19 Reacties
3 jaar geleden
Wij hebben bij ons eerste kindje een kleine slaapzak gebruikt. Kon met zn hoofdje niet erdoor heen, dus was gewoon veilig
3 jaar geleden
Reactie op cynthiatjhe
Wij hebben bij ons eerste kindje een kleine slaapzak gebruikt. Kon met zn h ...
Van welk merk hadden jullie dit gekocht?
3 jaar geleden
Reactie op Michelle330
Van welk merk hadden jullie dit gekocht?
Bij de hema gekocht 🫣
3 jaar geleden
Een slaapzak is volgens mij heel veilig.. ik ga dit deze keer ook doen bij ons zoontje heb ik toen gewoon een dekentje gebruikt is in januari geboren.. in de Hema heb je goede slaapzakken heb ik gisteren nog gezien en lekker warm
3 jaar geleden
Reactie op cynthiatjhe
Bij de hema gekocht 🫣
Oke super! Dankjewel, ik zal eens kijken straks als de wintercollectie komt 😊
3 jaar geleden
Wat je ook kan doen, eerst informeren bij een babyspeciaalzaak. Ze kunnen je daar ook meer vertellen over de verschillende soorten slaapzakken en de verschillende waardes qua warmte.
Je kindje kan het beter iets te koud hebben dan te warm trouwens.
3 jaar geleden
Ik denk dat wij deze gaan aanschaffen: https://www.puckababy.com/nl/piep-0-3m-teddy-winter.html
3 jaar geleden
Reactie op sara2020
Tegen mij werd gezegd dat slaapzak absoluut niet mocht. Dus we hadden een w ...
Bijzonder. Hier juist altijd alleen maar slaapzakjes gebruikt bij de 1e. En nu nog steeds. Ga dit bij de tweede ook weer doen. Heb fijne ervaring met Puckababy. Alle fasen doorlopen van hun lijn.
3 jaar geleden
Wij zijn bij ons zoontje heel snel over gegaan op slaapzakje.. ook al legde ik hem zo laag mogelijk in het wiegje neer, hij begon vrij snel te bewegen en meneer zakte elke keer alsnog naar beneden of scheef dat hij half onder deken kwam.. tot ruim 1,5 jaar heb ik hem altijd alleen met slaapzak laten slapen en pas daarna dekentje.
Slaapzak is juist meest veilig. Waar je alleen wel alert op moet zijn is idd dat het kraagje mooi aansluit en ze dus niet ‘in’ de slaapzak kunnen zakken.
Hema heeft idd mooie slaapzakjes vanaf geboorte, maar als je beetje op internet zoekt zijn er ook genoeg. Je moet alleen dan echt even de maat in de gaten houden. Meestal is de maat dan 50-62.
Wat betreft dekentje. Ik heb van de vorige x nog 1 dikke wiegdeken en ga er nu 1 bij bestellen zodat ik ook 1 in de wandelwagen heb en/of kan afwisselen als de andere in de was zit.
Mijn zoontje is van april, dus toen was het al stuk warmer 😅
3 jaar geleden
Ik wil een wollen dekentje aanschaffen voor de co sleeper en twijfel of ik dan ook nog n grotere zal aanschaffen voor t ledikantje.
3 jaar geleden
Hier te kleine baby voor een slaapzak de eerste weken. Toen heeft ze lekker haar eigen kleertjes aan gehad in bed en onder een deken, toen het slaapzakje eindelijk paste deze nog even gecombineerd met een dunne deken, daarna over naar alleen slaapzakje.
Idd, je kunt ook met laagjes werken! Katoenen trui in dubbelgeslagen deken voor de extreem koude nachten is nog een tip, er zijn heel veel opties!