252 Reacties

één jaar geleden

Wat vervelend dat je zoveel opstartproblemen hebt gehad, maar zó knap dat j ...
Nou, ze weegt nu dus 6,9 kilo en is nu 63cm. Powerrrrrrvoeding!

één jaar geleden

Vandaag eerste werkdag gehad en kleine weigert sinds ik thuis ben de borst, heb een vrij harde straal en de flesjes overdag zijn denk ik goed bevallen. Wil heel graag bv blijven geven maar nu denk ik al wat als hij flesjes fijner vindt en dit erger wordt naarmate hij meer dagen flesjes krijgt. Dilemma

één jaar geleden

Reactie op K13

Vandaag eerste werkdag gehad en kleine weigert sinds ik thuis ben de borst, ...
Andere speen op de fles waar het ook wat vlotter uit komt? ‘S nachts aanleggen als hij slaapt?

één jaar geleden

Reactie op K13

Vandaag eerste werkdag gehad en kleine weigert sinds ik thuis ben de borst, ...
Hier ook voorkeur voor de fles sinds ik werk, nu 7 weken. Ik werk 3 dagen achter elkaar, waardoor ze in t weekend dacht doei! En we veel strijd hadden afgelopen weken. Het blijft wisselend. Ik probeer de ochtenden en avonden zelf te voeden en t weekend ook liever geen flesjes meer tussendoor als ik het kan voorkomen. En een rustige plek zoeken om te voeden, ze is snel afgeleid en soms is heen en weer lopen en wordt ze dan rustig.. erg zoeken maar ik ben blij dat het nog lukt ondanks soms wat strijd.

één jaar geleden

Reactie op LAU17

Hier ook voorkeur voor de fles sinds ik werk, nu 7 weken. Ik werk 3 dagen a ...
Ik hoop dat het mij ook blijft lukken, hij had ook wel heel veel gekregen van mijn ouders met de fles (180ml terwijl hij normaal rond de 100ml drinkt) dus hopelijk had hij gewoon minder honger.

één jaar geleden

Andere speen op de fles waar het ook wat vlotter uit komt? ‘S nachts aanleg ...
Hij krijgt alle voedingen als ik er ben aan de borst dus ook s nachts inderdaad(hij slaapt nog niet door). Hij at de fles leeg zeiden mijn ouders als ze hem geen gedwongen pauzes gaven dus grotere speen doen we nog maar even niet haha. Ik was net even moedeloos, maar hij heeft inmiddels alweer wat gedronken dus hopelijk had hij gewoon geen/weinig honger

één jaar geleden

Reactie op K13

Ik hoop dat het mij ook blijft lukken, hij had ook wel heel veel gekregen v ...
Ohja hihi, dan miss dubbel gefrustreerd, het drinken met fles en hoeveelheid?! Ik merk wel vaak zelf ook even dan frustratie en dat ik weer denk, hoezo doe ik dit nog? Maar de volgende voeding of dag gaat het weer beter. Blijft lastig vindt ik!

één jaar geleden

Hee allemaal, hoe gaat het met jullie? Wie is er nog meer aan het (live) borst voeden, met een beetje vaste voeding ernaast? En hoe gaat het met je eigen emotionele/mentale gesteldheid? Onze baby is net 7 maanden. Elke dag (alleen live) en de momenten lijken zelfs vaker te worden. Ook bijvoorbeeld voor troost als ze het nodig heeft of zich stoot / valt. Soms vind ik de avonden en nachten vermoeiend (ze valt aan slaap in de borst. Maar vind het vaak ook gezellig! Het is echt meer een way of life geworden. Merk wel echt een steeds groter verschil met mama’s die hun kindje met kunst voeding voeden. In de zin van, dat dat geen “aanslag” is op je lichaam. Liefs

één jaar geleden

Reactie op bloomingflower

Hee allemaal, hoe gaat het met jullie? Wie is er nog meer aan het (live) bo ...
Hier ook nog steeds, ik werk 2 dagen en dan moet ik flink kolven om het bij te houden, van gepureerde hapjes wilt ze weinig weten, stukjes wat ze zelf mag proeven vermaakt ze zich wel mee, drinkt nog steeds aardig vaak op een dag🤭 ik hou het niet bij hoe vaak maar 8x zal zeker wel, ik kan haar ook niet zomaar in bed leggen, ze moet eerst echt flink gedronken hebben en helemaal voldaan zijn, overdag slaapt ze eigenlijk helemaal niet in bed maar aan de borst, meestal als ik haar overleg word ze anders weet wakker, en zonder borst blijft ze schreeuwen of ze dood gaat, herkennen jullie dat? Dus mn lichaam is het allemaal wel gewend maar soms droom ik er stiekem van dat ze ook zo hop zonder gedoe een middag dutje zou doen zodat ik mn handen vrij heb😅

één jaar geleden

Hier ook nog steeds borstvoeding. Jeetje ben er eigenlijk wel trots op zeg! 🥰 De eerste maanden is er veel struggle geweest en na 5,5 maand werd het super relaxt. Dus nu wil ik niet meer stoppen. Ik geef 4-5 voedingen per dag, ook hapjes (gepureerd en Rapley door elkaar). Ik werk nu nog niet zo veel, maar vanaf september als mijn zoon 9 maanden is, ga ik weer 4 dagen per week werken. Ik zit er aan te denken dan af te bouwen tot alleen de eerste en de laatste voeding op een dag. Als dan mijn productie terug loopt, is dat wat het is. Maar tot dan blijf ik er nog vol op van genieten ❤️

één jaar geleden

Ik geef ook nog steeds borstvoeding (bijna 8 maanden alweer) met hapjes erbij, zowel gepureerd als Rapley. Inmiddels werk ik 4 dagen in de week maar mijn zoontje heeft geen moeite met fles en borst afwisselen gelukkig! Hij vind het wel altijd even hard werken om de toeschietreflex voor elkaar te krijgen maar daarna is hij weer helemaal tevreden 😊 heb mijn dochter tot 1 jaar bv gegeven, hoop dat nu ook weer te halen, of misschien wel langer 🤞

één jaar geleden

Hier ook nog steeds volledige bv (ruim 8 maanden nu) en vind het geweldig! In t begin was het best pittig en pijnlijk. Hebben toen ook nog spruw gehad en mn productie was wat verminderd. Dus heb een periode elke voeding tepels schoonmaken, voeden, mij en de kleine behandelen tegen de spruw. Daarnaast powerkolven en alles steriliseren. In die periode was ik letterlijk de hele dag bezig met de voedingen, best pittig. Maar als ik naar nu kijk was het t zo waard! Voedingen duren nog maar een minuut of 5. Hoef nooit iets op te warmen. Nooit na te denken hoeveel ze moet of mag. Het is een super fijn knuffelmoment. En heel makkelijk te geven als ze weer wakker word snachts. Af en toe kolf ik nog voor als ze ergens anders is. Wat je zegt is wel waar. Een laatste fles oid heb je niet, maar vind dit zelf erg prettig. Als ze wil mag ze altijd drinken :) We doen ook rapley, dus ben echt nog niet van plan om te stoppen 😄 sowieso tot 1 jaar is de melk nog de hoofdvoeding. En daarna kijken we wel hoelang we nog doorgaan. Maar voor nu is t voor ons beide echt top :)

één jaar geleden

Bij mij is borstvoeding al vanaf het begin heel hard werken omdat het niet super goed op gang lijkt te zijn gekomen, maar inmiddels geef ik al 7 maanden volledig borstvoeding met zo nodig s avonds 1 flesje kunstvoeding. Dat laatste is mijn eigen keuze want dan kan ik iets meer uren slapen s nachts. Ik kolf dan net voor ik ga slapen maar dat geven we mee naar de opvang. M'n productie gaat wel snel achteruit nu ze ook iets meer vast voedsel eet (wat nog niet eens maaltijden vervangt). Ik wil het liefst doorgaan tot ze 1 is, maar eerst maar eens de 9 maanden mijlpaal en dan ook kijken hoe ik het ga doen met kolven als ik geen kolfrecht meer heb. Ik moet namelijk 3 keer kolven op werk, met minder loopt het te veel terug.

één jaar geleden

Hier ook nog steeds borstvoeding en hapjes ernaast. Sinds hij kan zitten gaan de hapjes veel beter, denk dat hij nu 2x 80gr ofzo krijgt (helft van een groot potje zo’n beetje), beetje combi prakjes en rapley al gaat er dan niet zo veel naar binnen. Ik kolf 2x op werk 3 dagen per week, terwijl hij soms 3x drinkt dus dan gaat het van de vriezervoorraad af. Dan moet ik echt tegen mezelf zeggen dat die voorraad daar voor bedoeld is😅, tijd voor 3x kolven heb ik gewoon niet. Om die reden ga ik denk ik 1 voeding vervangen voor kunstvoeding dan heb ik straks iets meer vrijheid. De dagen dat ik met hem ben en snachts gewoon lekker op verzoek, ik vind het echt heerlijk makkelijk! Op vakantie was het ook zo fijn geen geklier met flesjes. Ik eet echt mega veel en kom niet aan, dat is ook wel een voordeel als je normaal ‘altijd op de lijn’ moet letten. Ik slikte nog de voorraad zwangerschap vitamines op, maar sinds die op zijn een dikke borst en keelontsteking te pakken dus die ga ik toch maar weer slikken (noem het bijgeloof maar wie weet) Vooral mijn man maar ik ook weet niet of we een tweede willen maar ik kan echt helemaal verdrietig worden als ik in theorie al denk aan de laatste keer borstvoeding dus zolang dat gevoel overheerst blijf ik lekker doorgaan. Ik denk dat het echt emo gaat worden om te stoppen🥹

één jaar geleden

Hi, hier ook nog steeds borstvoeding en rapley ernaast. Ik voed hem ook altijd voedend in slaap, helemaal toen hij tijdens de hitte ziek was. Nu kan hij helaas niet meer anders. We proberen dit nu af te bouwen maar lukt nog niet echt. Gisteren zijn we begonnen met snachts ook in zn eigen kamer slapen zodat hij de borst niet meer ruikt en hopelijk langer door slaapt. Resulteert er nu nog in dat ik 4 keer per nacht die kant op moet, maar hoop dat dit beter gaat worden (1/2 keer). Ik voel vooral sochtends dat mijn lijf helemaal moe is.

één jaar geleden

8 maanden 100% bv! 💪🏻 wauw moet je nagaan hoeveel liters we al gemaakt hebben voor onze baby’s. Zo trots op ons ❤️

één jaar geleden

7,5 maand inmiddels ook 100% bv. ☺️.

één jaar geleden

Hier ook nog steeds borstvoeding, bijna 8 maanden al. Ons zoontje eet ondertussen ook volledige groente en fruit maaltijden (gepureerd), dat scheelt voor mij best veel. Toen ik terug begon te werken, moest ik minstens 3x kolven om genoeg mee te kunnen geven naar de opvang en nog moest ik vaak aanvullen vanuit de vriezer. Dat vond ik mentaal echt heel zwaar, voelde alsof ik faalde. Als die periode iets langer had geduurd, had ik het niet meer volgehouden denk ik. Nu kolf ik nog maar 1x en daar kan ik zelfs nog een deel van invriezen. Ik geef overdag 3x live voeding en 's nachts komt hij nog 2 à 3x. Ik had dit van mezelf nooit verwacht, dus ben stiekem best trots. 😊 Ik vind het sinds een paar maanden zo makkelijk en dan vind ik het eigenlijk zonde om te stoppen, dus voorlopig doen wij nog even verder. Wel zouden wij deze zomer voor een tweede kindje willen gaan, hopelijk lukt dat ook als ik nog bv geef...

één jaar geleden

7 maanden en nog volledig borstvoeding. Ik kolf nog 2x per dag op werk. Hij is inmiddels begonnen met hapjes, maar volgens de rapley methode. Daardoor nog veel borstvoeding ernaast

één jaar geleden

7,5 maand, volledig bv + fruit & groente hapje Erg benieuwd naar hoe jullie voeding/eet schema van de kleine er uit ziet…