252 Reacties

één jaar geleden

Reactie op SC1987

Mag ik vragen wat voor tips je slaapcoach heeft gegeven? Ik geef ook inmi ...
Mijn zoontje werd inderdaad ook meerdere keren per nacht huilend wakker en voeden was de snelste manier om hem weer in slaap te krijgen, dus dat deden we altijd… Al had ik wel sterk het idee dat het een kwestie van gewenning was, maar ik wist niet hoe we daar uit konden komen. Hij kon al wel goed zelf in slaap vallen en sliep overdag ook goed. De grootste veranderingen waren: 1e dutje kort (max 30 minuten), 2e dutje lang (max 2 uur), niet meer slapen na 15:00 uur en wel voeden voor het slapen, maar niet helemaal in slaap voeden (wakker wegleggen). De eerste nacht hebben we in de avond een “huilschema” gevolgd. Dat heeft 1,5 uur geduurd en daarna sliep hij door. Hij is daarna ook ziek geweest, toen heb ik hem in de nacht wel gewoon bij me gepakt en gevoed, en toen hij weer beter was sliep hij gewoon meteen weer door in zijn eigen bedje.

één jaar geleden

Reactie op JK__

Mijn zoontje werd inderdaad ook meerdere keren per nacht huilend wakker en ...
Ik kan eens een aantal dingen proberen die hier noemt. Huilschema: betekent dat gewoon in toenemende mate laten huilen? Zo lang dat niet alleen laten huilen is, zou dat ook nog een optie voor me zijn. Ik zag ook eens de dr Jay Gordon-methode langskomen, die heb ik met 13mnd toegepast maar dat was geen succes 🤪 waarschijnlijk omdat hij nog te jong was om het te begrijpen. Dus die troef houd ik ook nog achter de hand voor over een paar maanden.

één jaar geleden

Reactie op SC1987

Ik kan eens een aantal dingen proberen die hier noemt. Huilschema: betekent ...
Met het huilschema bedoel ik dat we er om de zoveel minuten heen gingen om hem te troosten. Je kunt ook bij je kindje in de kamer blijven, maar ons zoontje vindt dat juist heel verwarrend. Even troosten en dan weer naar buiten werkte voor ons dus beter. Belangrijkste voor ons was dat het huilend wakker worden + meteen voeden doorbroken moest worden. De combinatie van al deze (kleine) veranderingen over de hele dag heeft voor ons dus perfect gewerkt! Maar ieder kindje en situatie is natuurlijk anders :)

één jaar geleden

Bij ons hielp de training van Eindelijk slapen (masterclass). Ze slaapt zoveel beter, heus niet geweldig maar ik kon daarmee wel de voeding ‘s nachts stoppen.

één jaar geleden

Hier ook nog aan de bv! 😁 Bijna 15 maanden onderweg. Overdag nog zo’n standaard 3 keer en in de nacht ook nog 2 of 3 keer. Maar ik voed nog steeds op verzoek 🤗.

één jaar geleden

Reactie op Lisette3103

Hier ook nog aan de bv! 😁 Bijna 15 maanden onderweg. Overdag nog zo’n stan ...
Top zeg!! Fijn hè ☺️ hier ook 14 maanden onderweg en geniet er nog steeds van. Dat geluid wat m’n zoontje ook maakt als hij weet dat hij mag gaan drinken.. alleen daar doe je het al voor. Zo enthousiast 😂

één jaar geleden

Reactie op Mama221122

Top zeg!! Fijn hè ☺️ hier ook 14 maanden onderweg en geniet er nog steeds v ...
Oooh nou dat enthousiasme inderdaad! zo heerlijk 🥰 mijn dochtertje gaat helemaal glunderen als ze gaat drinken. Ze kijkt echt alsof het te mooi is om waar te zijn haha

één jaar geleden

14 maanden en dit weekend ga ik echt stoppen. Ik vind het zo lastig maar die ene voeding stelt eigenlijk nauwelijks nog wat voor en hoewel ze echt blij kijkt als ze melk mag, houdt ze het ook bij een paar slokjes en is dan niet meer geïnteresseerd. Gelukkig heb ik al mooie (professionele) Foto's laten maken van een voeding en heb ik zelf ook veel foto's en filmpjes. Iemand anders nog tips om van de laatste voeding iets bijzonders/fijns te maken of iets anders om te doen om dit tijdperk samen af te sluiten?

één jaar geleden

Reactie op Veer21

14 maanden en dit weekend ga ik echt stoppen. Ik vind het zo lastig maar di ...
Dan is het ook goed toch! 😊 mooi dat je het zo lang hebt kunnen doen. Maar snap ook dat je het moeilijk vindt hoor, zou ik ook hebben! Je kan een sieraad laten maken van een beetje borstvoeding. Zelf lijkt me dat wel een mooi aandenken. Foto’s ook een goed idee! Ook nog een tip: bewaar een beetje borstvoeding in een paar kleine zakjes voor als je kindje bijv de waterpokken krijgt.

één jaar geleden

Ik geef nog 6-7 voedingen per etmaal. rond het wakker worden, rond zijn middagslaapje, vlak voor het avondeten, bij het naar bed gaan, late avondvoeding en dan vaak nog 2x 's nachts. Mijn zoontje begint langzaamaan meer en meer te eten overdag (hij lust al heel veel dingen, maar at daar niet zoveel van). Hij volgt mooi zijn eigen lijntje, dus zal het nog wel nodig hebben. Overdag geniet ik er ook wel van. 's Nachts een heel stuk minder. Een vriendin van mij met oudere kinderen, herkent het. Ze zei: bij mijn kinderen duurde de nachtvoedingen tot de eerste kiezen er waren. Daar hoop ik dan maar op. Ik ben wel heel blij dat ik nog maar 1x hoef te kolven op een dag. Nou loopt mijn werkdag weer een stuk soepeler.