252 Reacties

één jaar geleden

Hier 10,5 maand volledig borstvoeding, en hij drinkt zo'n 6-8x bij me, met wat uitschieters wanneer ie het wat meer nodig heeft. Samen slapen een tijd gedaan maar ik heb een woeler, dus werd elke keer wakker gerold. Nu ledikant naast t bed, ik klim er in om hem te voeden haha. Werkt ook wel prima. Hij drinkt elke 3u bij me 's nachts, soms rond 6u 's ochtends moet ik 'm nog wat vaker aanleggen omdat ie dan onrustig wordt, maar zo kan ik zijn slaap tegenwoordig wel tot 8u verlengen, terwijl hij voorheen om 6u klaarwakker was. Dat is voor dit niet-ochtendmens echt een verademing :D Ik vind het superfijn trouwens, borstvoeding geven. Alleen op deze leeftijd beginnen de streken natuurlijk wel. Bijten, gymnastiek aan de borst, mijn shirt omlaag trekken waar iedereen bij staat. Ik kan er (nog) wel om lachen ;)

één jaar geleden

Ohh zo herkenbaar die gymnastics 🤸‍♀️ 😜 en ik weet nu ook eindelijk wat “twiddling” is 😂

één jaar geleden

Reactie op Rlnn

Ik ga met mijn partner 7 oktober een dagje weg. Van smiddags tot savonds. D ...
Ligt denk ook aan je eigen ervaring met stuwing. Ik zou wel een kolf meenemen, want ik merk na een uur of 4-6 dat de lol er wel af is en het minder comfortabel wordt. Als je niet teveel wil meeslepen is een handkolf misschien een optie? Wat het doet op je productie is niet te zeggen. Bij sommigen is het stabiel vanaf 9 maanden, bij anderen pas vanaf een jaar...

één jaar geleden

Hier gaat hartstikke best! Ik merk dat de mini wat minder begint te drinken dus dat ik een voeding ga afbouwen dat blijft altijd een dingetje! Wel fijn dat het al zolang goed mag gaan #miniis10maand

één jaar geleden

Reactie op BdeG

Hier gaat hartstikke best! Ik merk dat de mini wat minder begint te drinken ...
Wat fijn dat het zo lang goed is gegaan 😊. Wat een journey he? Hier ook al 10 mnd onderweg. ☺️❤️

één jaar geleden

Reactie op Do_92

Ligt denk ook aan je eigen ervaring met stuwing. Ik zou wel een kolf meenem ...
Bedankt voor het meedenken allebei! Ga hem wel mee nemen en even aankijken!

één jaar geleden

Hoi mede bv- moeders, Erg leuk om jullie stories te lezen! En jullie ervaring. Ik geef sinds de geboorte van mijn zoon bv op verzoek. (15-11 geboren). Ik vind het bv avontuur het allermooiste naast het krijgen van ons kind het mooiste wat ik mag meemaken in mijn leven. Zo gehoopt bv te mogen geven en stille going strong! Ik ben 9.5 maanden thuis geweest met mijn zoontje en kon in alle rust voeden. Nu weer 3 dagen aan het werk als docent en merk dat ik nog erg moet wennen aan minder bij mijn kind zijn. Zeker omdat ik op verzoek bv gaf. Uiteraard drinkt hij minder dan een aantal maanden geleden, echter voordat ik ging werken wou hij vb na elke maaltijd nog even een paar slokjes bij me drinken. Dat wordt steeds minder. Dat vind ik soms wel lastig. Merk dat hij het intieme momentje ook echt nodig heeft en op zoekt. Ik heb v.a. het begin alles vast gelegd met foto's en filmpjes dat ik merk hoe snel de tijd gaat en ik soms terug wil kijken naar de momentjes samen. En hoe klein hij in november was en hoe groot hij nu wordt! Soms krijgt hij een flesje kv omdat ik merk dat kolven te veel wordt. Ik doe het nog wel, maar kolf niet genoeg om voor de opvang mee te geven. Ik ben trots op mijn zoon en ik, dat we na een pittige bevalling wat eindige in een spoedkeizersnede en ik hoopte op een gouden uurtje waarbij hij zelf naar mijn borst kroop, helaas niet kon, we alle bv momentjes nog voort kunnen zetten. Ik weet wel zeker dat deze bevalling me extra motivatie en kracht heeft gegeven om door te zetten. Bodhi was een paar dagen "versuft" door de bevalling en wist niet goed aan te happen. Gelukkig met goed zkh personeel om me heen en een top kraamverzorgster is het ons gelukt! Zo zo blij mee! Ik krijg vaak de vraag: hoelang ga je nog door?! Dan zeg ik: tot hij 16 is! Tuurlijk niet... Deze vraag zit in mij allergie. Ik ga toch ook niet vragen, wanneer stop je met flesvoeding? Als er elke maand weer een maand voorbij is, ben ik weer een beetje meer extra trots.

één jaar geleden

Reactie op Ilse-elise

Hoi mede bv- moeders, Erg leuk om jullie stories te lezen! En jullie erva ...
Mooi en leuk om je verhaal te lezen. Ik moest erg lachen om je opmerking over de vraag hoelang we nog doorgaan. Zit bij mij ook in de allergie, maar het antwoord wordt voortaan: weet je hoelang je met flesvoeding door gaat?

één jaar geleden

Reactie op Jenfromtheblock

Mooi en leuk om je verhaal te lezen. Ik moest erg lachen om je opmerking ov ...
Weet je wat mijn reactie was bij de oudste Ik hoop dat ik gestopt ben voor hij uit huis is 🤣

één jaar geleden

Reactie op Ilse-elise

Hoi mede bv- moeders, Erg leuk om jullie stories te lezen! En jullie erva ...
Ik zat ook met dat kolf probleem! Heb contact gehad met een lactatiekundige en haar antwoord was: geef maar mee wat je kolf, waarschijnlijk is de 80 ml voedzaam genoeg en als je live voedt zie je ook niet of hij nou 80 of 120 ml drinkt. Mij hielp het in ieder geval best wel, wie weet jou ook! ❤

één jaar geleden

Hier voor het eerst ongesteld geworden na 10 maanden. Pff wat een productiedip. Hoop zo dat het nog goedkomt.😣 Ik merk nu dat als ik haar aanleg het tsr keihard is (ze verslikt zich meermaals) en daarna is mijn borst super snel leeg. Herkennen jullie dit? Ik kolf ook maar rond de 100cc op mijn werk...

één jaar geleden

Reactie op Celestevdw

Hier voor het eerst ongesteld geworden na 10 maanden. Pff wat een productie ...
Hi, ik ook na 10 maanden. Merkte vooral dat productie minder was omdat hij snachts om de 2,5 uur kwam ipv 3/4 uur. Vannacht was het alweer wat langer ertussen!

één jaar geleden

Mijn kleine man is nu 11 maanden en krijgt nu nog in de ochtend borstvoeding en in de avond. Tussendoor eet hij vaste voeding en veel ook🙈 als ik vrij ben krijgt hij tussen de middag nog een voeding maar als ik werk krijgt hij die niet en dat vindt hij ook prima. Ik was het kolven helemaal zal op het werk dus vandaar deze optie. Maar ik blijf het fijn vinden borstvoeding te geven maar ik merk ook dat ik nu met mijn tweede wel aan het aftellen ben tot hij 1 is en dan hoop ik eigenlijk wel het vlot af te kunnen bouwen. Ik merk dat sinds hij tanden heeft hij regelmatig per ongeluk bijt en dat ik regelmatig pijn heb. En ik ben het ook soms gewoon een beetje zat, wil ergens de vrijheid hebben lekker een avondje uit te kunnen gaan zonder na te hoeven denken of ik moet kolven en of er thuis wel voeding 😵‍💫 Ik merk trouwens wel dat sinds ik niet meer kolf ik wel veel rustiger ben en geen stress meer heb over de hoeveelheid productie.

één jaar geleden

Reactie op Celestevdw

Hier voor het eerst ongesteld geworden na 10 maanden. Pff wat een productie ...
Ik merkte de 2de cyclus wel duidelijk 1 dag wat minder productie. Was een samenkomst van menstruatie en een kind dat het een beetje opknapte na een verkoudheid. Ze kon eindelijk weer drinken zonder naar adem te happen. Ze heeft toen maximaal geclusterd, was niet in bed te krijgen de hele avond en ook de nacht was onrustig. Maar de dag later trok het gewoon weer bij en de volgende werkdag was de kolfproductie ook weer als voorheen. Cyclus erna niet meer zo'n uitgesproken dip. Merk wel nu na 11 maanden dat ik iets minder kolf in het algemeen. Maar dat is betekent nu vooral dat ik niet meer overhoud. Wat prima is natuurlijk

één jaar geleden

Zijn er misschien dames die nu onze kindjes wat ouder zijn nog spruw hebben. Ik denk dat ik er nu last van heb... Het voeden is zo pijnlijk nu, vooral 1 borst. De andere begint nu ook. Bij mijn zoontje zie ik niks in het mondje. Toch maar crème gaan smeren en kokosolie. Hopelijk is het snel weg. Zie erg op tegen de voedingsmomenten nu...

één jaar geleden

Reactie op PaulienKlaassen

Zijn er misschien dames die nu onze kindjes wat ouder zijn nog spruw hebben ...
Onlangs een borstontsteking gehad, vriendin van mij had het toen ook rond deze tijd

één jaar geleden

Reactie op PaulienKlaassen

Zijn er misschien dames die nu onze kindjes wat ouder zijn nog spruw hebben ...
Ja hier bij 10 maanden. Voeden werd toen echt een ramp en helaas hielpen de huis-tuin en keukenmiddeltjes niet. Via de huisarts toch maar medicatie gehaald na een maand aangemodderd te hebben. We kregen nystatine en met 2x bij mezelf smeren werd het voor mij heel veel beter en bij m'n zoon na 2 weken was het helemaal weg. Hij leek er gelukkig geen last van te hebben alleen wel zichtbare witte aanslag in z'n mond

één jaar geleden

Reactie op Anouk123456×

Mijn kleine man is nu 11 maanden en krijgt nu nog in de ochtend borstvoedin ...
Bij mijn eerste is dat ook zo gegaan zoals je beschrijft in je eerste stukje. Dat verliep eigenlijk heel natuurlijk dus prima. Eind november wordt mijn tweede kindje 11 maanden en ik hoop het dan weer zo te kunnen doen. Het kolven heb ik niet constant moeten doen, maar het is ook totaal niet mijn hobby. Ik geniet nog steeds van het borstvoeding geven en ben benieuwd hoelang het gaat duren (eerste tot 2 jaar gevoed). Denk dat ik ga kijken wanneer hij er klaar mee is, wie weet is dat wel voor 2 jaar. Ik merkte wel dat toen ik gestopt was met bv geven dat het slapen ook beter ging. Ach ja, we gaan het mee maken!

één jaar geleden

Reactie op Rlnn

Bij mijn eerste is dat ook zo gegaan zoals je beschrijft in je eerste stukj ...
Oh als het slapen dan toch ook beter zou gaan zou ook wel echt een verademing zijn 😅 maar wie weet

één jaar geleden

Reactie op Anouk123456×

Oh als het slapen dan toch ook beter zou gaan zou ook wel echt een verademi ...
Mijn mantra is 'aan alles komt een eind, ook aan die nachtelijke wakker momenten' 😅😅😅