13 Reacties

3 jaar geleden

Wij huren kunststof klossen bij een medipoint, maar een extra matras lijkt me ook geen probleem. Het gaat om de werkhoogte van de kraamhulp/verloskundige e.d.. De manier waarop je verhoogt lijkt me niet heel erg belangrijk. Misschien even overleggen met de kraamhulp?

3 jaar geleden

Bij ons waren de bedverhogers van hard plastic. Heb dit toen bij de eerste rond 34 weken gedaan, en dat was achteraf super fijn. Ik was behoorlijk dik en daardoor kon ik heel slecht uit bed komen. En door hem te verhogen werd het iets makkelijker. Met opstaan. Moest wel in midden van onze boxspring nog 3 kratjes bier doen. Want de bed verhogers waren te breed om naast elkaar te zetten in het midden van het bed. Dan kreeg ik er een spleet tussen. Dat opgelost met kratjes bier en plankje馃槅

3 jaar geleden

Ik heb de plastic bedverhogers van duxxie weer besteld. Onze boxspring mist ook net een paar centimeter hoogte. De vorige keer hebben we de bedverhogers niet gebruikt. Tijdens de zwangerschap was het bed zo hoog genoeg voor mij, hoger zou ik niet fijn vinden. Bij de intake van de kraamzorg dit ook aangegeven, en ze zei dat dat prima was, en we in de kraamweek met de kraamzorg moesten overleggen. Als het een lange dame was zou ze vast de klossen wel willen, een kortere dame wellicht niet. Uiteindelijk; - was de Kraamzorg niet zo lang van stuk, vond ze het prima zo - was ze extreem gecharmeerd van het elektronisch verstelbare bed waardoor ze zowiezo mij niet omhoog hoefde te helpen enzo. Scheelde haar aanzienlijk trekken. - was ik wel veel op bed, maar hoefde ze me niet met alles te helpen waardoor ze niet heel veel aan bed stond. (kon bijv. Zelf douchen en naar toilet.) Dus mijn advies: doe je bed zoals je wilt, bereid voor dat het omhoog kan in de kraamweek, maar overleg dan eerst met de kraamzorg of ze het nodig acht. Die paar centimeter kunnen je vergeven worden ;)

3 jaar geleden

Reactie op Famke15

Ik heb de plastic bedverhogers van duxxie weer besteld. Onze boxspring mist ...
Dat klinkt Idd goed. Ons bed is namelijk nu al best hoog maar kom net een paar cm te kort

3 jaar geleden

Wij hadden er houten balken onder gedaan waardoor het bed net wat cm hoger werd, dit was dan hoog genoeg

3 jaar geleden

Wij verhogen hem na de bevalling (ziekenhuis). De vorige keer ben ik snachts misgestapt en tegen de muur aangebotst omdat ik was vergeten dat het bed verhoogd was. Moet wel zeggen dat ik klein ben en het bed dus al snel hoog is voor mij.

3 jaar geleden

Reactie op Famke15

Ik heb de plastic bedverhogers van duxxie weer besteld. Onze boxspring mist ...
Precies dit, bij onze eerste hebben we de klossen de 1e dag al weggehaald op verzoek van de kraamzorg. Ik kon ivm schuine kanten niet goed voeden in bed, en zelf was ze niet zo groot. Nu is het ivm ziekenhuisbevalling en waarschijnlijk nog langer verblijven daar helemaal niet nodig.

3 jaar geleden

Wij doen er ook een extra matras op en dat is voor de kraamzorg geen probleem. Ons bed is net 5cm te laag en zien het niet zitten om ons nieuwe bed op van die klossen te zetten.

3 jaar geleden

Hoe hoog moet het bed zijn?

3 jaar geleden

Wij verhogen hem na de bevalling (ziekenhuis). De vorige keer ben ik snacht ...
Mag ik vragen hoe lang je bent?

3 jaar geleden

Wij hebben bij de eerste idd verhoogd met een extra matras maar kan minder stevig aanvoelen. Bij tweede op klossen (hier hadden ze volgens mij plastic klossen)

3 jaar geleden

Mag ik vragen hoe lang je bent?
1.63

3 jaar geleden

Ik wil in het ziekenhuis bevallen en hoef geen verhoging te huren van de Kraamzorg. Ben zelf 1.67 dus adviseerde ze het bij onze vrij hoge boxspring te houden. Ik zou t ff navragen en niet onnodig mee zitten zoals ik deed 馃槈