6 Reacties

2 jaar geleden

Hee, ik werk op een kdv en we zien dit wel vaker! Er zijn veel prikkels die de kindjes moeten verwerken. Wat we vaak zien zijn 2 uiterste: kindjes die heel lang slapen of juist bijna niet. Slaapt je dochter de nacht goed als ze bij het kdv is geweest? Als dit wel zo is zal ze het misschien nodig hebben, als ze snachts heel slecht slaapt na zo'n dag of juist extreem vroeg wakker is zou je met de leidsters in gesprek kunnen gaan om de dutjes in te korten of niet meer na een bepaalde tijd bijvoorbeeld.

2 jaar geleden

Mijn zoontje sliep eerst ook onwijs veel. Ik heb toen gezegd dat ze hem na een X aantal uur wakker moeten houden en zijn wakkertijd aan moeten houden. Nu hij tandjes krijgt en 's nachts ook slechter slaapt doet hij dutjes van 2x 2u. Iets langer dan gemiddeld maar hij heeft het wel nodig. Soms is hij namelijk ook eerder wakker. Vooral aangeven bij KDV hoe je het zelf graag ziet en hoe het er thuis aan toe gaat.

2 jaar geleden

Onze zoon slaapt daar ook veel dat ik al eens voor de grap tegen de leidsters heb gezegd dat ze het zo wel makkelijk verdienen馃槈. Ik maak me er niet druk om, hij slaapt wat hij nodig heeft en ik hou me niet aan wakker-/slaaptijden. Ieder kind is anders en ze doen daar veel indrukken op en leren ook nog eens heel veel in deze leeftijd. Druk druk druk met alles en in hun hoofdje gebeurt ook veel. Liever een kindje wat veel slaapt en tevreden is dan eentje wat niet kan slapen wat hij nodig heeft en daardoor de dag niet trekt. Het wordt vanzelf wel minder als ze er weer aan toe zijn

2 jaar geleden

Herkenbaar verhaal. Onze dochter slaapt ook veel op het kdv. Ook vaak zo'n 5 uur. Thuis slaapt ze wat minder overdag. Wij hebben ook geen wakker tijden, ze slaapt wanneer ze wil. Soms wordt ze een uur voor bedtijd wakker, eet dan wat, en gaat de nacht in. Ik heb ook altijd begrepen dat een baby die overdag goed slaapt s nachts ook vaak goede nachten heeft.

2 jaar geleden

Ooo jullie berichten doen mij goed, maakte me een klein beetje zorgen namelijk. Ze slaapt de nachten vaak goed en is vrolijk als we haar ophalen dus dan zal ze het nu indd wel nodig hebben. Dank voor jullie reacties 馃挄

2 jaar geleden

Mijn dochter gaat niet naar een kdv maar merk dat ze met het warme weer wel veel meer slaapt