252 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Gubbe

Hey ik ben ook opnieuw zwanger en geef bv. Nu 6w. Voorlopig drinkt hij gewo ...
Het is bij mij weer normaal gelukkig! Productie lijkt ook nog prima :)

één jaar geleden

Reactie op Jet19

Het is bij mij weer normaal gelukkig! Productie lijkt ook nog prima :)
Ooh fijn! Bij mij ook nog goede productie voorlopig. Ik hoop dat het nog even zo blijft. Hij is bijna 1jaar, maar ik wil nog wel wat doorgaan nu die mijlpaal in zicht komt.

één jaar geleden

Reactie op Gubbe

Ooh fijn! Bij mij ook nog goede productie voorlopig. Ik hoop dat het nog ev ...
Snap ik! Mijn dochter is vorige week 1 geworden en super trots dat ik haar al zo lang mag voeden! Nu ik opnieuw zwanger ben probeer ik wel op te letten dat het niet ten koste gaat van mezelf. Maar ik zie mezelf ook nog wel tandemvoeden🙈

één jaar geleden

Reactie op Gubbe

Hey ik ben ook opnieuw zwanger en geef bv. Nu 6w. Voorlopig drinkt hij gewo ...
Ik ben ook bijna 5 weken zwanger en geef nog bv. Mijn dochter is bijna 13 maanden. Tot nu toe lukt 2-4x per etmaal voeden nog, misschien niet evenveel meer maar ze wil nog wel. Het idee dat het stopt vind ik nog wel even wennen. 🥲

één jaar geleden

Mijn zoontje is nu een jaar en ik geef nog steeds borstvoeding. Ik geef nog steeds 8-10 voedingen per etmaal. Ik volg mijn zoontje. En hoewel hij heel veel dingen lust, eet hij niet zoveel per maaltijd. Dus hij is de melk nog niet echt aan het afbouwen.

één jaar geleden

Reactie op SmilingEve

Mijn zoontje is nu een jaar en ik geef nog steeds borstvoeding. Ik geef nog ...
Hier precies hetzelfde! Komt vast vanzelf wel een keer

één jaar geleden

Reactie op SmilingEve

Hier is het 2 weken na haar eerste verjaardag omgeslagen. Eerst ook nog 6-8 keer per dag en nu echt als ze er om vraagt. Ochtend, avond, nacht staan vast. Overdag wil ze nu liever vast voedsel en drinkt ze soms nog 1-2 keer. Dus het komt echt vanzelf 🤗. Ik mis het al wel een beetje haha!

één jaar geleden

Reactie op SmilingEve

Hier hetzelfde! 1 jaar BV. Geen gezette tijden, maar nog altijd op. Verzoek. Wij bieden wel 3x per dag een maaltijd aan. Soms eet ze nauwelijks, en soms is het niet aan te slepen. Ze is nu al een weekje niet lekker (een vlekjes ziekte, weet niet welke) en ohhhh.. ik heb haar zooooo veel aan de borst! Het enige wat ze wil. Ze heeft 4 dagen niet/nauwelijks gegeten. Alleen maar bv. Het is echt het ultieme redmiddel bij herstel. Ze wil niet anders en ik ben blij dat ik haar zo de anti stoffen en troost kan bieden. Hoewel het voor mij als mama echt pittig is!

één jaar geleden

Ik geef nu 13 maanden borstvoeding met heel veel plezier op verzoek. Maar ik heb sinds een paar dagen tepelkloven. Wat een helse pijn 😩!! Hebben jullie tips?

één jaar geleden

Reactie op Merow90

Ik geef nu 13 maanden borstvoeding met heel veel plezier op verzoek. Maar i ...
Goed smeren met lanoline en proberen te luchten

één jaar geleden

Ik ben nu na 13 maanden gestopt en moet eerlijk zeggen het geeft mij ook weer heel veel rust. Al had ik voor het maken van deze keuze wel veel stress en had ik moeite me niet schuldig te voelen om deze keuze te maken...

één jaar geleden

Reactie op Merow90

Ohh wat naar, en dat na 13 maanden. Ik heb had de eerste weken last van tepelkloven en toen deze kompressen gebruikt, Multi mam kompressen, wat een verademing was dat. De tepelkloven geneesden bij mij snel. Hopelijk ben je er snel vanaf!

één jaar geleden

Reactie op Merow90

Hydrogelpads, echt een lifesaver!

één jaar geleden

Pff, vanavond gaat even niet zo lekker. Op de opvang heeft mijn zoontje niet zoveel melk gedronken. Wel prima water gedronken en gegeten. Kwam thuis, in de auto in slaap gevallen. Honger toen hij thuis kwam. Hij krijgt meestal rond dat tijdstip wel een paar slokken melk. Maar vandaag dronk hij beide borsten leeg. Daarna wel avondeten. Maar nu is het bedtijd en is hij gefrustreerd dat hij zijn best moet doen voor de melk, dat hij wild en chagrijnig is en ik in de stress schiet en daardoor niet genoeg melk aanmaak Pfff.

één jaar geleden

Reactie op SmilingEve

Pff, vanavond gaat even niet zo lekker. Op de opvang heeft mijn zoontje nie ...
Haal adem mama, even lastig, maar je melk komt sneller als je probeert zijn frustratie even buiten jezelf te laten ❤️. I get you!

één jaar geleden

Reactie op SmilingEve

Pff, vanavond gaat even niet zo lekker. Op de opvang heeft mijn zoontje nie ...
Je kan altijd advies vragen bij een Lactatiekundige of bij de huisarts vragen om een neusspray die helpt bij het toeschiet reflex daardoor zal je mogelijk ook meer melk aan maken Bij mij heeft het twee keer geholpen en gebruikte hem maar 1 keer per dag

één jaar geleden

Reactie op doreenk

Je kan altijd advies vragen bij een Lactatiekundige of bij de huisarts vrag ...
Ik zou wel ook even lezen over de mogelijke nadelen van deze neusspray mocht je dit gaan gebruiken. Wel vervelend, herken het heel goed wat je zegt. Een keer iets minder drinken is ook niet erg hè op deze leeftijd, dus probeer je er niet druk om te maken. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan!

één jaar geleden

Super knap dat jullie dit nog steeds doen.👍🏻👍🏻

één jaar geleden

Hier zitten we nog op 3x per dag en merk dat ik me best wat zorgen maak om de hoeveelheid. Ik kolf op mijn werkdagen nog maar rond de 80cc. Dochter is nu net een jaar. Ik zit zo met die 300 cc zuivel per dag in mn hoofd dat ik soms twijfel om te stoppen.😭 Vervangen voor koemelk kan nog niet, want ze zijn nog bezig met het opbouwen hiervan ivm koemelkallergie. Wat vinden jullie 'normaal' qua hoeveelheid per dag? Ze groeit verder prima op haar eigen lijntje (8950 g en 74 cm).

één jaar geleden

Reactie op Celestevdw

Hier zitten we nog op 3x per dag en merk dat ik me best wat zorgen maak om ...
Weet dat sojamelk en erwtenmelk ook volwaardige melksoorten zijn (qua voedingswaarde), als je kleine (nog) geen koemelk mag hebben! Wij combineren alles, een paar keer bv, elke dag wat kwark of sojayoghurt, en af en toe pap met erwtenmelk. Zo krijgt ze van alles wat binnen.