22 Reacties
3 jaar geleden
Overdag sliep de kleine 5 uur in totaal bij de opvang, terwijl ik met geluk overdag 1 uur a 1,5 uur voor elkaar kreeg dus had gevraagd wat ze deden: soort van inbakeren met hydrofiele doek. Echt inbakeren mag niet meer maar met doek de armen ietsjes klem zetten zodat ze zichzelf niet wakker slaan mag wel, en donker weg leggen in een rustige kamer. Dat laatste is bij ons dé game changer. Voorheen lag ze altijd in de box beneden te slapen, maar was licht en veel geluid. Daar haalde ze 20 minuten, half uur Max. Nu slaapt ze zo 2 a 3 uur per dutje!
3 jaar geleden
Aanvullende info: als ik haar in badje heb gedaan is ze altijd klaarwakker met aankleden. En toch is ze lekker dufjes daarna. Dus wanneer ik haar in bad doe, ze een schone luier heeft, haar flesje heeft gehad & goed geboerd heeft, haalt ze de 3 uur. Anders ruim 2 uur!
3 jaar geleden
Fases😳. Ik zou persoonlijk alleen niet iets veranderen, maar je gewone ritme aan blijven houden. Vooral als het toch niet werkt. Onze meid wordt ook steeds en wisselend eerder wakker, maar wij gaan er niet eerder uit dan 06.30/06.45 uur. Vaak dut ze daardoor nog wel even iets op en af verder, maar wel rommelig. Standaard 07.00 uur 1e flesje, ook al begint ze na 5en te rommelen. Vanmorgen begon ze pas om 06.15 uur en hebben we het gerekt tot 06.45 uur en kreeg ze dus gewoon om 7 de fles.
Ik zou blijven investeren in de dutjes overdag (slapen doet slapen) en wakkertijd aanhouden, maar slaapsignalen als leidend beschouwen. Hier wordt ze na 40-45 min wakker en dan sprint ik haar kant op voor de speen. Maar sinds ze veel beweeglijker is geworden doet ze acrobatiek in bed als ze wakker wordt. Vaak is het enige wat dan even helpt om het dutje te verlengen; uithalen en wiegen. En anders er even bijblijven voor speendienst tot ze zich er weer aan toe geeft. Zo komen wij voor haar op +- 4 uur slaap overdag en 11 uur in de nacht.
3 jaar geleden
Onze dochter is vandaag net 5 maanden. Sinds 3 tal weken wordt zij ‘s morgens rond 0600-0630 ook wakker, zonder enig gejammer. Ze blijft gewoon lekker in haar co-sleeper en valt nadien weer in slaap tot 0830. Wat ook kenmerkend was, haar dutjes waren altijd maar 45min. Het was zo dat zij soms 5 dutjes had op een dag… best wel vermoeiend voor ons en haar.
Sinds een paar dagen heeft zij nu langere dutjes, 3 dutjes in totaal en slaapt +- 4 uur tijdens de dag. Meer ademruimte voor me en zij heeft nu wakker momentjes van 2-2,5u ipv anderhalf uurtje.
Het is een fase, haar fase van jammeren en huilen voor het dutje is begonnen.
3 jaar geleden
Ik heb geen tips helaas maar wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben onze dochter is nu ook sinds een week aan het spoken dacht ik sprong 4 achter de rug te hebben🙈 en inderdaad het zelfde rond 5 uur is ze wakker..
3 jaar geleden
Ik kan niet helemaal mee praten. Mijn zoontje van 5 maanden doet wel goede dutjes maar werd ook iedere nacht tussen 4 en 5 wakker. Dit begon na sprong 4. Ik kreeg hier toen de tip om de fles voor het slapen gaan voller te doen (dus 210+7). Ik giet nog wel terug naar 220. En nu slaapt hij tot 6 en soms zelfs 7. De klok rond want hij ligt altijd om 19 uur op bed. Wie weet helpt het bij jullie ook. Succes!
3 jaar geleden
Was hier ook, wij zijn terug gegaan naar tussen 8 en 9 savonds terug naar bed ipv 7. Daardoor dus ook laatste voeding later en extra voeding op een dag. Kleine meid slaapt sindsdien weer door gelukkig 🙂
Ze doet nu op vroege avond dus ook nog een kort slaapje (vaak van half uurtje ofzo) waardoor ze dit volhoudt.
Succes! 5u is vroeg 😵💫
3 jaar geleden
Reactie op Saskia1303
Ik kan niet helemaal mee praten. Mijn zoontje van 5 maanden doet wel goede ...
Jaa ik heb hier ook aan gedacht, alleen dan zou hij te veel binnen krijgen op een dag. (Krijgt 5x 180 met 6 schepjes). Hoeveel krijgt jouw zoontje in totaal?
3 jaar geleden
Reactie op Marleen1992
Jaa ik heb hier ook aan gedacht, alleen dan zou hij te veel binnen krijgen ...
Mijn zoontje kreeg eerst ook 5 flessen maar nu 4. We kwamen op de dag niet uit met 5 flessen en wilde van de droomvoeding af. Ik was bang dat hij honger zou hebben, maar hij deed het eigenlijk heel goed! Hij krijgt nu 3x 180+6 en 1x 210+7. Hopelijk werkt het bij jullie ook!
3 jaar geleden
Reactie op Saskia1303
Mijn zoontje kreeg eerst ook 5 flessen maar nu 4. We kwamen op de dag niet ...
Hoe ziet jullie schema er dan ongeveer uit op een dag? Sorry hoor ben nieuwsgierig 😂 Misschien werkt het voor ons namelijk ook. M'n zoontje krijgt tussen en 6 een groenten hapje (oefenhapje uiteraard) maar deze gaat wel helemaal op. Dan z'n laatste fles meestal 18:30
3 jaar geleden
Hebben wij ook gehad maar word nu steeds later wakker 😃
Schema is volgt :
7.00 fles 210 rijstebloem erbij
10.00 fruithapje
11.00 fles 210 rijstebloem erbij
15.00 fles 210 rijstebloem erbij
17.00/17.30 groentehapje
19.00 fles 210 rijstebloem erbij
En dan gaat hij rond 20.15 slapen.
Soms wordt hij wel een paar keer wakker en dan speen erin en verder slapen.
En sommige nachten slaapt hij wel door 😁
3 jaar geleden
Reactie op ❤️❤️❤️garnaaltje❤️❤️❤️
Schema is volgt :
...
Zoveel rijstebloem is echt slecht 😱🙈
3 jaar geleden
Reactie op ❤️❤️❤️garnaaltje❤️❤️❤️
Schema is volgt :
...
Is er een reden dat je bij alle flessen rijstebloem doet? Meestal is dat toch alleen noodzakelijk bij de avond/nachtvoeding? Volgens mij is het niet echt gezond om dit elke voeding aan te bieden..
3 jaar geleden
Voor iedereen die over de rijstebloem valt 😅
Dit is in overleg met de kinderarts…kinderarts ziet er absoluut geen probleem in..
Onze kleine vent heeft koemelkallergie en zijn klepje sloot heel slecht waardoor er constant veel voeding terug kwam (van alles geprobeerd niks hielp) waardoor ons mannetje een groeiachterstand op liep en constant heel onrustig was.
Sinds de combinatie jbm en rijstebloem gaat het aanzienlijk beter 😃
Dus zo slecht is de rijstebloem echt niet als de kinderarts er geen probleem in ziet en ons mannetje aanzienlijk aankomt 🙌
3 jaar geleden
Reactie op Marleen1992
Hoe ziet jullie schema er dan ongeveer uit op een dag? Sorry hoor ben nieuw ...
Geen probleem! Als we elkaar kunnen helpen is alleen maar fijn toch!
6-7 uur wakker en fles 180+6
8:30 -10 uur dutje
10:30 hapje
11:00 fles 180+6 (soms al 10:30 als hij vroeg wakker was)
12-14 uur dutje
15 uur fles 180+6
16-17 uur dutje (lukt vaak niet maar we blijven proberen haha)
17 uur hapje
18 uur in bad
18:30 uu 210+7 (wij gieten nog terug naar 220 of 225)
En dan 19 uur lekker naar bed! :)
Succes!!!
3 jaar geleden
Reactie op Saskia1303
Geen probleem! Als we elkaar kunnen helpen is alleen maar fijn toch!
6-7 u ...
Hahah bizar, ons schema is echt precies dit alleen laten we ons zoontje voor die 5e voeding snachts zelf komen. Ik ga dit denk ik binnenkort wel proberen! Wie weet werkt het! En ons laatste slaapje van de dag 'mislukt' ook al-tijd😂 Of is maar 45 min. In principe is dat prima, maar soms redt hij het niet tot 18:30 z'n laatste fles en dan krijgt ie die eerder, en slaapt dan al om 18:30. Maar ook dat zal binnenkort veranderen.
3 jaar geleden
Reactie op Marleen1992
Hahah bizar, ons schema is echt precies dit alleen laten we ons zoontje voo ...
Haha dat is toevallig! Die late middagdutjes zijn echt lastig en daardoor hier ook vaak met moeite rekken tot 18.30 uur voor de fles. Soms ook eerder. Het liefste zou ik hem tegen 19.30 uur naar bed brengen maar dat haalt hij echt nooooit🤣 Heel veel succes!! Laat je weten hoe het is gegaan als je het hebt uitgetest? 😊