1011 Reacties

één jaar geleden

Ik volg

één jaar geleden

Ik volg

één jaar geleden

Ik volg ook!

één jaar geleden

Ik volg ook mee😊

één jaar geleden

Vraagje.. mijn baby werd een paar dagen na zijn geboorte opgenomen in het ziekenhuis omdat hij geel zag. Vanaf die dag moest ik van de kinderarts de borstmelk afkolven om het vervolgens in een flesje aan te bieden zodat we zeker wisten dat hij voldoende voeding binnenkreeg. Echter is mij verteld dat ik weer terug kon naar live voeden nadat het gele was weggetrokken. Ik heb net geprobeerd om mijn zoontje weer aan te leggen aan de borst maar hij zette het op een krijsen en weigerde de borst. Nog geen minuut later heeft hij wel een flesje leeggedronken. Wat kan ik doen?

één jaar geleden

Nou borstvoeding. Heb er een haat liefde verhouding mee. Baby 1 prematuur met 34 weken geboren. Lag in een ander ziekenhuis dan ik. Kolven alsof mn leven ervan af hing. Ik mocht naar huis en baby nog niet. Kolven hele dag door. Productie liep terug. 6x kolven voor 1 volledige voeding. Ik heb het 4 maanden volgehouden.. Baby 2. Geboren 38+5. Kan niet aanhappen. Ik kolf. Ik heb Productie. Laat haar veel aanhappen maar ohh wat doet het pijn. Ze neemt een te kleine hap maar heeee drinkt wel. Zucht.

één jaar geleden

Reactie op Binciii

Vraagje.. mijn baby werd een paar dagen na zijn geboorte opgenomen in het z ...
Een lactatiekundige inschakelen om te kijken hoe jullie dit samen best aanpakken. Heel veel info te vinden op 'la leche league'. Veel huid op huid en aanleggen, aanleggen, aanleggen. Met lactatiekundige ook de aanhap en mond anatomie laten nakijken.

één jaar geleden

Reactie op Lelleee

Nou borstvoeding. Heb er een haat liefde verhouding mee. Baby 1 prematuur m ...
Kan je met een lactatiekundige de aanhap bekijken? Wie weet is er iets met de tongriempjes die de aanhap moeilijker maakt? Heel veel succes!!!

één jaar geleden

Kan je met een lactatiekundige de aanhap bekijken? Wie weet is er iets met ...
Tongriempje is al bekeken. Schijnt een lui tikje te zijn die hoort bij de leeftijd. We blijven het proberen

één jaar geleden

Reactie op Binciii

Vraagje.. mijn baby werd een paar dagen na zijn geboorte opgenomen in het z ...
Hier een soortgelijk 'probleem'. Onze dochter is te vroeg geboren en heeft de eerste twee weken een combi tussen borst en fles gehad. Zodra ze een flesje krijgt, drinkt ze dat als een malle leeg. Borst is een ramp. Inmiddels met wat trucs pakt ze de borst beter! Ik gebruik een tepelhoedje, een flesje van Medela (borstvoedingsfles, moet ze een vacuüm voor maken om uit te drinken) en het borstvoedingshulpset van Medela. Vooral die laatste vind ik fijn, omdat ze wel goed moet aanhappen en tegelijkertijd veel voeding binnenkrijgt. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

één jaar geleden

Reactie op Klarinda

Hier een soortgelijk 'probleem'. Onze dochter is te vroeg geboren en heeft ...
Hier ook problemen gehad met aanhappen. Zoon snapte niet hoe het werkte. Hierdoor viel hij te veel af en moest hij bijgevoed worden. Zelfs de fles snapte hij niet helemaal. Ben vervolgens gestart met een tepelhoedje. Dit lukte. En inmiddels ook een paar dagen zonder tepelhoedje aan het voeden. Dit lijkt nu ook goed te gaan!

één jaar geleden

Hier de eerste dagen mega veel melk wat maakte dat mijn dochter zó hard haar best moest doen om bij te slikken. Voelde me zo schuldig! Gelukkig gaat het nu wel goed. Vind het wel ontzettend intensief en ik heb echt geen idee hoe lang ik dit vol ga houden.

één jaar geleden

Even behoefte om te delen plus tip: Ik had niet verwacht dat borstvoeding met zoveel onzekerheid gepaard zou gaan! Eerste 5-6 dagen bijna geen productie, onze zoon die mega was afgevallen, de rollercoaster van voeding/bijvoeding/kolven/neusspray/fenegriek etc maar gelukkig ook van doorzetten want erna kwam het opgang! Gelukkig, want dat hele regime van voeding om de 3 uur mst kolven en bijvoeding hield ik echt maar een paar dagen vol. Ik had het idee dat ik nergens anders mee bezig was, amper tijd had voor visite en steeds teleurgesteld als ik na het voeden maar 10-15cc kon nakolven.. Ik raakte er helemaal van gestrest dus gestopt met kolven en gaan richten op genieten van de voeding en de rest aanvullen met bijvoeding. Erna eigenlijk altijd nog goed meemasseren/kolven met de hand, het idee dat hij echt alles uit beide borsten moest drinken. Gelukkig wel mega goed gegroeid en bijvoeding kunnen afbouwen tot hij nu eigenlijk niks meer nodig heeft. Maar met nakolven (soms een dagje 3x beide borsten 15min na een voeding om de productie een beetje te prikkelen) altijd maar 10-15ml. Nu ineens sinds een dag drinkt hij maar 1 borst, dan is ie vol. Vaak dan nog een paar slokjes aan de andere kant en dan stopt ie.. Ik ken dit dus totaal niet, geen stuwing of lekkage gehad maar nu met een keiharde volle borst gewacht tot hij eindelijk wilde drinken! Na het drinken even kort gekolft (wilde niet teveel prikkelen ivm overproductie) en toen al 40ml! Eindelijk iets waarmee ik denk ik kan een mini voorraadje gaan invriezen. Nu ben ik een paar dagen geleden begonnen met Moringa poeder, op aanraden van onze schoonmaakster die het kent vanuit Azië. Ik kende het totaal niet en ben helemaal niet echt van de homeopathie maar ik dacht baat het niet dan schaad het niet. Zou dit dan serieus werken? Wie weet is het toeval maar misschien ook niet. Sorry long story maar wie weet kan het iemand anders ook helpen!

één jaar geleden

Hoihoi, ik leg goed aan maar de kloven blijven dus is echt pijnlijk. Iemand tips of trucs? Tepelhoedjes gebruik ik nu ook

één jaar geleden

Reactie op dorien136

Hoihoi, ik leg goed aan maar de kloven blijven dus is echt pijnlijk. Iemand ...
Ik heb dit dus ook.. ik denk misschien dat het spruw is. Werken de tepelhoedjes ?

één jaar geleden

Reactie op dorien136

Hoihoi, ik leg goed aan maar de kloven blijven dus is echt pijnlijk. Iemand ...
Dit had ik dus ook. Lactatiekundige heeft meegekeken en dat scheelde een hoop. Afhankelijk hoe beschadigd mijn tepel was, heb ik even gekolfd om rust te geven.

één jaar geleden

Ik vind het zo’n struggle. Wil dolgraag borstvoeding geven maar het maakt me zo emotioneel instabiel en onzeker. Na een paar dagen voeden en 10cc bijvoeden zat onze zoon al op zijn geboortegewicht en kwam mijn productie supergoed op gang. Gestopt met bijvoeden maar nu ben ik iedere voeding ruim een uur bezig en dan nog lijkt hij soms niet tevreden/voldaan. Als wij hem een fles kv geven, is hij dat wel… Ik wil niet stoppen met bv. Kolven is ook geen succes, één borst vrijwel niets en de ander max 40 cc. Het voelt echt als falen en ik betrap mezelf dat ik er continu mee bezig ben. Nou, dat ben ik even kwijt… benieuwd of iemand dit herkent…

één jaar geleden

Hier een vraag over spruw en zelf ook zeer jeukende en prikkende tepels… hebben jullie goeie tips tegen schimmelinfectie ? Baby kan moeilijk aanhappen want de huid is door de schimmel glibberig en glad.

één jaar geleden

Reactie op nvo_

Ik vind het zo’n struggle. Wil dolgraag borstvoeding geven maar het maakt m ...
Bij mij wordt de productie heel erg beïnvloed door stress. Als ik emotioneel overhoop lig, wat me vaak overkomt aangezien het de eerste paar weken zijn, heb ik helemaal geen melk. Maar wat ik wel heb gemerkt is dat ik 's ochtends veeeel meer kan kolven dan overdag. Misschien zou je na het voeden 's ochtends kunnen proberen te kolven?

één jaar geleden

Reactie op sophievispalm

Hier een vraag over spruw en zelf ook zeer jeukende en prikkende tepels… he ...
Bij sommige babys doet het zeer. Je kan er bij de huisarts een middeltje voor krijgen. Zn gevoel krijg ik zelf bij mijn tepels als het tongetje er zachtjes langs blijft schuren...