252 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Elientje24

Afbouwen komt absoluut aan bod! Maar ik wil niet meer afbouwen nadat ik all ...
Mooi is dat hè! Fijn dat die cursus er is en dat er steeds meer van dit soort informatie komt. Blijft zo bijzonder dat veel van ons zich zorgen maken dat we afwijken van de standaard terwijl het zo normaal is hoe het gaat. Tenminste als je borstvoeding geeft. In dit topic lees ik alleen maar herkenning. Ik heb ook 7 voedingen per 24 uur waarvan zeker er 2 nachts. In een topic als deze denk ik ‘ ohhh dat is hier precies zo’. In alle andere topics denk ik ‘ doe ik het wel goed?’. 🙈

één jaar geleden

Reactie op A&F

Mooi is dat hè! Fijn dat die cursus er is en dat er steeds meer van dit soo ...
Deze comment 🙏🏾💯 ! Wat mooi om te lezen dat je in dit topic zoveel herkenning hebt en in alle andere topics denkt: doe ik het wel goed 😌 Ik herken dat precies! Fijn dat we dit hier kunnen delen. En ik denk dat het ook belangrijk is om dit (ook buiten dit forum) eerlijk en open te delen! Zodat vrouwen ook vóór de geboorte van hun eerste kindje meer gewend raken aan dit soort verhalen en informatie!

één jaar geleden

Reactie op bloomingflower

Deze comment 🙏🏾💯 ! Wat mooi om te lezen dat je in dit topic zoveel herke ...
Ja dat is ook heel belangrijk! Om dit al te weten voor de geboorte. Ik had een boek wat al wel aardig mooi in de richting zat. ‘ Wat baby’s nodig hebben’. Door dat te lezen (mijn man heeft het ook gelezen) zaten we al wel heel erg op 1 lijn en richting het natuurlijk ouderschap. Die kan ik wel aanraden. Maar toch als je kleine dan wordt geboren dan weet je nog steeds in veel gevallen niet wat je moet doen. Ik zie nu filmpjes van mijzelf terug met mijn dochter verdrietig die ik probeer te troosten. Dan wil ik gewoon schreeuwen naar mijzelf ‘ stop die tiet er in!!’ 😅. Maar dat duurde echt even voor ik dat had uitgevogeld. Zo dom vind ik dat nu. Want het zou zoiets natuurlijk moeten zijn. Komt ook omdat ik tijdens de bevalling in het ziekenhuis terecht ben gekomen. Daar zeggen ze dingen als ‘ oh nu moet je loskoppelen hoor, anders word je een speen’. Omdat het allemaal nieuw voor je is luister je daar dan toch maar naar….

één jaar geleden

Baby is 8 maanden en ik doe live borstvoeding - gaat goed. 8-10 voedingen per dag, waarvan 1 in de nacht. Wanneer ik werk en hij bij de kdv is krijgt hij gekolfde melk. Werkt prima voorons, maar ik haat wel kolven 😅🤭 ik doe dit zeker tot dat baby 1 jaar is, dan moet ik kijken wat nog werkt en lukt voor ons 😊 leuke verhalen hier!!

één jaar geleden

Reactie op A&F

Ja dat is ook heel belangrijk! Om dit al te weten voor de geboorte. Ik had ...
Heerlijk; “stop die tiet erin!” Ik denk dat ik dit zinnetje vanaf nu ook door m’n hoofd hoor spoken als m’n zoontje het nodig heeft.

één jaar geleden

Reactie op A&F

Mooi is dat hè! Fijn dat die cursus er is en dat er steeds meer van dit soo ...
Zeker weten!! Mijn dochter hangt de hele nacht te sabbelen… zere rug wel 🙈 Maar meer slaap dan als ik t niet doe..

één jaar geleden

Hoe de afgelopen 9 maanden zijn gegaan

één jaar geleden

Reactie op Leah87

Hahaha dit slaat echt de spijker op z’n kop 😂😂

één jaar geleden

Reactie op Leah87

Hahaha precies dit! 👍 Mooi

één jaar geleden

Reactie op JasZK

Baby is 8 maanden en ik doe live borstvoeding - gaat goed. 8-10 voedingen p ...
Mag ik vragen hoevaak je dan kolft als je gaat werken en hoeveel cc he kindhe drunjt uit de fles. Ik zit nu op 5 voedingen en was aan het dubben om naar 4 te gaan, maar heb schrik dat de productie dan achteruit gaat en dat het straks stopt. Wil het heel graag tot zeker 1 jaar volhouden.

één jaar geleden

Hoi mama’s! Nu 10 maanden fulltime borstvoeden! Wie nog meer 🙋🏽‍♀️? Poeh ik ga wel door diepe dalen af en toe hoor.. de nachten zijn nu ook een soort van lopende band aan de borst geworden. De ene nacht meer dan de andere. Overdag steeds minder veel ivm vaste voeding. Op zulke nachten / dagen kan ik me echt letterlijk leeggezogen voelen. Mijn kindje is morgen precies 10 maanden. Ze heeft echt een prachtig, hele sterke eigen wil en karakter dat naar voren komt. Heb er m’n handen vol aan. Mijn haren trekt ze tegenwoordig nog meer aan dus die haaruitval blijft nog erger worden vrees ik 🤦🏽‍♀️ Hoe gaat het met jullie? Nog fulltime borstvoedende mama’s? Hoe voelen jullie je? Energie, emoties, hormonen? Liefs

één jaar geleden

Hier ook ruim 10 maanden. Ik vind het een verademing tov de kunstvoeding bij onze eerste. Geen gesjouw meer met voeding en flessen. Onrustig in de nacht? Hop tiet eruit en hij slaapt verder. Wij slapen samen dus dat is zo getiet.

één jaar geleden

Reactie op Hardo

Hier ook ruim 10 maanden. Ik vind het een verademing tov de kunstvoeding bi ...
Ohhh Ja goed om dit te lezen! Ik heb geen ervaring met KV of flesjes. Ook goed om te horen en dat even te relativeren. Soms kan ik nogal eens denken dat fles-mamas het veel makkelijker hebben;) Snachts lig ik ook naast haar dus het is ook een half slapend geheel. Wat fijn is. Maar alsnog vraagt het energie natuurlijk, om melk te produceren, zo bedoel ik het

één jaar geleden

Ahh still going strong met 10,5 maand! Nog zo’n 6-8 bv momenten per dag en nacht, dus we zijn nog lekker bezig! Ze loopt ondertussen bijna, klimt de trappen op, zoeft de kat en konijnen omver en jemig, wat een heerlijk kind heb ik! ❤️

één jaar geleden

Hier ook vandaag 10 maand en alleen bv! Nog zo’n 4 voedingen overdag en 2 ‘s nachts. Kleine meid doet het er goed op en is altijd haar vrolijke, blije en actieve zelf. Een echte kletskous! Af en toe droom ik ook van een volledige nacht doorslapen, maar ach. Krijgt er zoveel voor terug 🤭☺️

één jaar geleden

Herkenbaar het dromen van doorslapen. Ik voed twee keer snachts. Meestal om 3-4u. Overdag voed ik alleen nog 7u, 14u, 19u. Als hij het uit de fles krijgt om 14u drinkt hij het met veel moeite en vaak niet op… Ik ben groot voorstander van borstvoeding. Ik zou het echt niet zoeken altijd flesjes en gedoe. Het troost en hechting bieden is zo fijn. We hebben vorige week 3x savonds fles voeding geprobeerd op aandringen van mijn man. Om te kijken of hij dan toevallig doorslaapt. M’n zoontje moest er niks van hebben en weigerde 😊. Ikzelf vond het echt heel moeilijk om die voeding überhaupt te kopen, dan merk ik de hormonen wel haha. Lekker doorgaan. Ooit worden de nachten beter, hoop ik….

één jaar geleden

Wat een leuk topic, had ik blijkbaar nog niet gezien. Ik geef ook nog bv, morgen 10 maanden al! Mijn eerste kindje twee jaar gevoed dus heel benieuwd tot wanneer deze man denkt door te gaan. Al moest ik bij de tweede wel stoppen i.v.m. de zwangerschap. We gaan het zien. Veel herkenning lees ik hier! Overdag voed ik sowieso nog na zijn slaapjes, dus twee of drie keer. Daarnaast voed ik hem in slaap. Als die op de opvang of ergens anders is krijgt hij dus nog twee voedingen en als ik met hem ben soms veel meer. Troost, nabijheid, whatever. Maar de nachtennnnnnn. Ook dat gevoel van leeg gezogen zijn als ik wakker wordt. Dat vind ik wel intens. Heb het idee dat het ook komt door sprong 7. Maar goed, we slapen samen dus het is tiet erin en we slapen door. Ben blij dat deze nu wel een fles neemt. De eerste was een flesweigeraar. Dus het is deze keer wel iets makkelijker. Al is kolven ook niet mijn hobby...

één jaar geleden

Reactie op Rlnn

Wat een leuk topic, had ik blijkbaar nog niet gezien. Ik geef ook nog bv, ...
Ik ga met mijn partner 7 oktober een dagje weg. Van smiddags tot savonds. De productie is wel stabiel wordt er gezegd. Maar ik twijfel. Toch een keer kolven of niet?

één jaar geleden

Reactie op Jenfromtheblock

Herkenbaar het dromen van doorslapen. Ik voed twee keer snachts. Meestal om ...
Ja de nachten worden beter weet ik van mijn eerste kindje! Al werden ze nog beter toen hij niet meer dronk snachts! Maar het blijft niet altijd zo ❤

één jaar geleden

Reactie op Rlnn

Ik ga met mijn partner 7 oktober een dagje weg. Van smiddags tot savonds. D ...
Ik zou je kolf wel meenemen en kijken of het voor jezelf comfortabel blijft. Of nog even kolven als je thuis bent, zodat je niet de hele nacht met volle borsten zit. Qua productie zou ik 1 dagje wel aandurven met deze leeftijd en als je de melk ook niet nodig hebt.