103 Reacties

één jaar geleden

Hier nog volledig borstvoeding. Ivm laat ontdekken van allergieën verdragen de darmen verder (nog) niks.. Paar keer groentes geprobeerd, meteen groene slijmerige ontlasting. Alleen cracker gaat goed. Dus dat krijgt hij nu sinds kort elke dag. Verder dus nog elke 2 uur borstvoeding (ja ook 's nachts, soms elk uur als hij weer eens buikpijn heeft 🥴). Dankbaar dat het lukt na maanden ellende omdat het leek alsof ik niet genoeg voeding had omdat hij continu aan de borst wilde en niet genoeg aan kwam.. Uiteindelijk bleek dus dat hij allergieën heeft en ben ik op eigen houtje op dieet gegaan, de diarree verdween en zn groei begon langzaam een lijntje te volgen.. Zo blij dat ik nog borstvoeding geef 🥰 ondanks vele die zeiden dat het aan mijn voeding lag! Ik vind het echt een fantastisch intiem moment 🥰 en hij begint ook echt aan te geven als hij wil drinken 🤣 kruipt op me af "mamamam" en als ik hem dan optil kijkt hij richting mn borsten zo van "hier zouden ze toch ergens moeten zitten..." en soms begint hij zelf al aan mn shirt te trekken 🤣 Wij stoppen voorlopig nog niet als het aan mij ligt 🥰

één jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Hier nog volledig borstvoeding. Ivm laat ontdekken van allergieën verdragen ...
Wat zwaar dat je hier laat achter bent gekomen maar fijn dat het nu duidelijk is! Gebruik je voor jezelf ook probiotica? Komt uiteindelijk ook bij je kleine terecht om de darmen (die een optater hebben gehad) te herstellen en verstevigen. (Goed om wel te kijken die genoeg verschillende stammen bevat). Waarop reageert je kleine alleen melk of ook ei en soya?

één jaar geleden

Reactie op Geerte 11

Wat zwaar dat je hier laat achter bent gekomen maar fijn dat het nu duideli ...
Melk, soja, ei en ik denk ook pinda en nog meer. Maar we weten niet wat. Vanavond was hij ook weer mega onrustig 😢 Dinsdag weer overleg met de kinderarts en dan ga ik verwijzing naar allergoloog vragen, want het is al 10 maanden ellende en er moet duidelijkheid komen en rust voor het hele gezin.. Ik gebruik nog geen probiotica, omdat ik al aan zoveel moet denken en geen idee heb wat ik dan zou moeten nemen. Ik ben nu met edelstenen en lavendelolie begonnen in de hoop de nachten wat rustiger te krijgen..

één jaar geleden

Nog meer kindjes die steeds minder interesse hebben? Lijkt erop dat dochter van 10 mnd naar 2 voedingen wil.. vandaag 1 x bv en 1x 130 ml afgekolfde melk en vanavond weigerde ze. Het lijkt me zo weinig? Ik kolf Kolf maar weinig steeds. Eerder altijd gemakkelijk 150. Nu soms maar 60 tot 90 ml.. is dit dan het einde?

één jaar geleden

Reactie op Jet19

Nog meer kindjes die steeds minder interesse hebben? Lijkt erop dat dochter ...
Ja overdag hier ook. Maar dat haalt hij ‘s avonds/‘s nachts wel in 😅 dan komt hij zeker 5x

één jaar geleden

De ondertandjes komen eindelijk door maar bv is een stuk lastiger geworden. 😅😳

één jaar geleden

Reactie op Amber_87

Ja overdag hier ook. Maar dat haalt hij ‘s avonds/‘s nachts wel in 😅 dan k ...
Ah ja dan krijgt ie nog wel wat binnen. Onze dochter slaapt flink lang achter elkaar. Van 19 tot 0800 uur. Dus probeer nog 3 x overdag te voeden, maar denk dat we langzamerhand naar 2 x gaan

één jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Hier nog volledig borstvoeding. Ivm laat ontdekken van allergieën verdragen ...
Achhh wat fijn! En wat schattig hoe hij dat aangeeft. Zo cute. Bij mij als ik vraag: wil je drinken? Dan begint ze altijd op een bepaalde manier te lachen / grinniken haha zo grappig dan zegt ze dus dat ze wil drinken 🤷🏽‍♀️😂 zo cute om dat te herkennen. En mamamam zegt ze ook maar dan meer als ze verdrietig is

één jaar geleden

Reactie op SC1987

Still going strong! Trots dat ik mijn zoontje al ruim 10 maanden borstvoedi ...
Ik heb dit ook steeds meer. Wat ik dan doe is haar alsnog aanleggen en gewoon kleine beetjes laten drinken. Of vaak in de auto, voordat we uitstappen op de achterbank . Kan je proberen?

één jaar geleden

Hebben jullie ook wel eens een grote knobbel gehad in jullie borst, die ook pijn doet? Ik heb wel eens een verstopt melkkliertje gehad en dit warm gemaakt en gemasseerd voor het voeden. Toen was het zo weer weg, maar nu niet.

één jaar geleden

Reactie op LindaTL

Hebben jullie ook wel eens een grote knobbel gehad in jullie borst, die ook ...
Klinkt als een ontsteking! Als je het niet vertrouwd sowieso langs de dokter. Anders kun je de site van La Leche League lezen voor de nieuwste richtlijnen mbt borstontsteking: https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/borstontsteking-hoe-ga-je-er-mee-om/

één jaar geleden

11 maanden mijlpaal bereikt ❤️🙏

één jaar geleden

Jaaa hier ook bijna! Ben benieuwd hoe lang het mag duren. Zijn er trouwens meer die nog steeds heel veel trek hebben? Voel me soms net een bodemloze put. Alsof ik niks heb gegeten nadat ik heb gegeten

één jaar geleden

Reactie op Rlnn

Jaaa hier ook bijna! Ben benieuwd hoe lang het mag duren. Zijn er trouwen ...
Jup, altijd honger 🤣 Mijn man is jaloers dat ik zoveel kan eten zonder aan te komen 🙈 Maar ik geef nog volledig borstvoeding ivm allergieën bij onze zoon. Dus hij eet niks anders.

één jaar geleden

Ik geef nu ook nog steeds 11 maanden lang borstvoeding erg trots!! Maaaaaar die tandjes Omg zijn er meer mama’s waarvan hun tepels er bijna afgebeten worden het doet zo ontzettend veel pijn 😩 ik ga beginnen met afkolven

één jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Jup, altijd honger 🤣 Mijn man is jaloers dat ik zoveel kan eten zonder aan ...
Jaaa, dat is dan wel een voordeel! Ik geef ook nog bijna volledig bv, hij eet niet super veel vaste voeding nog. Ik geef dan de bv de schuld. Hopelijk trekt het bij als ik gestopt ben 🥲

één jaar geleden

Reactie op Mommy to be november

Ik geef nu ook nog steeds 11 maanden lang borstvoeding erg trots!! Maaaaaar ...
Yes! Ben hier een keer echt flink hard gebeten. Inclusief bloed en een wondje aan mn tepel. Ben echt flink boos geworden toen. Soms doet hij het wel eens als hij in een 'vervelende' bui is, maar dan koppel ik hem af en dan is het klaar. Ik voel het een beetje aan zijn gedrag ofzo. Maar het valt mee. Mijn eerste had met drie maanden als zijn eerste tanden en die heb ik ook gevoed tot 2 jaar dus ik denk dat het wel weer goed komt hier. Maar herkenbaar iig!

één jaar geleden

Reactie op Mommy to be november

Ik geef nu ook nog steeds 11 maanden lang borstvoeding erg trots!! Maaaaaar ...
Jaaa.. het doet zo veel pijn. Heb aan één kant ook een wondje en iedere keer als ze aanhapt zal ik door de grond 😞 Weet evht niet wat ik er mee moet… vanavond een pleister geprobeerd maar dat werd ook niet gewaardeerd

één jaar geleden

Reactie op Lisannenovember

Jaaa.. het doet zo veel pijn. Heb aan één kant ook een wondje en iedere kee ...
Purelan is heel fijn en desnoods even Lactatiekundige mee laten kijken voor de pijn Mogelijk ben je er voor verzekerd

één jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Jup, altijd honger 🤣 Mijn man is jaloers dat ik zoveel kan eten zonder aan ...
Even een vraagje , mijn dochter wil absoluut niks anders eten dan moedermelk , en jou zoontje eet ook niks anders wegens allergieën . Mijn vraag is , wil hij wel iets anders eten en je geeft voorlopig nog even niks ivm allergieën of wil hij ook niks anders eten ?