7 Reacties
één jaar geleden
Misschien meer bijt speelgoed geven? En dan op het moment dat hij bijt iets geven waar hij wel in mag bijten. Misschien heeft hij last van tandjes of is het een manier van affectie. Dan kun je op zo'n moment zn handje pakken en jou aaien en uitleggen dat bijten pijn doet en hij wel mag aaien.
Maar aangezien hij het al 5 maanden doet heb je dit misschien al wel geprobeerd 🙈
één jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Misschien meer bijt speelgoed geven? En dan op het moment dat hij bijt iets ...
Het aaien doen wij ook idd als ze uithaalt naar ons of haar zus. Vaak is het gewoon lomp gedrag maar willen het toch telkens opnieuw benoemen. Vrijwel meteen daarna aait ze dan ook en zegt 'aaaaa'.
Wat het bijten betreft eigenlijk niet meteen tips. Vroeger zouden ze zeggen even terug bijten maar dat is, naar mijn mening, geen optie. Het aanbieden van een speeltje waar in gebeten mag worden vind ik wel een goed alternatief.
Misschien eens vragen op het CB?
één jaar geleden
Op het moment dat ze bijten of pijn doen op een andere manier (ook al doet het niet echt pijn), gewoon luid auw roepen. Meestal hebben ze dan een schrikreactie en dan gaan ze het minder snel opnieuw doen. Zo weet onze kleine meid ondertussen dat haar trekken en bijten pijn doet en dat mama en papa dat niet leuk vinden. Ze had het reouwens allemaal snel afgeleerd. Uit schrik durven ze dan wel eens huilen, maar dan komt er sneller de link tussen pijn en mag niet
één jaar geleden
Wij zitten met hetzelfde probleem, hij mept er ook nog eens flink op los. Met z’n handje aaien doet hij als ik zijn hand vast houdt maar meteen erna mept ie me dan weer met platte hand.
Dat hard auw roepen werkt hier ook niet, dan begint ie kei hard te lachen en gaat meteen weer in de aanval.
Het is nogal een pittige (hele lange) ‘fase’ 😅
één jaar geleden
Reactie op Fraukel
Wij zitten met hetzelfde probleem, hij mept er ook nog eens flink op los. M ...
Haha nee dat auw roepen werkt hier ook niet altijd 🤣 de oudste was daar wel gevoelig voor maar de jongste vind het hilarisch.. laatst beet hij in mn tepel tijdens het drinken vanwege verkoudheid en ik van schrik kei hard auw. Nou hij schudde gewoon vh lachen en deed het vervolgens nog een paar keer 😅🤣🙈
één jaar geleden
Gewoon keer op keer boos reageren en zijn armpje vast pakken en hem boos aankijken. En je stem heel erg verheffen, hij zal nog wel zoveel pogingen doen om de grens te zoeken maar het is aan jou om telkens hetzelfde te reageren. Hij moet leren wat wel en niet mag en daar heeft hij jou voor nodig
één jaar geleden
Ik zeg niet dat je het moet doen maar wil het toch vertellen: mijn broertje beet mijn zus en mij vroeger ook erg veel. Toen hij mijn zus een keer zo erg in haar rug heeft gebeten dat al zijn tanden als wondjes in haar stonden was mijn moeder het moe. Ze heeft zijn arm gepakt en een keer flink terug gebeten. Hij heeft het nooit keer gedaan.
Totaal niet pedagogisch verantwoord maar vroeger waren ze daar makkelijker in
Zelf zou ik het denk ik niet kunnen om dat te doen maar ik kan me wel voorstellen dat het toen wel klaar was
Onze oudste beet en sloeg mij ook maar niet zo ernstig. Maar ook daar werkte het niet om te zeggen dat het niet mag en hij me pijn deed. Tussen zijn 2e en 3e is het een keer gestopt