252 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Celestevdw

Hier nu nog 3/4x op een dag bv. Onze dochter heeft een flinke kma en wij zi ...
Erwtenmelk! Is vrij nieuw op de markt dus veel diëtisten hebben er nog geen ervaring mee, maar ik ben zelf langs geweest voor onze kleine (voor vega opvoeden) en die zei dat sojamelk en erwtenmelk even voedzaam zijn. Alle andere soorten hebben niet genoeg eiwitten. Ik gebruik het om havermoutpap mee te maken en dat gaat er goed in.

één jaar geleden

Reactie op Flspr

Erwtenmelk! Is vrij nieuw op de markt dus veel diëtisten hebben er nog geen ...
Wat fijn om te horen zeg! Bedankt voor je tip.😊

één jaar geleden

Reactie op Jet19

Nee ik ook niet. Heb nog poosje geprobeert met synthetische oxytocine, maar ...
Ik kolf ook nog nauwelijks wat terwijl ze aan de borst tevreden is. Dus ik denk dat productie niet zozeer het probleem is. De lactatiekundige zei dat je borsten zich steeds minder goed laten foppen door de kolf. Ik heb nog wel een keer alle zachte kolfonderdelen vervangen en dat hielp ook (kolf werd weer krachtiger). Ik kolf alleen nog op werkdagen om de 4 a 5 uur of als ik langer dan 5 uur niet kan voeden. Als ze 1 is ga ik stoppen met kolven en borstvoeding ook afbouwen. Ik hoop dat ze dan s ochtends en s avonds nog bij mij kan drinken en verder gaat ze plantaardige melk krijgen.

één jaar geleden

Fijn om alle ervaringen zo te lezen. Hier ook nog steeds bijna fulltime time bv! De mijlpaal van een jaar is in zicht! Ik ben benieuwd hoe lang het door gaat. De oudste tot z'n tweede gevoed. Dacht er toevallig gisteren aan dat ik benieuwd ben hoe het nu zal lopen, want toen ik zwanger was van de tweede kon ik bv niet meer verdragen. Cold turkey gestopt...was niet heel erg fijn...maar goed, we zullen het zien!

één jaar geleden

Wat leuk om te lezen dat jullie het zo goed volhouden! Ons zoontje wordt 12/11 een jaar en daarna wilde ik de borstvoeding wel gaan afbouwen. Alleen heeft hij er zelf helaas anders over beslist, sinds vorige week weigert hij van de ene op de andere moment nog bij mij te drinken. 's Nachts had hij nog lekker gedronken, 's ochtends moest hij er niets meer van weten. Nu ben ik 11 weken zwanger en vermoed ik dat mijn melk anders smaakt, gekolfde melk wil hij namelijk ook niet meer. Ik had niet verwacht dat het einde van ons borstvoedingsverhaal zo emotioneel zou zijn. Ik heb het er best moeilijk mee, vooral dat het zo plots was. Dat ik dus bvb. niet wist dat de laatste voeding de laatste voeding was. Aan de andere kant ben ik wel supertrots dat we het bijna een jaar hebben volgehouden. Over zo'n zes maanden begint (hopelijk) mijn volgende borstvoedingsavontuur en hopelijk gaat dat even goed, maar dan met een 'mooier' einde. 🤞🏻

één jaar geleden

Reactie op MomOfTwo94

Wat leuk om te lezen dat jullie het zo goed volhouden! Ons zoontje wordt ...
Jullie hebben het super knap gedaan! Mooie mijlpaal toch bijna een jaar. Dat stukje van de laaste voeding begrijp ik wel heel goed! Ben je ook benieuwd hoe je oudste er dan mee om zal gaan als de baby wel drinkt bij je? Hier mocht hij nog een keer drinken toen de baby er was. Hij was de techniek verleerd maar hij vond het ook niet lekker mee en zei dat de melk voor de baby was haha!

één jaar geleden

Reactie op MomOfTwo94

Wat leuk om te lezen dat jullie het zo goed volhouden! Ons zoontje wordt ...
O wow zomaar gestopt.. kan begrijpen dat dat heel vreemd voelt. Bleef je dan proberen en steeds wilde hij niet? Zou het niet kunnen dat het iets is van een dag of een paar dagen ? En ook gefeliciteerd met weer een zwangerschap en een nieuwe wonderlijke reis

één jaar geleden

Reactie op Rlnn

Jullie hebben het super knap gedaan! Mooie mijlpaal toch bijna een jaar. Da ...
Als hij dat zou willen mag hij nog wel eens drinken. Ben benieuwd of hij dat wil en of hij het dan wel terug lekker vindt. 😅

één jaar geleden

Reactie op bloomingflower

O wow zomaar gestopt.. kan begrijpen dat dat heel vreemd voelt. Bleef je da ...
Dankjewel! Ja, we hebben nog een aantal keer geprobeerd. Ik dacht bvb. dat hij 's nachts misschien wel zou drinken als hij wat slaperig was, maar zelfs dan wilde hij niet meer. Hij probeerde nog wel, maar als hij aanhapte liet hij ook meteen weer los en werd hij heel erg verdrietig en boos. Toen gekolfde melk geprobeerd en dat wilde hij ook niet. Dat wil hij enkel als het gemengd is met KV, dus ik ben er vrij zeker van dat hij het gewoon niet meer lust... Ik heb nog overlegd met m'n lactatiekundige en zij zei ook dat het iets van een paar dagen kon zijn. Maar aangezien we sowieso bij een jaar wilden stoppen, hebben we beslist er geen strijd meer van te maken om dan even later toch te stoppen.

één jaar geleden

Hebben jullie alweer een menstruatie gehad? Ik had twee weken geleden mijn eisprong gevoeld dacht ik en nu inderdaad ook bloedverlies. Het is alleen heel weinig, af en toe een klein beetje bruinige afscheiding en soms een heel klein beetje helder bloed. Kan dat door borstvoeding komen? (Kan 100% zeker weten niet zwanger zijn)

één jaar geleden

Reactie op bloomingflower

Lieve mama’s, nu bijna 12 maanden 100% BV, zo bijzonder en ongelooflijk ! ...
Jaa.. inmiddels geef ik alweer 1 jaar bv. En dit is dus de langste drinker tot nu toe. Heel bijzonder en ze lijkt er ook nog niet klaar mee te zijn. Qua drinken krijgt ze voornamelijk alleen nog bv. Soms water uit een beker. Voor zolang het gaat gaan we gewoon door. Ik volg mijn kind. Meestal voordat ze naar bed gaat krijgt ze en als zevan bed komt. Overdag ong. 4/5x en s avonds laat1x en snachts 1x.

één jaar geleden

Is er iemand die dit herkent? Kleine witte velletjes uit je tepel. Ik heb dit al heel lang, maar de voedingen beginnen steeds pijnlijker te worden en ik heb het idee dat het hiermee te maken heeft 🤷‍♀️

één jaar geleden

Reactie op BabyLee

Is er iemand die dit herkent? Kleine witte velletjes uit je tepel. Ik heb d ...
Volgens mij zijn dat een soort blaren. Ik heb er wel eens over gelezen. Dat lijkt me behoorlijk pijnlijk 😩.

één jaar geleden

Reactie op BabyLee

Is het geen (beginnende) spruw?

één jaar geleden

Iemand die ook opnieuw zwanger is en nog bv geeft? Mijn dochter weigerde gisteravond. Toen heb ik haar later op de avond slapen aangelegd en toen dronk ze goed. Vanmorgen hapte ze enthousiast aan en proefde, maar stopte abrupt en begon te huilen. Ben bang dat de smaak verandert (ben 4 weken zwanger) Komt dit nog goed? Of betekend dit stoppen? Ik had nog zo graag een poos doorgewild 🥹

één jaar geleden

Ik herken het bij mezelf en vind he geen spruw. Merk dag mijn tepels minder goed doorbloeden en dat een deel van de tepel dan ook wit wordt en dat de hap van de kleine dan groter mag

één jaar geleden

Reactie op BabyLee

Volgens mij heb ik dit altijd al, voed nu in totaal 3 jaar. Maar heb nergens last van dus er nooit wat achter gezocht. Lijkt bij mij wat dode huidcellen / velletjes

één jaar geleden

Ben er nog niet achter wat het precies is. Maar ik ben wat minder gaan voeden en nu is de pijn weg! Bedankt voor jullie reacties

één jaar geleden

Na 1 jaar aan het afbouwen… pfff wat is dit emotioneel zwaar 😓😓. Ik wil eigenlijk helemaal niet stoppen maar mijn menstruatie blijft maar uit en de wens voor een 2e is er, dus ik moet helaas wel stoppen. Maar ik heb er groot verdriet van zeg niet normaal. Wellicht hormonen? Is dit herkenbaar voor anderen?

één jaar geleden

Reactie op Jet19

Iemand die ook opnieuw zwanger is en nog bv geeft? Mijn dochter weigerde gi ...
Hey ik ben ook opnieuw zwanger en geef bv. Nu 6w. Voorlopig drinkt hij gewoon door zoals normaal. Ik ben ook wel wat bang dat hij ineens gaat willen stoppen of dat de melk op geraakt.. afwachten. Is het bij jou terug beter? Of is ze helemaal gestopt?