5 Reacties

één jaar geleden

Ik zou toch in de ochtend haar wakker maken op een normaal tijdstip. Anders is ze niet mee voor een dutje en ook in de avond niet. Door haar tot 12 uur te laten slapen hou je dit in stand. Dan maar even een paar dagen minder slaap, maar ze moet wel moe zijn om naar bed te gaan.

één jaar geleden

Ik zou het inderdaad ook doorbreken door haar 's ochtends uiterlijk 800uur wakker te maken en dan kijken of ze 1 of 2 dutjes nodig heeft en die aanbieden. Eventueel tijdelijk in de draagzak om te doorbreken. Van oververmoeidheid gaan ze ook nog slechter slapen als je het niet doorbreekt 🙈 Zal wat tijd en geduld kosten, maar tot 12uur laten slapen en in deze cirkel blijven zitten lijkt me ook niet fijn 😘

één jaar geleden

Mijn advies is hetzelfde als de anderen: toch wakker maken. Alleen dan doorbreek je de cirkel waar je in zit. Het lijkt erop alsof ze haar dag-nacht ritme aan het verschuiven is. Dat lijkt me voor niemand een pretje 🥴

één jaar geleden

Dank julie voor de reacies. Morgen komt iemand van heg cb en hebben we het er ook over. Ik ben alleenstaande en heb er eigenlijk vanaf het begin alleen voor gestaan en een hele moeilijke tijd gehad. Ze was ook een huilbaby en vechten eigenlijk vanaf dat ze geboren is heel erg tegen haar slaap. Rond de 3 maanden lukte het mij om er eindijk een ritme in te krijgen tot een tijdje geleden en begon alles weer opnieuw. Ik hoop dat we er uit komen samen. 😊❤

één jaar geleden

Zoals anderen hier ook al aangeven eerder wakker maken om de cirkel te doorbreken (en dit ook consequent volhouden ook al is het misschien moeilijk) en haar een dutje aanbieden wanneer nodig. Weigert ze te slapen dan een stuk wandelen (doe ik ook als mn dochtertje weigert). Was als newborn geen makkelijke slaper en heel alert. Met veel tijd en veel geduld zijn we er gelukkig wel gekomen. Jij kan dit mama😘 Laat je het even weten hoe het gaat?