25 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook moeite met aanhappen. Ik gebruik hiervoor een tepelhoedje en dan gaat het wel goed.

één jaar geleden

Toevallig heb ik afgelopen week ook een topic geopend op het algemene gedeelte.. ons dochtertje is namelijk met stipt 37 weken middels een keizersnede gehaald en wil ook niet goed aan de borst drinken.. zelfde als wat jij omschrijft.. ze hapt, kijkt met grote ogen even rond en gaat dan slapen.. bij ons dochtertje komt het waarschijnlijk doordat ze toch wat prematuurgedrag heeft en daardoor nog niet genoeg kracht heeft. Hier komt ook as woensdag een lactatiekundige langs.. dus ben ook benieuwd of die nog tips heeft.

één jaar geleden

Ons ventje wou ook moeilijk aanhappen en heb toen een tijdje een tepelhoedje gebruikt. Inmiddels lukt het bij ons nu weer zonder, maar kost wel enige tijd en moeite voor hij hem goed heeft. Bij ons is een strak lipbandje mogelijk deel van het probleem. Heel veel succes, het is zeker niet gemakkelijk maar je doet duidelijk je uiterste best! Hopelijk kan de lactatiedeskundige je verder helpen.

één jaar geleden

Dank voor de reacties tot nu toe! Het aanhappen lijkt niet het probleem, ze neemt een grote hap en voeden doet ook geen zeer. Ze is overigens met 40 + 4 geboren en is een flinke baby. Het zit hem meer in dat ze meteen in slaap valt of snel overgaat op sabbelen….

één jaar geleden

Hier hetzelfde probleem. En aangezien de kleine man lijkt afgevallen sinds de kraamzorg weg is komt er morgen ook een lactatiekundige bij ons langs. Ben benieuwd!

één jaar geleden

Helpt het misschien als je je borst masseert zodat er tijdens het sabbelen toch nog wat uitkomt? Elke soort stimulatie kan helpen, en waarschijnlijk is ze nu niet meer gewend om hard te moeten zuigen voor haar voeding want bij het flesje stroomt het anders. Voel je vooral niet schuldig! Je hebt het toch juist goed gedaan als je baby duidelijk nog meer voeding nodig had. Hopelijk lukt het nog om de bv op gang te brengen want het is goed voor je kindje en een mooie ervaring vind ik, maar niet als het ten koste gaat van je eigen welzijn...

één jaar geleden

Aj, wat vervelend. Onze dochter had hier ook last van, met name door verwarring tussen flesjes en borst. En flesjes drinken veel makkelijker. Momenteel gebruik ik het borstvoedingshulpset van Medela om flesjes te ontwijken, maar wel extra te kunnen voeden. Hierdoor drinkt ze een stuk actiever!

één jaar geleden

Reactie op Klarinda

Aj, wat vervelend. Onze dochter had hier ook last van, met name door verwar ...
Vraagje, wat voor voeding doe je dan in de hulpset? Kunstvoeding of gekolfde melk?

één jaar geleden

Reactie op Roslyn

Helpt het misschien als je je borst masseert zodat er tijdens het sabbelen ...
Dank je wel voor je lieve reactie. De lactatiedeskundige is vandaag geweest en geeft aan dat ze wel degelijk goed drinkt. Mondje is gecheckt en daar was niets mis. Inderdaad borstcompressie toepassen maar heb ook tips voor het aanleggen gehad en mijn ademhaling. Tevens een goede kolf aangemeten gekregen en deze besteld. Na het voeden kon ik zelfs nog nakolven. We proberen nu zonder flesje de dag door te komen en ze heeft nog steeds goede plasluiers.

één jaar geleden

Reactie op Marianne213

Toevallig heb ik afgelopen week ook een topic geopend op het algemene gedee ...
Hoe was jouw afspraak vandaag?

één jaar geleden

We zijn sinds vanmorgen aan het voeden op verzoek en tot 19:00 waren alle luiers goede plasluiers. Kan ik er dan van uitgaan dat ze voldoende binnenkrijgt of duurt dat wat langer om het zeker te weten?

één jaar geleden

Reactie op Stiene.

Dank voor de reacties tot nu toe! Het aanhappen lijkt niet het probleem, ze ...
Sokken uit en mutsje af. Van tevoren goed wakker maken door bijv luier verschonen. En evt baby huid op huid. Hou kind actief door zelf de borst te masseren en zo meer melk (beloning) krijgt. Duimmuisje handje masseren kan helpen of beetje kriebelen onder de voetjes. Goed, ik typ dit nu en kleine man is ook alweer in slaap gevallen aan de borst ;) Dus ik ga nu ‘loskoppelen’ 🤪, wakker maken (beetje irriteren ;)) en dan naar de andere titty (toetjes borst)

één jaar geleden

Reactie op joeliette

Vraagje, wat voor voeding doe je dan in de hulpset? Kunstvoeding of gekolfd ...
Gekolfde melk

één jaar geleden

Bij mij begon het ook zo. Door de spoed keizersnede was de bv nog niet op gang en koste 2 slokken haar enorm veel energie en viel ze in slaap. Ik heb toen borst 10/15 min Max en dan kolven en 40cc gegeven. Na 2 dagen 30 min borst oefenen en 60 cc hij gegeven (omdat mevrouw 9% was afgevLlen moesten we bijgeven) dit zorgde er wel voor dat ze nu volledig uit de borst drinkt. Miss kan je dit ook proberen. Even de borst zodat het wel blijft stimuleren en daarna flesje bijgeven. Ik was ook bang dat het me niet ging lukken

één jaar geleden

Oh en ik had toen ineens overproductie en kolfde in 10 min ruim 180cc. Dus geen zorgen. Keep going 💪🏼

één jaar geleden

Reactie op abss

Oh en ik had toen ineens overproductie en kolfde in 10 min ruim 180cc. Dus ...
Wat een motiverend bericht! Inmiddels zit ik nu op de 350 cc kolven per dag, echt al veel meer! Ook waren we bij een osteopaat die in haar nekje nog wat heeft losgemaakt en mogelijk kan helpen bij het doordrinken. Morgen spreek ik de lactatiekundige en zullen we bespreken hoe nu verder. Ik leg niet zo veel aan omdat ik mega veel kolf en ons dochtertje niet echt doordrinkt aan de borst. Maar mogelijk dat nu mijn productie opgelopen is we inderdaad weer kunnen aanleggen en dan aanvullen met flesvoeding. Dank je wel voor je reactie hoor!

één jaar geleden

Reactie op Stiene.

Wat een motiverend bericht! Inmiddels zit ik nu op de 350 cc kolven per dag ...
Ik kreeg juist laatst vanuit lactatiekundige te horen om juist wel proberen elke keer aan te leggen en dan eventueel bij te voeden als je denkt dat ze te weinig heeft gehad.. op die manier leert ze wel het snelste om goed aan de borst te drinken. Ons dochtertje is nu 4 weken en na een pittige start begint ze nu sinds paar dagen ook telkens beter aan de borst te drinken. Ze drinkt nog steeds geen grote hoeveelheden, maar er zit wel telkens vooruitgang in ☺️

één jaar geleden

Reactie op Marianne213

Ik kreeg juist laatst vanuit lactatiekundige te horen om juist wel proberen ...
Dat kan ik mij voorstellen! Echter is mijn productie zo ondermaats dat met haar aanleggen en haar drinktechniek ik het niet omhoog kreeg. Nu lukt dat aardig en heb ik het gevoel dat ik dit nu ook kan gaan doen. Vandaag spreek ik de lactatiekundige en gaan we een plan maken. Fijn dat het bij jou zo lukt!

één jaar geleden

Blijven kolven om de 3 uur voor 15 min per keer. Daardoor is mijn productie van bijna 0 naar sky high gegaan. Zowel overdag als snachts is het pittig omdat ik dit nu al 2 weken achter elkaar doe, maarhey alles voor je kind. Zolang er weinig melk uit je borsten komt zal ze ook niet makkelijk drinken. Flesje gaat nou eenmaal makkelijker, hoeft ze minder moeite voor te doen. Als je netjes blijft kolven om de 3 uur heb je kans dat ze makkelijk aanlegt en drinkt als ze wel aan de borst gaat!

één jaar geleden

Reactie op Stiene.

Wat een motiverend bericht! Inmiddels zit ik nu op de 350 cc kolven per dag ...
Ja gewoon iedere keer even aanleggen al is t maar 5 min