Hoi allemaal,
Mijn dochter van 14 (bijna 15 maanden) kan ineens haar rechter beentje niet meer belasten. Het is een actief meisje dat loopt en kruipt. Beide kan ze sinds gister niet meer.
Ik haalde een verslagen meisje op bij het kinderdagverblijf. Thuis alleen maar huilen en niet kunnen staan. Ze hebben daar niks gemerkt. Ze heeft gewoon gelopen en gespeeld maar heeft naar haar tweede dutje alleen maar op schoot gezeten. Dat doet ze wel vaker. Toen had ze er dus al last van maar zij hebben dat niet gemerkt. Ik merkte het thuis direct.
Zodra ze probeert te staan zakt ze direct door haar knie. Ze is vorige week hard gevallen. Ze heeft toen zelfs haar polsje gebroken. Gelukkig is dat meer een soort knikje in het bot bij zulke jonge kinderen en zal ze daar snel van genezen. Maar de schrik zit er bij mij flink in en nu ook nog dit.
Daarna heeft ze de hele week gewoon ‘normaal’ kunnen bewegen. Vanwege de val heeft de dokter ons vandaag foto’s laten maken in het ziekenhuis. Hier was geen breukje te zien in haar been, knie of heup. Omdat ze verder na de val ook geen last van haar been heeft gehad is het aannemelijk dat het door iets anders komt.
Heeft iemand ooit iets soortgelijks meegemaakt of gehoord? Ik heb altijd het beeld dat die kindjes echt oersterk zijn en zo flexibel en echt niet snel iets verdraaien of verzwikken. Ze kroop deze week wel in een gekke houding vanwege haar pols. Soort kruipen / billenschuif combi. Dat kan ze nu ook niet meer.
We moeten het aankijken. Soms kan een gewricht ontsteken zei de dokter. Soms ook enkele weken na een virus infectie. Die heeft ze wel gehad een paar weken terug. Ik kan er weinig tot niet over vinden. Meestal zoek ik iets op en dan vind je ergens een soortgelijk verhaal. Dan slaap je weer een stuk beter….
Ik wilde het hier toch even vragen. Het zal wel een lang weekend worden. Ik ben er erg door van slag merk ik.
Liefs!