8 Reacties

3 maanden geleden

Duplo is hier op dit moment een groot succes. Dat zal ook de komende jaren nog wel zo blijven denk ik. Ik heb ook een (houten) xylofoon gekocht. Omdat dat het enige instrument is waar ik niet zo gauw gek van zal worden 😜 En misschien muziekboekjes? Mijn moeder heeft Peer Gynt met muziek van Edvard Grieg en de toverfluit met muziek van Mozart. Die zijn een enorm succes. Mag wel alleen met een volwassene erbij. Verder wil ik nog wel zo'n houten treinbaan met trein. Heb ik als kind nooit gehad, maar heb ik tot in mijn puberteit bij oppaskindjes graag mee gespeeld. Heb je al een loopfiets? En boekjes kun je niet genoeg hebben denk ik.

3 maanden geleden

Hier haal ik een luxe ballenbak met elementen voor d'r. Van oma krijgt ze een poppenwagen. Van tante een poppenbed. Van de andere oma en opa educatief speelgoed

3 maanden geleden

Bij ons staat op het ideeën lijste lijstje - stapelstenen - magnatiles/connetix - loopfiets - play doh

3 maanden geleden

Poppenspullen Speelrijst Klei Boeken Paraplu Waterverf Step Dit is een greep uit mijn lijstje voor mijn dochter

3 maanden geleden

Wij doen waarschijnlijk een speelkeuken. Die van IKEA of Dille & Kamille. Alles wat erbij hoort (pannetjes, groenten, fruit, etc.) wordt door familie gekocht

3 maanden geleden

Mijn dochter krijgt van ons (allemaal tweedehands gekocht) houten diertjes, een spelletje van Haba en een boek. We houden het bewust wat kleiner omdat ze dit jaar al 'zomaar' een keukentje en loopfietsje heeft gekregen van ons. Opa en oma geven een Duplo poppenhuis (gaan we ook via marktplaats zoeken). De andere opa en oma een houten theeservies en daar nog iets bij. Verder op het lijstje knutsel- en tekenspullen zoals Kleurboek, playmais, starter set van play doh, Waterverf, plaksetje etc. En omdat sinterklaas/kerst in dezelfde periode valt: zwemspullen (bandjes maat groter, badpak, strippenkaart voor zwemmen), gymspullen (balletschoentjes, strippenkaart voor gymmen of dansen) en badspeelgoed. Probeer een beetje een balans te zoeken tussen tweedehands/duurzaam, leuk om te geven en niet nog meer spullen in huis. Knutselspul gaat altijd op, kleding is altijd nodig etc.

3 maanden geleden

Hier al druk bezig met het samenstellen van het verlanglijstje 🤣 - van oma krijgt ze een hele mooie poppenkinderwagen, poppenbedje en poppeneetstoel - van opa en oma krijgt ze een trampoline - van de tantes en ooms vraag ik wat kleinere dingen, zoals een aanvullende set op de megabloks waar ze nu heel graag mee bouwt. Duplo is hier wat minder in trek. - wij geven haar een evenwichtsbalk met stapelstenen. Ze is nu continu op randjes aan het lopen en aan het springen, dus denk dat ze het erg leuk zal vinden. Ook wil ik graag de stoomtreinbaan van duplo geven, omdat ze momenteel gek is op treinen. Een step heeft ze al en loopfietsen heeft ze niet echt interesse in. Fietsen met zijwieltjes vindt ze wel leuk, maar daar is ze nog te klein voor, dus die krijgt ze denk ik volgend jaar voor haar verjaardag. Verder heb ik voor Sinterklaas en Kerst al wat kleinere dingen gekocht, zoals een memoryspel, bumba bordspel etc.

3 maanden geleden

Wij gaan voor een step. Verder vragen we om rugtas, bakje en beker voor school