje had geen last van stijgen en dalen maar speen en fles gereed is handig. Ook vond hij de white noise achtige geluiden uit het vliegtuig rustgevend dus geen koptelefoon nodig gehad, maar als je kindje snel overprikkeld is kan dat handig zijn. Wij hebben daar een reisbedje gekocht, makkelijk inklapbaar en mee te nemen, waar ie hoog in kon liggen. Wij hadden wel voor hele periode - 3,5 week - blikken poeder mee (wij geven kv), want ik wilde niet wisselen van voeding. Luiers wel gewoon daar gekocht. Zorg voor luchtige kleding als het daar warm is. En neem een petje/mutsje mee tegen de zon (of kou/wind).

3 jaar geleden

Reactie op sweijsters

Klopt wat Juudje zegt over water. Je mag gewoon flessen koud en heet water ...
Bedankt!

3 jaar geleden

Reactie op Marleen1987

Wat leuk! Wij gaan ook vliegen. Wij gaan volgende week 12 dagen naar Gran C ...
Wij hebben al met KLM en TUI gevlogen en mochten beiden keren gewoon de grote cybex premium wagen mee + autostoel. Beiden kosteloos. Een baby kan niet in de buggy en dat weten ze daar ook hoor!

3 jaar geleden

Draagzak was hier echt top in het vliegtuig. Ik raad aan om laagjes kleren aan te trekken bij je baby en jezelf want soms is het in het vliegtuig koud maar vaak juist heel warm en dan kun je dingen uittrekken. Zeker met dragen geen overbodige luxe. Onze jongen had op de heenreis naar Rome gezweet en daar luier uitslag van gekregen. Alleen romper met lange mouwen zonder shirt maar met broek was hier goed in januari. In het vliegtuig hadden ze een verschoonplek.

3 jaar geleden

Reactie op nataliaa

Wij hebben al met KLM en TUI gevlogen en mochten beiden keren gewoon de gro ...
Ja mag ook kostenloos tot 10 kg (bij Transavia) maar moest wel ingecheckt worden en mocht dus niet tot de gate :-(. Ik heb hetzelfde 3.5 jaar geleden bij TUI gehad..? Super dat het bij jullie wel mocht. Dat scheelt enorm.

3 jaar geleden

Ohja nog een tip. Niet al het bronwater kan je voor babyvoeding gebruiken! Als het water voor babyvoeding geschikt is, staat dat op het etiket.

3 jaar geleden

Reactie op Marleen1987

Ohja nog een tip. Niet al het bronwater kan je voor babyvoeding gebruiken! ...
😉

3 jaar geleden

Om van een stoel een bedje te maken kan je ook kijken voor een Wick Air (Bekijk Wick Wings - Wick Air Vliegtuigbedje - Reiskussen - Voetensteun - Antislip op: https://www.bol.com/nl/p/wick-wings-wick-air-vliegtuigbedje-reiskussen-voetensteun-antislip/9200000091781920?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp). Hadden wij voor onze dochter en werkte perfect, en is compact om mee te nemen.

3 jaar geleden

Ik zou de wandelwagen meenemen, buggy zijn ze echt nog te klein/jong voor, flesje kunnen ze in het vliegtuig opwarmen dus dat had ik bij binnenkomst gevraagd aan de stewardess, met opstijgen gegeven, verder bij papa en mama slapen.

3 jaar geleden

Reactie op Mandarijn2020

Om van een stoel een bedje te maken kan je ook kijken voor een Wick Air (Be ...
Dit kan denk ik alleen als je een aparte stoel voor je baby hebt gereserveerd? Daar moet je meer voor betalen dan voor op schoot, dat laatste is namelijk bijna gratis. :)

3 jaar geleden

Reactie op Marleen1987

Ja mag ook kostenloos tot 10 kg (bij Transavia) maar moest wel ingecheckt w ...
Bij ons ook ingecheckt, maar bijzondere bagage mag gewoon mee tot de deur hoor! Iedereen met kinderwagens en rolstoelen konden doorlopen tot de deur en dan gaat het de buik in:)

3 jaar geleden

Reactie op nataliaa

Bij ons ook ingecheckt, maar bijzondere bagage mag gewoon mee tot de deur h ...
Ik heb die ervaring helaas niet met de wandelwagen. Wel met de buggy uiteraard. Op de website van Transavia waarmee wij vliegen staat ook duidelijk dat je een wandelwagen bij de incheckbalie moet inleveren. Ik neem de gok niet. Sta je straks met je goede gedrag bij de incheckbalie. Ik zou de wandelwagen niet onbeschermd inchecken met de kans op beschadigingen plus de kans dat een deel van je wandelwagen zoek raakt.

3 jaar geleden

Wij zijn gisteren teruggekomen van een reisje Gran Canaria/Tenerife. Vijf uur een vlucht en ging prima. Het onderstel van de wagen en Maxi Cosi mochten mee tot in de gate en werd na landen klaargezet om uit te klappen en verder mee te lopen. Onze dochter had beide keren voor en na het stijgen/landen honger, dus geen flesje tijdens gegeven. Dat ging helemaal goed. Verder maakte ik de flesjes gewoon klaar met 'op kamer temperatuur ' water, het hoeft niet warm te zijn. Eigenlijk geen extra tips, gewoon zoals je normaal met de auto gaat, maar nu met het vliegtuig 😊

3 jaar geleden

Reactie op anoukje1993

Dit kan denk ik alleen als je een aparte stoel voor je baby hebt gereservee ...
Klopt, tenzij de stoel naast je vrij is. Maar als je met een baby reist heb je in veel gevallen ook het reisbedje aan de wand en hoef je dus überhaupt niets mee te nemen 😃.