4 Reacties

één jaar geleden

Ik ben al gestopt met kolven en kolfde aan het einde nog heel weinig (30mL) terwijl mijn dochter wel tevreden was aan de borst. Het wordt steeds lastiger om je borsten te foppen met een kolf. Ik kolf nu niet meer en was bang voor een productiedip maar mijn dochter drinkt s ochtends en s avonds nog super lang en tevreden. Ik zou vooral afgaan op het gedrag van je kind en niet op wat je kolft. Melk is ook niet meer de hoofdvoeding bij 1 jaar en zeker niet als je heel weinig voedt. Als je toch echt een hogere productie wilt, kan je powerkolven of Boezemvriendjes nemen of als je nog zo ver wilt gaan, vragen om domperidon aan de huisarts. Als je dit 2 a 3 weken inzet zou je al verbetering moeten merken. Ik heb deze kennis van een lactatiekundige. Kan het zijn dat je rond ovulatie of menstruatie zit? Ik heb nu 3 keer een ovulatie gehad en 2 keer een menstruatie en alle keren was mijn dochter korte tijd humeuriger aan de borst. Dat bijten doet mijn kind alleen als ze eigenlijk geen zin meer heeft maar ik haar toch probeer aan te leggen maar ik merkte dat ze het sneller deed rond ovulatie/menstruatie. Volgens mij is de melk dan anders van smaak, schiet het minder snel toe en loopt je productie tijdelijk iets terug door hormoonwisselingen. Met bijten koppel ik haar gelijk los. Doet ze gelukkig heel weinig maar wel echt pijnlijk ja!

één jaar geleden

Reactie op Veer21

Ik ben al gestopt met kolven en kolfde aan het einde nog heel weinig (30mL) ...
Dank je voor je reatie! Ik heb ook al maanden niet meer gekolfd maar nu omdat hij niet wil drinken weer wel. Lees inderdaad dat kolfopbrengst niet meer zoveel zegt over je productie, gelukkig! Vannacht tijdens een droomvoeding heeft hij wel gedronken. Maar vanochtend weer niet. Denk echt dat hij geschrokken is dat ik zei dat hij niet mocht bijten, hij moest toen ook erg hard huilen. Maar ja, hoe buig ik dat weer om?

één jaar geleden

Reactie op Loïs2020

Dank je voor je reatie! Ik heb ook al maanden niet meer gekolfd maar nu omd ...
Blijven proberen en aanleggen! Zou het ook kunnen dat hij er zelf klaar voor is om te stoppen? Mijn dochter had overdag ook niet echt interesse meer voor de borst. Vond ik super jammer en lastig maar forceren werkt natuurlijk ook niet. Hoop dat jullie samen nog even door mogen gaan 💓

één jaar geleden

Ik heb bij m'n oudste zoontje ook gehad dat hij ineens niet meer wilde drinken, ging dan ook bijten als ik hem probeerde aan te leggen. Toen het romige vd borstvoeding doe ik gekolfd had, op m'n tepel gedaan en toen hapte hij weer aan.. 🤷‍♀️