252 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Anouk123456×
Mijn kleine man is nu 11 maanden en krijgt nu nog in de ochtend borstvoedin ...
Vraagje, krijgt jouw kindje dus nog maar 2/3 keer bv en verder geen melk?😊 Puur uit interesse hoor, ik tob namelijk nogal met het aantal cc dat ze nog nodig zou hebben. Met kolven red ik dat momenteel niet... ik voed nog 4/5 keer per dag en als ik kolf is dat 90/100 cc.
één jaar geleden
Reactie op Celestevdw
Vraagje, krijgt jouw kindje dus nog maar 2/3 keer bv en verder geen melk?😊 ...
Vanaf 1 jaar is het 300 ml melk of varianten. Hierbij volstaat mama melk (kom je met drie live voedingen meestal wel aan) of aan vullen met kwark ed.
Ik voed hier jongen van bijna 11 maand nog gemiddeld 9 keer per 24 uur.. wil de 2 nachtvoedingen eigenlijk wel graag afbouwen maar zie hier erg tegenop
één jaar geleden
Reactie op Anouk123456×
Ja hier bij 10 maanden. Voeden werd toen echt een ramp en helaas hielpen de ...
Ik dacht echt dat dit alleen bij de kleinere baby's was. Maar bij mij gaat het nu weer goed gelukkig. Ik zag er zo tegen op als hij moest drinken 🙈 Mijn zoontje leek verder ook nergens last van te hebben alleen moest hij heel de tijd bij 1 van ons blijven. Nu kan hij zichzelf ook weer vermaken...
één jaar geleden
Vanochtend beet mijn zoontje in mijn tepel (heeft hij heel af en toe gedaan). Ik zei au, hij moest huilen, daarna de voeding gewoon afgemaakt en goed afgesloten.
Vanavond heeft hij voor het eerst de borst geweigerd. En zo gulzig met de fles… dat deed pas pijn, in mijn hart. Zou dit het einde zijn?
één jaar geleden
Reactie op serrabre
Vraagje aan bv moeders: Geven jullie extra water of nog steeds uitsluitend ...
Op de opvang krijgt ze 2 flesjes en verder water bij de maaltijden. Thuis zijn we daar iets minder goed in, maar ze vindt water ook gewoon erg lekker. En leuk: lekker zelf drinken uit de 360graden beker
één jaar geleden
Reactie op serrabre
Ja wij geven twee flesjes water, of in ieder geval we bieden het aan
één jaar geleden
Reactie op Do_92
Op de opvang krijgt ze 2 flesjes en verder water bij de maaltijden. Thuis z ...
Thuis alleen bv. Op de opvang water, maar ook nog 2x bv uit de fles. Op de dreumes groep wordt het 1x bv en water of thee verder. En bij onze ouders krijgt die ook water naast de bv.
één jaar geleden
Reactie op serrabre
Voedingen zijn bij mij niet minder nog met 11 maanden. Nog steeds om de 3 uur 🥰. Wij geven water bij het eten. En soms een slok cafeïne vrije thee als wij zelf ook thee drinken.
één jaar geleden
Reactie op serrabre
Aantal voedingen is hier nog redelijk stabiel. Rond 6, 10, 14, 18, 22 en vaak een keer in de nacht. Maar ze krijgt bij de lunch en avondeten ook water. Ze drinkt over de dag heen ongeveer 150ml water
één jaar geleden
Eigenlijk wilde ik het zeker 12 mnd volhouden maar het wordt lastiger… ik geef nog 2/3x per dag live bv en op de opvang (3 d/w) krijgt hij één flesje kv (kolf voorraad is op).
Maar het voeden is echt niet meer zo fijn 😒 m’n zoontje bijt af en toe, trekt hard aan de tepel en is vaak erg onrustig & gemakkelijk afgeleid. “Stoppen met bv” begint wel vaker in m’n gedachten te komen, maar aan de andere kant: nog 5,5 week en dan is hij 1 jaar, dus ik zet nog even door!
één jaar geleden
Heeft iemand al ervaring met afbouwen of daarover na gedacht? Ik hoopte dat mijn kind minder of minder vaak zou gaan drinken maar daar lijkt het niet op. Ik wil wel echt stoppen als ze 1 is.
Ik dacht nu zelf aan elke week 1 voeding afbouwen. Ze zit nu op 6 voedingen dus dat zou 6 weken duren. Kan dat sneller?
één jaar geleden
Reactie op Veer21
Heeft iemand al ervaring met afbouwen of daarover na gedacht? Ik hoopte dat ...
Het advies is per week 1 voedingsmoment. Maar als jouw borsten het eerder aankunnen dan zou je sneller kunnen afbouwen.
één jaar geleden
Reactie op Veer21
Heeft iemand al ervaring met afbouwen of daarover na gedacht? Ik hoopte dat ...
Ik zou naar je lichaam luisteren, als je borsten geen pijn gaan doen zou het iets sneller kunnen maar je kind moet het ook wel aan kunnen, niet een te grote overgang...
één jaar geleden
Reactie op serrabre
Ja ik geef water, thee, smoothie uit een klein open glaasje. En soms voor onderweg water uit een fles van Klean Kanteen (bijv als ze in de buggy zit of in de auto) ze vindt het heel leuk om te drinken. Mee begonnen rond 8/9 maanden