Hi mama’s en papa’s!
Ik weet het eventjes niet meer met het CB..
31 januari zijn ze langs geweest omdat ik recent ben verhuist. Bij dit bezoek is er echt zoveel gezegd wat ik eigenlijk echt niet oké vind.
1. Mijn zoontje doet een ‘krabbedansje’ zoals ik het zelf noem, dan draait ie een rondje zittend en volgens hun was dit niet goed want dan sluit ie zichzelf af van de wereld (Hij maakt gewoon oog contact als je iets vraagt aan hem etc dus dit is echt zeker niet het geval!!) en om daar op door te gaan zei de vrouw ook nog is hierover dat hij dan een introvert wordt en dat de wereld daar dus niet nog meer van moest hebben?!?!
Pardon?? Ik ben zelf een introvert maar wat is er mis met introverts?!?!
2. Mijn zoontje loopt nog niet los, wel heel goed rondom de salon tafel. Dit was dus ook niet goed want again zoals in punt 1, dan blijft ie in zijn eigen wereldje. Maar.. wat is er mis met rond de tafel lopen..?
3. Ik mag dus niet lachen om hem als hij iets ‘grappigs’ doet. Want dan ‘wordt het een clowntje’ en dat hoort niet volgens mevrouw. Moet ik dan als een soort emotieloos mens daar zitten??
4. Volgens deze mevrouw mag ik dus ook niet lachen als ik praat over trauma’s want dan influenceer ik mijn zoontje slecht en ben ik een slechte moeder? Dit is letterlijk hoe ik ermee deal als vreemdelingen zoals haar hun neus in mijn zaken gaan steken, omdat ik me gewoon geforceerd voel om erover te praten. Doe ik dat sws niet dan beginnen ze gelijk over een VT melding.
5. Mijn opvoeding als kind was echt niet best, hier heb ik het over gehad met mevrouw en toen gaf ik aan dat ik gewoon een best wel beschermd ben naar mijn zoontje omdat ik juist niet wil dat mijn zoontje dezelfde jeugd heeft als dat ik heb gehad. Mevrouw zei daarop; ‘ach, je ziet eigenlijk in elk geval wel dat het precies hetzelfde is of te overbeschermend.’
Ik ben echt ontzettend geschrokken en gekwetst door dit gesprek.
Ik zit er heel erg mee. Ik ben normaal wel van het ene oor in andere oor uit maar dit blijft gewoon vastkleven bij me..
Ouders die dit soort onzin ook hebben meegemaakt? Hoe hebben jullie dit verder aangepakt?
Mevrouw komt 12 maart weer terug en ik wil haar gewoon echt niet in de buurt van mijn zoon en ik hebben maar ik ben zo bang dat ze dan weer gaan dreigen met een VT melding.
Liefs,
Sardines🐟 & A