252 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Celestevdw

Hier zitten we nog op 3x per dag en merk dat ik me best wat zorgen maak om ...
Liever wat minder dan 300cc van jouw borstvoeding dan de 300cc halen met een alternatief. Je mag trots op jezelf zijn dat je nog steeds borstvoeding geeft, het is het beste wat je je kindje kan geven! 🤍

één jaar geleden

Reactie op Celestevdw

Ik kolf trouwens ook maar rond de 100cc op een werkdag! Maar maak me er niet druk om.

één jaar geleden

Reactie op Celestevdw

Wat je kolft is niet hetzelfde als wat je dochter drinkt. Hoe langer je kolft, hoe moeilijker het is om je borsten te foppen met een kolf. En een baby drinkt effectiever uit de borst dan de kolf. Ik geef s ochtends en s avonds borstvoeding, verder krijgt ze geen melkvoedingen meer. Af en toe krijgt ze yoghurt of zuivelvervangers maar pas als ik helemaal gestopt ben ga ik me druk maken om de 'juiste hoeveelheden'.

één jaar geleden

Wat een fijne reacties, dank jullie.😊

één jaar geleden

Hoi allemaal! Ik ben normaal 24/7 bij mijn dochter en heb dan ook eigenlijk nauwelijks een voorraad melk.. nou word ik momenteel thuis gek van de slaapproblemen die al maanden spelen en heb ik een klein beetje m'n breekpunt bereikt vanochtend. Mijn man stelt voor onze dochter even naar m'n ouders te brengen vandaag en de nacht. Maar daar heb ik dus helemaal niet genoeg melk voor! Hoe doen jullie dit, krijgt jullie kindje ergens anders altijd nog jullie melk, of soms ook gewoon koemelk?

één jaar geleden

Snap ik, fijn om eventjes bij te kunnen komen! Ik merk dat als m'n kindje niet bij mij is hij veel minder behoefte heeft aan melk. Met eten en water houdt hij het een hele werkdag vol. Als ik er s avonds niet ven dan geeft mijn man hem inderdaad een flesje koemelk. Als je wel iets van melk hebt qua voorraad zou ik dat gebruiken voor de nacht met name. Sterkte!

één jaar geleden

Reactie op Mies12

Hoi allemaal! Ik ben normaal 24/7 bij mijn dochter en heb dan ook eigenlij ...
Hier hetzelfde.. ik weet nog niet hoe ik het ga doen als hij binnen een maand moet starten op de creche. Maar zoals karen al zei, hij kan eigenlijk gerust wel zonder melk overleven. Als we samen zijn vraagt hij er naar maar als we een drukke dag hebben met veel afleiding lukt het prima zonder.ik weet niet hoe vaak je nog bv geeft? Maar zou het er wel op wagen. Geef eventueel wat je hebt mee voor in nood of voor fe avond/nacht. En je kan misschien afkolven op het moment dat ze normaal komt, dan heb je ineens voorraad voor een volgende keer. En verder dingen meegeven die ze lekker vindt. Als mijn zoontje te vaak overdag bv vraagt stel ik hem voor een banaantje te eten of een maisstengel dat eet hij supergraag en dan is het vaak wel ok. Neem maar wat tijd voor jezelf! Als jij je beter voelt is dat ook beter voor je meisje! Succes

één jaar geleden

Reactie op Mies12

Hoi allemaal! Ik ben normaal 24/7 bij mijn dochter en heb dan ook eigenlij ...
Hoi! Ik had laatst dat mijn dochtertje naar mn vader ging voor een nachtje en ik had aan alles gedach behalve melk uit de vriezer gehaald! Toen heb ik maar gezegd haal een kunstvoeding opvolg 3 en dat dronk ze zo weg!

één jaar geleden

Reactie op Cinnn

Hoi! Ik had laatst dat mijn dochtertje naar mn vader ging voor een nachtje ...
Ow dit is misschien wel goede tip voor mij. Had nog nieuwe verpakking nr 1 maar dit drinkt m’n zoontje niet. Dus ik dacht die lust gewoon geen kv. Maar misschien gewoon opvolgmelk wel. Mijn eigen melk lijkt nu qua smaak te veranderen want ik ben pril zwanger. Ik voed nog ochtend en avond (mijn zoontje zou liever vaker willen, maar dat gaat niet meer qua productie en trek ik zelf ook niet meer). Mijn diepvriesvoorraad is ook op en aanvullen zit er niet meer in, een borst maakt ook bijna geen melk meer…

één jaar geleden

Hoi meiden! Hebben jullie tips voor het afbouwen van nachtvoedingen? Hij krijgt er nu nog 4/5 per nacht, maar ik wil hier mee stoppen, omdat hij na het drinken te veel last heeft van lucht.

één jaar geleden

Reactie op Mama221122

Hoi meiden! Hebben jullie tips voor het afbouwen van nachtvoedingen? Hij kr ...
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar gewoon stoppen. Zou met zoveel voedingen het dan per voeding afbouwen maar wel in een redelijk vlot tempo. Was hier even vervelend maar na een paar nachten Was ze gewend en sliep ze veeeeel beter door.

één jaar geleden

Reactie op Veer21

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar gewoon stoppen. Zou met zoveel voedinge ...
Wanneer zijn jullie dit gaan afbouwen? En hoeveel dronk ze toen nog? En wat deed je ipv de voeden?

één jaar geleden

Reactie op Do_92

Wanneer zijn jullie dit gaan afbouwen? En hoeveel dronk ze toen nog? En wat ...
Pfoe lastig, tijd gaat allemaal zo snel. Volgens mij dronk ze bij 11 maanden nog 1 keer 's nachts (maar dan dus wel om 23 - 3 - 6). Die van 23 ging ze uit zichzelf overslaan toen ze s avonds echt een flinke portie ging eten. Die van 3 hebben wij zelf gestopt. In plaats van voeden gingen we dan troosten (speen, wiegen, muziekje). Ik had het idee ook dat mijn dochter helemaal de voeding niet nodig had maar eraan gewend was. Als ze wel echt langer bleef huilen, kreeg ze alsnog een voeding.

één jaar geleden

Hey mama’s! Hoe gaat het bij jullie? Ik merk dat nu mijn zoontje meer eet mijn borstvoeding echt sterk afneemt… als ik kolf kolf ik tussen de middag vaak maar 70/80 terwijl hij dan wel een fles van 150 op kan. erna voelen mijn borsten ook niet alsof er mega veel meer in zit… aan de ene kant word ik hier zo onzeker van en aan de andere kant denk ik… Tsja natuurlijk afbouwen overdag ook niet zo erg. Ik heb gewoon de puf niet voor powerkolven etc!

één jaar geleden

Reactie op CHMB

Hey mama’s! Hoe gaat het bij jullie? Ik merk dat nu mijn zoontje meer eet ...
Dat je minder kolf hoeft niets te zeggen over je productie. Het is heel normaal dat je op een gegeven moment steeds minder kan kolven, maar dat betekent niet dat je ook echt minder melk hebt als je zoontje zelf drinkt. Je borsten laten zich gewoon steeds minder foppen door de kolf. Ook wordt de melk steeds meer aangemaakt op het moment dat je zoontje drinkt, daarom voelen je borsten ook minder vol aan. Als je kindje tevreden is met drinken hoef je je waarschijnlijk geen zorgen te maken! Ik ben met 1 jaar gestopt met kolven. Overdag krijgt mijn kindje nu gewoon eten en water als ik er niet ben. Als ik er niet ben met naar bed brengen krijgt hij een flesje koemelk.

één jaar geleden

Hey mamas! Fijn om te zien dat er nog activiteit is in dit topic🙏🏾🙃! Hier nu 14 maanden BV en nog meerdere voedingen per dag en nacht. Nachten zijn heel wisselend. De eerste helft van de nacht slaapt ze meestal wel oké, maar de tweede helft wil ze het liefst bij mij aan de borst, slapen en drinken. Hoe gaat het bij jullie? Ik merk ook dat mijn eigen eet behoeften enorm veranderen (ik denk ook omdat de samenstelling van moedermelk na 1 jaar echt anders is qua voedingsstoffen die erin zitten / erin moeten zitten voor ontwikkeling van je kindje!) ik voel me enorm dankbaar dat ik dit nog kan doen. Soms alsnog uitgeput natuurlijk.

één jaar geleden

Reactie op bloomingflower

Hey mamas! Fijn om te zien dat er nog activiteit is in dit topic🙏🏾🙃! Hie ...
Ja fijn om te lezen hoe andere mamma’s het ervaren! Ik had nooit gedacht 15 maanden borstvoeding te geven! Ik denk iedere keer… als ie 1 is gaan we wel stoppen/als ie loopt gaan we wel stoppen/vòòr de carnaval gaan we stoppen: maar iedere keer is het moment daar en denk ik ja waarom? We vinden het allebei nog fijn. Ik vind het blijkbaar moeilijk om die knoop door te hakken. Hij vindt het nog fijn, ik vind het makkelijk dus waarom stoppen? Ik wacht denk tot het beetje vanzelf uitdooft ofzo? Ben wel heel makkelijk met extra flesjes geworden en ben gestopt met kolven op werk, ik vond het zo’n gedoe worden iedere avond die onderdelen schrobben. Als ik niet werk drinkt hij voor het slapen ‘s middags nog een paar slokjes maar dat is meer voor het fijne momentje/in slaap vallen. De honger blijft, gelukkig wel ietsje minder, want ik kwam de laatste tijd alleen maar aan 😅

één jaar geleden

Hier ook alweer bijna 15 maanden BV!! Ben er zo trots op en blij mee. Onze dochter wordt nog altijd in slaap gevoed en slaapt nu nog 2 keer per dag. ‘s nachts drinkt ze ook zeker nog meerdere keren of soms zelfs alleen aangekoppeld. Op het werk kolf ik nog 2 a 3 keer en heb gelukkig nog voldoende productie voor haar flesjes overdag. Heb het een tijd heel slopend gevonden, maar nu is het een soort normaal geworden voor ons en lijkt het geen extra energie meer te kosten. Ben wel heel benieuwd hoe de komende maanden gaat zijn, want ik ben er net achter dat ik zwanger ben. Wie weet speent ze zichzelf en anders is het plan om te tandemvoeden 😜 alleen bang voor reacties uit de omgeving, want krijg echt nog regelmatig de vraag hoe lang we dit nog gaan volhouden. Meestal antwoord ik dan van nou als ze 17 is zal ze vast wel gestopt zijn. Maar mensen lijken het langvoeden toch niet altijd te accepteren

één jaar geleden

Hier ook 15 maanden (vandaag!) borstvoeding, en ook heel trots! We vinden het allebei nog heel fijn, dus stoppen is voorlopig niet aan de orde. Toen hij 13 maanden was waren we de gebroken nachten zo zat (je wordt zó moe, ik wilde zo graag langer dan 3 uur achter elkaar slapen, jullie zullen dat als geen ander begrijpen), dat we toen een slaapcoach hebben ingeschakeld. En nu slapen we al bijna 2 maanden door! Niet te geloven. Hij drinkt nu wel overdag veel vaker, soms wel 10-15 keer kleine beetjes. Op werk kolf ik niet meer sinds hij 1 jaar is. Mijn productie kan dat blijkbaar goed aan, die flexibiliteit. Het is een avontuur, met die kleintjes 😊

één jaar geleden

Reactie op JK__

Hier ook 15 maanden (vandaag!) borstvoeding, en ook heel trots! We vinden h ...
Mag ik vragen wat voor tips je slaapcoach heeft gegeven? Ik geef ook inmiddels (bijna) 15 maanden borstvoeding maar herken de gebroken nachten wel. Om die door te komen slaap ik meestal samen met mijn zoontje, en hij vraag nog heel vaak om nachtvoedingen, wordt dan ook huilend wakker ervoor. Ik weet niet of het nou per se aan het "toegeven" aan de nachtvoedingen ligt dat we niet doorslapen, en doorslapen hoeft overigens niet eens voor mij, als ik 2x moet voeden zou t prima zijn. Maar goed, mocht je tips hebben... Verder geniet ik nog altijd van het voeden. Ik dacht altijd, ik wil de 1 jaar halen en dan zien we wel, dus ik ben benieuwd welke leeftijd we gaan halen! Kolven doe ik af en toe omdat de voorraad inmiddels bijna op is, maar als het niet hoeft, liever niet. Ik vond het wel even goed geweest met al dat gekolf, blij dat ik t niet meer nodig heb tegen de stuwing 😋