Hey mama’s,
Ik heb een dochtertje van nu 13,5 maand. Ze sliep al sinds 1 maand door, wat natuurlijk super fijn is. Het eerste halfjaar heeft ze in co-sleeper bij ons op de kamer geslapen en vanaf toen op haar eigen kamertje in haar ledikantje. Ze is het echt gewend om alleen te slapen.
Ik lees heeel vaak mama’s die samen met hun kindjes slapen of ook wel eens kindjes wat slecht slapen en pas in slaap vallen wanneer ze samen met hun mama/ouders slapen.
Met mijn dochter heb ik wel eens vaker geprobeerd om lekker samen in slaap te vallen, dit lijkt me zoooo heerlijk om knuffelend of als zij tegen me aan in slaap valt, maar het lijkt gewoon onmogelijk.. het is alsof ze echt in haar eentje moet zijn om in slaap te kunnen vallen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel dankbaar dat ze goed slaapt, maar ik kan hier soms echt verdrietig van worden, dat ze dat niet wilt/kan.
Net ook, voor haar dutje kwam ik bij haar liggen en hopen dat ze lekker samen met me in slaap viel, maar ze bleef maar draaien. Zitten/liggen/huilen. Pas het moment dat ik weg ging (na wel wat gehuil), misschien 5 minuten later sliep ze als een roosje.
Ik hoop zooooo dat ze dit ooit wel wilt. 🥺
Sorry, wou even mijn ei kwijt 🫣