25 Reacties

één jaar geleden

Ja knikken en de deur uitlopen en hun commentaar bij hen achterlaten. Joeeee. Over een jaar is het advies toch weer anders.

één jaar geleden

Ach weet je, bij het consultatie geven ze je advies wat gebaseerd is op informatie vanuit het voedingscentrum. Wat je er uiteindelijk mee doet is natuurlijk aan jezelf. Ik er zelf altijd uit wat bij ons past en wat ik toe wil passen, de rest laat ik achter me

één jaar geleden

Ja hier zeiden ze dat ook. Bij onze oudste zeiden ze precies hetzelfde toen ze 1 werd. Maar dan met de reden: anders krijgen de kinderen juist te veel vetten etc binnen. Dus: dan worden ze sneller te dik. (Leuk dat ze allemaal wat anders zeggen hea.. 😂😂) Hebben we niet naar geluisterd. Ze had gewoon behoefte aan 2 flessen van 180ml en at een bakje kwark elke ochtend. Tussen de middag dronk ze een beker melk. Ruim over de ‘limiet’ dus. Toen werd ze 2 en moest ze had ze weer een afspraak bij het consultatiebureau. Maakte ze zich zorgen, want ze was te dun en te klein. Ze moest en zou volle melk, volle kwark en roomboter gaan krijgen. En het liefst wat extra, zodat ze aan zou komen. Dat vonden we dan ook weer onzin. Het is niet zo dat we elk advies negeren hoor, maar onze dochter komt minimaal 4 jaarlijks bij de kinderarts in het ziekenhuis en die zegt dat er niets aan de hand is. Maargoed, we moesten dus na 2 maanden terug naar het consultatiebureau om te laten checken of ze al gegroeid was. Gelukkig was dat zo bleek na 2 maanden. Toen we aangaven dat we niks veranderd hadden aan haar voeding, keken ze ons heel raar aan. Prima 😂 Kortom: ik doe waar ik denk dat mijn kind behoefte aan heeft en volgens de kinderarts in het ziekenhuis doen wij en zij het super goed en groeit en ontwikkeld ze zich prima.

één jaar geleden

Reactie op Rubyyyy

Hier meestal 4 flessen.. 1 voor middagdutje en 1 voor de nacht (valt hier o ...
Ik doe eigenlijk hetzelfde. De nachtflessen wil ik ook vanaf!!!🤣🤣🤣 wanneer stopt dat?

één jaar geleden

Reactie op Duc_je

Jouw kind, jij bepaalt. Ik zou mij er niks van aantrekken ;)
Helemaal mee eens. Ons meisje kreeg met 11 maanden nog 470 ml totaal. Nu wordt ze bijna 1 en krijgt ze 320 ml.