21 Reacties
één jaar geleden
Geen tips, ik twijfel nu ook heel erg om te stoppen: soms even helemaal klaar mee maar meestal denk ik och ja ook wel handig en makkelijk. Oprechte vraag wat voor jou de doorslag geeft van echt stoppen?
Ik ben zoooo bang dat ik spijt krijg en dan niet meer terug kan😅 misschien ben ik dan toch nog nie echt klaar ermee
één jaar geleden
Geef je dan nog iets naast die twee voedingen? Kunstvoeding of gewone melk of gewoon water? Even benieuwd!
één jaar geleden
Ik ben sinds 10,5 maanden gaan afbouwen, ze kreeg nog 3 voedingen, eerst gestopt met op werk kolven dus in de middag een flesje.
Na een week in de avond na borstvoeding nog flesvoeding tot dat volledig was vervangen door flesvoeding
En nu ook in de ochtend voortaan een flesje want mn productie is ook op.
Geen last van stuwing gehad, en moet zeggen het geeft me zoveel rust... Ik wilde graag het jaar rond maken maar het was voor mij goed zo.
één jaar geleden
Reactie op CHMB
Geen tips, ik twijfel nu ook heel erg om te stoppen: soms even helemaal kla ...
Ik merk dat het me steeds vaker tegen staat en dat ik er niet echt meer van "geniet". En daarnaast wordt ik de laatste tijd heel vaak gebeten wat ik echt heel naar vind.
Ik heb ook sterk het gevoel dat m'n zoon het niet meer nodig heeft. Maar dat is een gevoel...
één jaar geleden
Reactie op Mama221122
Geef je dan nog iets naast die twee voedingen? Kunstvoeding of gewone melk ...
Hij eet normaal eten en hij drinkt water, thee en soms wat verdund vruchtensap (100% fruit)
Gewone melk heb ik geprobeerd maar dat wil hij niet 🤷♀️
één jaar geleden
Reactie op Flopje23
Ik lees mee. Same here, ik vind het ook niet meer zo fijn altijd en ben al ...
Nou precies die nachtvoeding of in ieder geval bij ons een voeding voor 6 uur vaak. Ik denk dat ik maar ga proberen even te knuffelen en water aan te bieden en dan proberen hem met slaaptraining weer in slaap te krijgen. Geen idee of dat lukt.
Bij mijn eerste ging het vanzelf die wilde ineens niet meer drinken maar ben bang dat deze hongerige man daar anders over denkt🤣
één jaar geleden
Reactie op Lbaby1
Ik ben nu sinds 2 weken gestopt. Ik deed ook nog in de ochtend en avond. Al ...
Wordt hij nog veel wakker of lijkt dat ook minder te worden sinds je gestopt bent met borstvoeding
één jaar geleden
Reactie op Anouk123456×
Wordt hij nog veel wakker of lijkt dat ook minder te worden sinds je gestop ...
Toen ik nog borstvoeding gaf werd hij altijd nog 1 keer wakker in de nacht. Ik ben ongeveer 4 weken geleden begonnen met voeden om 19u voor naar bed gaan en daarna ook nog beetje flesje kunstvoeding aanbieden. Toen sliep hij door tot 7u. 2 weken geleden heeft hij de vaccinaties gekregen en werd ziek. Dus toen snachts wel vaker wakker. Toen was ik gestopt met bv en heb ik dus flesje gegeven als het nodig was. En nu al paar nachten niet meer nodig
één jaar geleden
Reactie op Lbaby1
Toen ik nog borstvoeding gaf werd hij altijd nog 1 keer wakker in de nacht. ...
Dus je hebt de borstvoeding gestopt maar wel ipv 2 borstvoedingen 1 flesje voor het slapen gaan?
Begrijp ik het dan goed?
Dat gaat namelijk zo tegen m'n gevoel in. Het liefst stop ik gewoon helemaal maar weet niet of het haalbaar is zonder flessen...
één jaar geleden
Reactie op Anouk123456×
Dus je hebt de borstvoeding gestopt maar wel ipv 2 borstvoedingen 1 flesje ...
Ja, de laatste maand gaf ik:
7u bv
Middag flesje kv
19u bv
Snachts bv
Toen ben ik om 19u na de bv flesje erbij gaan geven en toen ging die nachtvoeding er van af. En na 2 weken besloten te stoppen (1 week voordat hij 1 werd) en toen die van 7u en 19u ook over op kunstvoeding.
Nu krijgt ie ochtend 180cc en avond 180cc en krijgt niet altijd alles op hoor. Middag bekertje melk
één jaar geleden
Reactie op Lbaby1
Ja, de laatste maand gaf ik:
7u bv
Middag flesje kv
19u bv
Snachts bv
Toen ...
Dank voor je reactie!! 😊 hier kan ik iets mee
één jaar geleden
Ik wil ook zo graag stoppen, maar m'n zoontje wil echt nog niet stoppen 🥲
één jaar geleden
Ik voed nu alleen sochtends nog. Tijdens de avondvoeding was hij steeds meer afgeleid en beet hij steeds vaker. Daarom had ik het idee dat hij het niet meer nodig had, aangezien hij genoeg eet en drinkt. Ik ben gewoon in 1x gestopt met de avondvoeding, ik geef ook geen fles. Dit ging direct prima.
Nu de ochtendvoeding nog 😅
één jaar geleden
Reactie op Lbaby1
Hoe gaat het nu?
Avondvoeding gestopt van de ene op de andere dag. Het avond ritueel daardoor wel iets moeilijker maar hij komt niet eerder of vaker s nachts👍 dus binnenkort maar eens bedenken wat te doen met de vroege ochtendvoeding