Hoi Mama's,
Onze kleine man van 8 maanden word steeds ewuster van zijn omgeving, dus nu ook van dieren. Zodra hij een (groot) dier ziet of hoort begint hij te spartelen van angst. Hebben meer baby's dat? Zo ja, wat doen jullie om ervoor te zorgen dat die angst verdwijnt?
Hij vind vreemde mensen trouwens heel leuk en gezellig!
Ik denk gewenning. Wij hebben veel dieren en onze zoon vindt alles fantastisch, maar is het gewend van jongs af aan. Mijn neefje die een jaar ouder is vond de beesten doodeng, maar groeit ook op zonder huisdieren
Ah wat vervelend voor hem. Wij hebben 2 poezen en nu hij zich bewuster wordt van hen vind ie ze juist super leuk. Hij begint te lachen en te kraaien als er 1 voorbij loopt. Wellicht een kwestie van wennen?
Hmm wellicht een paar keer langs de kinderboerderij ofzo? Of langs mensen die katten of konijnen hebben?
Sneu inderdaad... Gok dat het zoals de rest ook zegt wennen is..
Wij hebben n kat en die vindt hij reuze interessant! Maar de Franse Bulldog van n vriendin van me vond hij heel eng. Echt gillen! Wij hebben hem proberen rustig te laten wennen en hebben geprobeerd aan hem te laten zien dat het een lieve hond is. Hem zelf geaaid en geknuffeld en benoemd dat het een lieve hond is. Na een half uurtje was hij er meer oke mee.
Hij schrok trouwens ook heel erg van een schilderij met een grote wolvenkop er op hahah. Toen moest ik wel een beetje lachen. Ook heel hoog en hard gillen haha
Misschien gewoon een fase?
Kan me van onze dochter nog herinneren rond die leeftijd dat ze ineens schrik had van onze bal. Gewoon een rode bal, niks aan. Maar wat moest ze huilen als ze dat ding zag 🤷🏼♀️🤣