25 Reacties
3 jaar geleden
Jah... wat zal ik zeggen.. heb van mijn eigen ouders ook al zo veel gekregen... en van mijn schoonouders nog helemaal niks...
Bij de eerste kregen we een kleding setje wat totaal niet mijn smaak was... met het gevolg dat de kleine het niet aan heeft gehad...
Heb wel gezegd als ze wat willen geven vraag eerst voordat jullie wat kopen want heb wel een lijstje wat ik graag wil hebben.
Beiden van mijn moeder gekregen is allemaal handwerk

3 jaar geleden
Hoi hoi
Van mijn eigen ouders heb ik al kleertjes gekregen, een co sleeper en een meegroeistoel. Van zusjes al veel kleding gekregen. Mijn schoonouders hebben een 3 delige kinderwagen gekocht en wat dingen voor de babykamer plus babykleding, zo ook al veel van schoonzusje gekregen en de rest van de familie. Voor mijn eigen ouders is dit de 3e kleinkind, mijn zusje heeft 2 kinderen. Voor mijn schoonouders de allereerste kleinkind, familie vraagt me ook vaak wat ik nog allemaal nodig heb. Moet alleen nog wat kleine dingen halen.
3 jaar geleden
Reactie op Babsjuhh
Jah... wat zal ik zeggen.. heb van mijn eigen ouders ook al zo veel gekrege ...

Leuk! Vooral zelfgemaakte dingen zijn ook echt leuk om te krijgen. Mijn moeder heeft ook al een mooie deken gemaakt en een badcape.
Spreek je ook met je partner over het (gebrek aan) cadeau van zijn ouders? Ik heb dus echt te neiging om lekker te gaan katten over mijn schoonouders maar dat zal mijn vriend niet in dank afnemen 😅. Hij ziet natuurlijk ook hoe mijn ouders ermee omgaan en ben dan toch benieuwd of hij zijn ouders ook niet wat gierig vindt..
3 jaar geleden
Hoihoi! Van mijn ouders hebben we een autostoel en deel van de base gehad. Daarnaast al veel speelgoed, badcape etc! Met de geboorte krijgen we nog een kraammand voor 12 dagen!
Van mijn schoonouders ook al wat speelgoed en een pakje. Binnenkort mag ik een sieraad met mijn schoonmoeder uitzoeken voor 250.- dat is cadeau 1 voor een 7 daagse kraammand!
Wij worden van beide kanten enorm verwend en beide kanten zijn evenveel betrokken en heel blij!
3 jaar geleden
Bij de eerste van mijn ouders de kinderwagen gekregen, kleren (die we samen kochten) en een hoop andere kado's (ook praktische dingen zoals lakens etc) die op het lijstje stonden. Schoonouders heb ik helaas niet en schoonfamilie woont allemaal in het buitenland.
Snap wel dat het je stoort hoor. Je bent zelf zo blij en als mensen, zeker familie, dan toch minder enthousiast reageren kan dat wel steken.. laat het je aub niet beïnvloeden verder. Geniet van je zwangerschap (voor zover je dat kan natuurlijk) en straks van de kleine! Uiteindelijk is het hun gemis dat ze je vreugde niet delen🌸🌸
3 jaar geleden
Van mijn ouders een kaartje en 1 pakje in het begin van de zwangerschap. Het is ons 2e kindje. Je merkt dat de 2e toch anders is. Mensen zijn er veel minder mee bezig. Destijds meerdere kaartjes, pakjes enzo gekregen... maar nu? Niet heel veel belangstelling. Van mijn schoonmoeder nog niets gehad. Is natuurlijk ook geen moetje ofzo :-).
Mijn moeder vroeg laatst wel wat wij willen hebben. Bij de 1e een triptrapp stoel van mijn ouders gekregen. Ik heb er nu zelf een op Markplaats gescoord. Ik vind het veel te duur zo'n nieuwe. En je weet ook van te voren niet of je nog wat krijgt. Heb wel een verlanglijstje maar is ook deels voor ons zelf/ na de geboorte als geheugensteuntje om iets te vragen. Er staat o.a. een ronde box op (die van ons zoontje past niet door wijziging interieur) en een babynestje.
Maar vooralsnog verder niets. Een babyshower heb ik (nog) niet gehad.
3 jaar geleden
Een cadeau is een gift en geen verplichting. Ik zou zeggen laat het los. De één is de ander niet. Wees blij met het mooie bedrag van je ouders ;)
Hier nog niks gekregen, maar dat komt nog na de bevalling weet ik uit eerdere ervaringen. En als het niet komt is het ook goed. Ik maak mij er niet druk om 😁
3 jaar geleden
Wij zijn gezegend met super lieve familie van beide kanten. Dat zit hem voor mij niet zozeer in cadeaus (waar we ook ontzettend blij mee zijn), maar vooral in betrokkenheid. Mijn schoonmoeder heeft bv minder geld dan mijn ouders, maar is wel super lief en betrokken. Dat vind ik veel belangrijker dan welk cadeau dan ook. Als ik jouw verhaal zo lees lijk je dat ook wat te bedoelen: het cadeau dat je van je schoonfamilie gekregen hebt lijkt ook niet echt met zorg uitgezocht. Kan me voorstellen dat dat vooral vervelend is. Aan de andere kant, wellicht komt het nog en anders proberen om los te laten en te waarderen wat er wel is
3 jaar geleden
Bij de eerste veel gekregen. Niet zo zeer dure dingen hoor maar wel vaak een cadeautje. Van de oma van man een geldbedrag. Nu zwanger van #3 en nog niets gekregen. Veel minder interessant zo’n 3e 😅. En ik vind t allemaal wel prima. Opa’s en oma’s springen altijd bij met oppassen en zijn altijd betrokken, veeeeeel belangrijker dan een groot cadeau! Maar ik realiseer me nu pas hoe waardevol dat is, bij de eerste speelt dat nog niet natuurlijk..
3 jaar geleden
Wij worden eerlijk gezegd van beide kanten verwend, maar in geld veel meer van de kant van mijn schoonouders, maar mijn moeder komt 1x pw oppassen.
Betrokkenheid is van beide heeeeel fijn! Heb wel geleerd dat iedereen doet wat die kan /wil en dat je daarin niets moet afdwingen. Natuurlijk op z’n beloop laten en alles is prima. Na verschillende acties / reacties wordt er een balans gevonden.
Mijn moeder bel ik elke ochtend, mijn schoonmoeder niet, maar mijn schoonmoeder is liever van aard dan mijn moeder en ik aard goed in haar energie. Dus jah. Er is geen goed of fout!
3 jaar geleden
Jammer, maar het verschilt per (schoon)ouder vrees ik dus is een kwestie van accepteren.
Ik heb geen contact met mijn ouders (eigen keuze) maar heb wel veel spullen gratis van mijn broer gekregen die zij niet meer nodig hebben (mooie wieg, heel veel kleren, borstkolf, babynest etc). Van mijn schoonouders hebben we niks gekregen maar ze hebben het niet breed en ze zijn zo blij dat we zwanger zijn. Mijn schoonvader heeft de babykamer voor ons geverfd en mijn schoonmoeder gaat straks gratis en voor niks oppassen. Ook zijn ze erg betrokken bij de zwangerschap.
Het lijkt mij vooral balen voor jou dat je schoonouders niet enthousiast reageerden en nog steeds niet erg enthousiast zijn. Erg jammer zeg!
3 jaar geleden
Reactie op Milou_A
Wij zijn gezegend met super lieve familie van beide kanten. Dat zit hem voo ...
Dat is het precies idd. Ik weet dat mijn ouders erg uitbundig zijn wat dat betreft en dat is ook zeker niet mijn standaard (heb ook al een aantal keer aangegeven dat het totaal niet nodig is om zoveel te kopen en dat ik dat niet van hen verwacht). Maar ik vind het dan idd wel jammer dat mijn schoonmoeder iets geeft (hoe groot of klein ook) zonder enige moeite te doen om iets uit te zoeken wat bij ons past.. maarja het is wat het is haha, ik houd de rompers wel als back up in de luiertas 😜
3 jaar geleden
Van mijn ouders het een en ander gekregen, geen grote dingen maar dat maakt niks uit. Ze laten helemaal blijken ontzettend blij te zijn met de komst van hun kleinkind. Van mijn schoonouders nog helemaal niks gekregen, ze zegt ook keihard ik koop niks… Mede omdat we niet vertellen wat het geslacht is, wat we toen ook nog niet wisten en nu wel maar voor ons zelf houden.
Ik lig er niet wakker van, ik vind mn schoonmoeder een naar mens. Vind het vooral jammer voor mijn vriend omdat hij ziet dat mijn ouders wel betrokken zijn en van hem niet.
3 jaar geleden
Mijn vader (ouders zijn gescheiden maar Volgensmij geven ze het wel samen) heeft / hebben onze kinderwagen betaald. Ik mocht er eentje uitzoeken en ben gegaan voor de joolz, zó blij mee! Ook de Accessoires zoals autostoel en tussenstuk om deze op de kinderwagen te doen is door hun betaald.
Van mijn zus hebben we al meerdere dingen gekregen. Onder andere onze luiertas, een fijne badcape en nog een paar kleinigheidjes.
Mijn moeder maakt veel. Dus ze komt aan met de mooiste zelfgemaakte kleding met zoveel liefde (ze zijn oprecht heel mooi). Dankbaar dankbaar dankbaar.
M’n schoonouders hoorde dat m’n vader van plan was om de kinderwagen te geven, en wilde ook een ‘groot’ cadeau geven. Dus we krijgen van hun de stokke steps meegroei stoel + bouncer. Ook zelf samen uitgekozen.
Ook heeft de (over) groot oma nog een familie wieg staan die al 71 jaar word gebruikt in de familie. (De oudste die er in gelegen heeft is nu 71). Deze mochten mij ook gebruiken als we dat wilde en tuurlijk wilde we dat! Wel even een nieuwe matras, spuit verf, stof en eigenlijk alles moeten kopen, en dat heeft oma ook betaald.❤️
Met m’n zus samen geshopt en alle dekentjes en must haves zelf gekocht dus álles is mijn/ onze stijl.
Ik heb nog geen één knuffel / speelgoed gekocht, ik denk en ga er vanuit dat we dit heeel veel krijgen.
Helemaal dankbaar voor alles.
3 jaar geleden
Ik vind zelf enthousiasme veel meer zeggen dan cadeaus/geld. Wij hebben van mijn ouders een paar kleinere cadeautjes gehad zoals wat kleertjes en een slaapzak, en mijn schoonmoeder heeft (uit zichzelf en op verzoek) een aantal dingen gemaakt voor de baby zoals babynestje, kleedje en ring sling. Allebei super leuk.
Zelf vind ik de cadeaus lief, maar niet zo belangrijk, ik vind het vooral heel leuk om te zien dat ze er zin in hebben en blij zijn. Ik zou dus proberen niet te vergelijken in geld/waarde maar als je het gevoel hebt dat je schoonouders niet blij zijn dan snap ik zeker dat dat heel teleurstellend is.
3 jaar geleden
Reactie op Flspr
Ik vind zelf enthousiasme veel meer zeggen dan cadeaus/geld. Wij hebben van ...
Ik hoop dat de "afkeer" die ik momenteel voel tegen voornamelijk mijn schoonmoeder voornamelijk door de hormonen komt en dat het afzakt na de bevallig. Het is op zich best een aardige vrouw maar we zijn gewoon totaal verschillende personen. Zij leeft enorm sober en vindt al die poespas niet nodig. Misschien moet ik me er maar gewoon bij neerleggen dat zij zo is dat ik vanuit mijn eigen opvoeding anders ben gewend. Ik denk dat ze het oprecht wel leuk en spannend vindt dat we een kleine krijgen maar dat het gewoon een andere manier van omgang is dan hoe mijn ouders het aanpakken.
3 jaar geleden
Hier is het andersom. Mijn mama is narcistisch. Heel de wereld draait om haar en wat zij vindt en voelt. Zo was har eerste reactie dat er nog een 3e kindje kwam 'Allez seg, ik heb al mijn baby spullen net weg gedaan'. Dus omdat zij dat had beslist, mocht ik geen 3e kindje meer ...
Ze laat heel vaak uitschijnen dat ze veel voor ons doet en koopt, maar dat is helemaal niet. Ik heb tegen mensen eerder moeten zeggen dat wij elke maand €1400 Aan een lening moeten afbetalen, want zij gaf de indruk dat zij haar huis, mijn ouderlijke woning, bijna gratis had gegeven. Terwijl enkel het erfdeel van mijn papa er af is gegaan. Iets waar zij soiso niet onderuit kon.
Daarnaast heeft ze veel geërfd van mijn papa en heeft ze echt heel veel geld.
Bij ons eerste dochter, zou ze de grootste cadeau van de lijst kopen. Niets ... gekregen kleding van andere mensen kreeg ik van haar.
Bij onze tweede dochter zou ik een verzorgingsmeubeltje krikgen van €250. Het is een tweedehands geworden van €10. Niet dat ik daar veel van moet krijgen hoor, maar dan moet ze niet de grote Jan uithangen bij iedereen. Dan krijg ik liever niets, dan dat ze zoveel praat heeft.
Nu bij nr 3 heeft ze een stoel tweedehands gekocht, die mijn man graag wilde. Nieuw was die €600 En tweedehands €110. Die heeft ze nu, onder druk van mijn zus, gekocht voor ons kindje.
3e keer goeie keer 🤣
Van mijn schoonouders leeg En we elke keer een mooie cadeau. Een mooie silvercross, een luieremmer, ... zij hielden steeds hun woord 🙂🍀
3 jaar geleden
Ik ben blij dat ik niet de enige ben... Van mijn moeder hebben we al super veel gekregen. Mijn vader is vorig jaar overleden dus mijn zwangerschap is echt een lichtpuntje na een heel heftig jaar... Mijn moeder is zo blij en trots en we krijgen zo veel van haar. Van mijn schoonouders daarentegen niks... Niet alleen geen cadeautje maar ook weinig belangstelling met hoe het gaat. Ook niet vanuit de broer en zus van mijn vriend. Ik vind dit best vervelend, niet alleen voor mezelf maar ik weet dat mijn vriend deze situatie ook niet leuk vindt... Ik probeer het maar allemaal naast me neer te leggen want het is niet anders....