7 Reacties

één jaar geleden

1. Introvert/Eigen wereld = heeft grote fantasie en creëert eigen fantastisch wereld. Heerlijk. 2. Langs tafel lopen=ik kies mijn eigen tempo en ontwikkel lekker eerst andere dingen. 3. Mw moet even onderzoeken lezen... Van lachen om je kleintje leren ze oorzaak/gevolg, humor, interactie, etc. 4.lachen om trauma's=copingmechanisme. Lijkt me beter dan de "boosopdehelewereld" tactiek en leert je ukkie dat niets het einde van de wereld is en leert hem relativeringsvermigen. 5. Reflectievermogen...zou mw zelf misschien ook baat bij hebben. Dreigen met veilig thuis=prima. Graag eerst herbeoordeling door collega. Maar dan ook graag beoordeling van betreffende dame. Dikke doei. Hulp bieden, prima. Maar graag opbouwend.. Je zou denken dat ze geleerd hebben hoe dat werkt.. Maar alle gekheid op 'n stokje... Wat vervelend dat je zo'n nare ervaring hebt. Ik zou echt aangeven dat je graag een andere collega zou willen zien... Sterkte!

één jaar geleden

lieve mama, jeetje wat een verhaal! Ik vind het nogal naar dat CB zo praat, dit mogen ze helemaal niet! dat jij een vervelende jeugd hebt gehad en dit voor jou zoontje juist anders wil horen ze juist aan te moedigen ipv de grond in te duwen. Mijn dochter zet nu net haar 1e losse stapjes, ik zeg niets mis mee hoor ieder kind ontwikkeld in zijn of haar eigen tempo! Ik heb zelf geen enkele ervaring op dit gebied met het CB, maar ik zou toch even kijken of je kunt kijken voor een andere collega en misschien ook even melding maken over deze " ontzettende gevoelloze dreigende neerhalende dame" misschien kan die even bij VT komen zodat ze leert hoe op een veilige nette manier om te gaan met mensen! Verder wens ik je veel sterkte met deze situatie! en wil ik je vooral meegeven! je doet het super mama!🥰

één jaar geleden

Afspraak afzeggen? Het CB is niet verplicht.. Ik ga langs voor de algemene controles en vaccinaties maar deel verder niets met ze omdat ik daar geen behoefte aan heb. Voel je dus niet verplicht en doe wat voor jou goed voelt!

één jaar geleden

Wat een verschrikkelijk verhaal zeg! Ik snap zo goed dat je enorm geschrokken bent. Die mevrouw had duidelijk haar dag niet, maar dit had ze absoluut niet op.jou mogen afreageren. Ik zou hier zeker een melding van doen bij het consultatiebureau en vragen maar een andere collega. Wij ervaren het consultatiebureau als een hele fijne plek. Het motto bij hun is, alles op het tempo van het kindje. Het komt allemaal wel goed! Erg fijn! Ik heb in mijn zwangerschap een soortgelijke situatie meegemaakt bij de echoscopiste. (Die zat niet bij onze Verloskundigenpraktijk in, maar was extern). Ik heb daar toen een melding van gemaakt en wat bleek, er hadden meer vrouwen geklaagd en ze is hier toen op aangesproken. Vooral niet je mond houden denk ik dus, maar kom voor jezelf op mama!

één jaar geleden

Mijn man deed voorheen naar t consultatiebureau gaan met de kinderen. Dat ging prima tot hij met m'n oudste(bijna 3 jaar nu) heen ging. Daar kreeg hij een heel ander iemand dan we voorheen zagen. En ook andere opmerkingen. Zoals dat m'n kind onder de lijn groeide en we de strijd aan moesten gaan als ze niet wilde eten. Geen "nee" moesten accepteren. Plus ze moest extra terugkomen om te wegen want het was allemaal heel zorgelijk. Mijn man was not amused hiervan en heeft dit aan mij toen vertelt. We hadden namelijk ook afspraken gemaakt met de opvoedadviseur dat we juist niet de strijd aan moesten gaan en het gewoon moesten accepteren.. Ik heb gelijk gebeld en werd toen teruggebeld door m'n eigen jeugdverpleegkundige en die zei tot m'n verbazing: Als ik het was geweest had ik haar niet extra terug laten komen, ze heeft altijd onder die lijn gezeten dus ik snap het ook niet zo goed waarom ze dit heeft gedaan. En jullie moeten inderdaad niet de strijd aangaan en gewoon blijven aanbieden. Toen heb ik gelijk gezegd dat we niet meer bij die andere vrouw willen komen en dat is tot nu toe ook niet meer zo gegaan. Wat ik hiermee probeer te zeggen, vooral een klacht indienen.. Je hoort zo niet behandeld te worden, dit is niet respectvol en het hoort niet. Het is schadelijk voor andere cb's die wel hun best doen. Maar als er niet geklaagd wordt dan kunnen ze er ook niets mee.

één jaar geleden

Hoi mama, vervelend dat je zo'n naar contact hebt gehad. Ik zou vragen of je een andere medewerker van het CB kan krijgen. Zelf heb ik als moeder juist hele positieve ervaringen ermee, ze hebben me erg geholpen. Dus het klinkt alsof je pech hebt gehad of die persoon is zich er niet bewust van hoe ze dit gedaan heeft. Zeker bespreekbaar maken en niet aan jezelf twijfelen 😘

één jaar geleden

Ik heb sowieso nog nooit gehoord dat ze een huisbezoek doen? Is dat tegenwoordig zo? En ik zou die ouwe chagrijn lekker laten gaan ene oor in andere uit