Hallo,
Ik ben moeder van een dochter van 1,5 jaar en in verwachting van ons 2e wondertje.
Ik heb een vraag aan jullie, misschien hebben jullie tips of ervaring met deze situatie.
Mijn moeder is altijd behoorlijk hardhandig geweest naar ons vroeger. Heel erg van het ' niet zeuren' ' niet ziek mogen zijn' hard mijn haren borstelen' en ook zelfs wel eens een tik gegeven.
Ik zelf als kind heb het hier niet makkelijk mee gehad.
Maaaaar nu heb ik een dochter, waar zij 1 x in de week een hele dag voor zorgen en waar zij ook wel eens logeert.
Nu hoor ik wel eens van mijn stiefvader dat ze hardhandig kan zijn. Bijvoorbeeld met haren borstelen, aankleden, van de glijbaan ( een zetje geven).
Nu merk ik ( dit zullen ook vast mijn hormonen zijn) maar dat ik hier ongemakkelijk, geïrriteerd en zelfs boos van word. Ik wil ECHT NIET dat mijn moeder het zelfde gaat doen bij mijn dochter als bij mij vroeger.
Hoe kan ik het beste dit gesprek aangaan?
Ik ga dit hoe dan ook bespreekbaar maken maar mijn moeder heeft niet altijd het vermogen om rustig een gesprek te voeren zonder dat ze zich helemaal aa gevallen voelt. Dit is natuurlijk een gevoelig onderwerp maar het moet besproken worden want het gaat om mijn kind.
Verder is mijn moeder echt een top oma. De liefde spat er van af! Maar net dit dingetje.... daar maak ik mij zorgen over.
Dussss als iemand tips heeft?
Liefs!