252 Reacties

één jaar geleden

7,5 maand en ook nog steeds volledig BV 💪 + ca. 100 voedingen in de vriezer. Mijn zoontje drinkt niet zo graag uit de fles, dus ik kolf altijd meer dan hij drinkt als ik weg ben. Haalt het later wel weer in denk ik want hij gaat al richting de 9 kilo 😂 Rapley gaat super goed, eet als een bouwvakker! Het eten vastpakken gaat ook steeds beter. Hij eet 's morgens fruit, 's middags een broodje en wat gebakken ei of avocado reepjes en 's avonds wat wij eten😊 hopelijk lukt het om tot 1jaar te voeden !

één jaar geleden

Hier al 7m volledig live borstvoeding. En daarnaast sinds een maandje wat hapjes met rapley, voorlopig nog veel gepruts en weinig gegeten. Ik vind het fijn, maar ook wel heftig. Ik heb heel vaak honger.. hij wil niet uit een flesje drinken wat het soms wel wat lastig maakt.. gelukkig ben ik nog even thuis.. als hij 1j is terug aan het werk.. daar ben ik benieuwd voor, want dan zal hij toch een fles moeten nemen. Voorlopig gaan we nog even door. We zien wel hoelang het duurt.

één jaar geleden

Hoi, hier ook nog fulltime Bv. Kleine is 7 maanden oud. Krijgt ook fruit hapje en groente hapje. Het gaat goed mag niet klagen

één jaar geleden

Bijna 8 maanden en nog volledig live bv 💪🏻 vast voedsel volgens Rapley. Gelukkige mama en gelukkig kind! ❤️

één jaar geleden

Hier ook nog steeds (bijna) volledig! Helaas ben ik deze week weer voor het eerst ongesteld geworden waardoor ik nu soms een flesje kunstvoeding moet geven. M’n productie is helaas niet geweldig ☹️

één jaar geleden

Hier al 8 maanden volledig maar ineens zo’n dip. Dat is voor het eerst en wel even pittig. Ik was vanavond weg en hij dronk 300cc gekolfde melk uit de fles, hij had gewoon niks gedronken vandaag. Merkte al dat hij niet echt veel dronk afgelopen dagen. Heel veel snot en doorkomende tanden zijn denk ik de oorzaak. Iemand tips naast veel aanleggen en extra kolven om weer de productie beter te krijgen?

één jaar geleden

Hier ook nog steeds (bijna) volledig! Helaas ben ik deze week weer voor het ...
Oké na wat powerkolven kolfde ik net 200ml! 😃🙏🏼

één jaar geleden

8 maanden volledig live bv en counting. Nooit gedacht dat we zo ver zouden kunnen komen en dat ik überhaupt melk zou kunnen geven. 8 maanden is niet heel lang, maar toch weer een mijlpaal waar ik heel blij mee ben. Het is alle struggles en afzien waard. Go mama’s, trots op iedereen hier ❤️💪.

één jaar geleden

Bij geboorte dronk mijn zoontje niks en had hij sondevoeding nodig. Een lastige tijd geweest voor hij uiteindelijk goed aan de borst dronk. Extra trots dat we nu al bijna 8 maanden hebben bereikt. De hapjes gaan nog niet echt dus voorlopig ga ik nog niet stoppen 😊 Maar eh borstvoedende mama’s, hebben jullie nog billen over? En mama’s die gestopt zijn, komen ze ooit nog terug? #ikvraagditvooreenvriendin…🙈

één jaar geleden

Reactie op Leah87

Hier al 8 maanden volledig maar ineens zo’n dip. Dat is voor het eerst en ...
Zelf goed blijven eten. Tijdens kolven proberen wat te ontspannen. Bijvoorbeeld leuke foto’s en filmpjes van je baby terugkijken.

één jaar geleden

Reactie op MomOfTwo94

Hier ook nog steeds borstvoeding, bijna 8 maanden al. Ons zoontje eet ond ...
Oh wauw! Dus je kolft 1 keer pas genoeg voor 3 voedingen? Of lees ik dat verkeerd 🙈 want ik zit met kolfrecht dat natuurlijk gaat verlopen. Ik geef nu 8 maanden volledig bv maar kolf nog wel 3x per dag.

één jaar geleden

Reactie op Beefje

Oh wauw! Dus je kolft 1 keer pas genoeg voor 3 voedingen? Of lees ik dat ve ...
Nee, ik kolf in 1x iets meer dan één voeding. Sinds hij groente en fruit eet is hij van 3 flessen naar 1 fles gegaan op de opvang en is dat dus ruim voldoende. 😊

één jaar geleden

Reactie op Leah87

Hier al 8 maanden volledig maar ineens zo’n dip. Dat is voor het eerst en ...
Er zijn ook bepaalde voedingsmiddelen die de melkproductie bevorderen. Zoek maar eens op galactagoguen (specifieke kruiden, granen, fruit, groenten)

één jaar geleden

Reactie op Peony94

Hier ook nog steeds volledige bv (ruim 8 maanden nu) en vind het geweldig! ...
Wat mooi om te horen dit, fijn dat je er zo naar kijkt! Inderdaad snel en gemakkelijk en je hoeft er niet over na te denken.. En voor alle mama’s hier: super knap al 8 maanden!

één jaar geleden

Reactie op Liesie2001

Hier ook nog steeds, ik werk 2 dagen en dan moet ik flink kolven om het bij ...
Oh dit herken ik wel hoor! Het is nu 22.00 uur savonds en meisje ligt op schoot te slapen bij mij op de bank. Soms is het zo. In slaap vallen aan de borst is nu na ca 7,5 maand echt gewoonte geworden en het werkt ook als een tierelier. Ik denk soms wel eens, ik had mezelf heel wat draag/wieg uurtjes (en spierpijn) gespaard als ik “vroeger” (de eerste zoveel weken) gewoon echt toegegeven had aan het aan de borst in slaap laten vallen. Nu ik er ook steeds meer over lees, merk ik op alle vlakken dat het ook een hele natuurlijke manier is om zo in slaap te vallen. Het is heel vertrouwd voor babies en “ingebouwd” systeem van moeder natuur om je kindje te kalmeren en tot rust te laten komen. Eigenlijk de biologische norm. Alleen de maatschappelijke norm is dat een baby alleen op z’n kamertje moet slapen.. tja als jij het als mama aankunt en het lukt om je kindje zo bij je te houden, lekker doen. Het zal niet altijd zo zijn. Maar ik herken ook de struggle 🧡

één jaar geleden

Reactie op bloomingflower

Oh dit herken ik wel hoor! Het is nu 22.00 uur savonds en meisje ligt op sc ...
Haha dit heb ik ook! Ik ben bijv lll_vlaanderen (la Leche League-die heel actief is) gaan volgen op insta en sindsdien heb ik zooooo veel minder strijd met mezelf over ‘wat hoort’, oprecht sindsdien geen schema of sprongetje meer opgezocht. Ik denk nu gewoon het hoort er allemaal bij en het is helemaal prima 👌. Hij voedt nog zeker 7x, savonds altijd in slaap voeden, snachts open bar-buffet. Sinds ik me er niet meer druk om maak scheelt het mezelf heel veel frustratie/energie/gevoel dat ik het niet goed doe, niet genoeg melk heb, hem verwen etc.

één jaar geleden

Reactie op CHMB

Haha dit heb ik ook! Ik ben bijv lll_vlaanderen (la Leche League-die heel a ...
Precies mijn situatie dit. Alleen (en ik blijf het zeggen) is dit lichtje bij mij pas gaan branden na een cursus Liefde van een Moeder. En ik had dit allemaal willen weten voor ik bevallen was! Maar dankbaar dat t nu alsnog kan ❤️

één jaar geleden

Reactie op Elientje24

Precies mijn situatie dit. Alleen (en ik blijf het zeggen) is dit lichtje b ...
Die cursus had ik ook voor mijn bevalling willen hebben indd! Wàt een verademing! Het geeft me nu zoveel meer rust

één jaar geleden

Reactie op Elientje24

Precies mijn situatie dit. Alleen (en ik blijf het zeggen) is dit lichtje b ...
Volgens mij ben ik ook via haar erbij gekomen! Ik twijfel(de) heel erg of ik de cursus alsnog wil doen of niet, ik heb al zoooo veel aan haar Posts en webinar gehad. Nu denk ik gewoon is normaal en hoort erbij, wat ik zeg: scheelt me echt 100%! In plaats van gefrustreerd dat ik nog 2 nachtvoedingen heb en nog 7voedingen in 24 uur weet ik nu dat het heeeel normaal en dat ik supertrots mag zijn dat mijn zoon over het algemeen zonder problemen zelf in slaap valt en na de voeding ook direct doorslaapt. Daarentegen…. Een keer een hele nacht doorslapen zou echt wel lekker zijn😅 komt in de cursus ook aan bod hoe je dat kan afbouwen of is het gewoon een kwestie van accepteren?

één jaar geleden

Reactie op CHMB

Volgens mij ben ik ook via haar erbij gekomen! Ik twijfel(de) heel erg of i ...
Afbouwen komt absoluut aan bod! Maar ik wil niet meer afbouwen nadat ik alle voordelen hoorde ☺️😘