12 Reacties

3 jaar geleden

David Jetro Lars Iwan Matteo Gideon Jonathan Lucas Nathan Ruben

3 jaar geleden

Ik kijk heel vaak op deze website https://visie.eo.nl/bijbelse-namen alleen helaas nog niet een naam gevonden wat goed aanvoelt voor mijn baby

3 jaar geleden

Leuk topic! Wij hebben een Ruben en een Hanna, en nu opzoek naar iets wat daarbij past. We weten nog niet of het een jongen of meisje wordt, maar zijn al volop aan het brainstormen hier!

3 jaar geleden

Tobias Adam Abel Dylan Micha Eva Jada Jael

3 jaar geleden

Wij zijn opnieuw opzoek naar 2 bijbelse namen voor een jongen, dus ik lees graag mee! Mijn man en ik hebben de 2e en 3e naam ook mee gekregen van onze ouders en vonden dit mooi om ook door te geven aan onze zoontjes. Onze oudste hebben we Matthew Nathanaël genoemd en tot nu toe de jongste Matthias Gabriël.

3 jaar geleden

Wat leuk om dit hier tegen te komen! Wij hebben 3 boys... Joas David Juda Nu ook op zoek naar een bijpassende naam voor jongen of meisje. Vooralsnog veel opties openstaan...😊 Er vallen ook veel opties af door kids in onze omgeving dus nog even brainstormen. Deze vinden we ook mooi... A(a)ron Levi Ezra Sifra Deborah Naomi

3 jaar geleden

Rachel Leah Judith Tamar Thirza Hadassa Esther Dina Lot Mara Ruth Sarah Elias Samuel Daniël Jetro Simon Levi Juda Benjamin Jozua Boaz Esra/ezra/isra Job

3 jaar geleden

Wij wouden ook graag een naam uit de bijbel. We gaan ons meisje semaya noemen🥰. Komt uit de Surinaamse bijbel, in de Nederlandse is het Semaja. In de bijbel is het eigenlijk een man, maar we vonden het een leuke naam voor ons meisje met een mooie betekenis (verhoord heeft/gehoord door Jahwe)

3 jaar geleden

Voor een jongen zouden we twijfelen tussen Ezra en Manoah. Het is alleen een meisje en nu nog geen idee..

3 jaar geleden

Namen uit de bijbel die ik ook leuk vond zijn: (Nederlands) Seth Levi Boaz Manoah Zefanja Benaja Simri (Sranantongo) Sefanya Semaya (Engels) Jonah Jedaiah Isaiah Jeremiah Jahaziël Isaac Noah Benaiah Joel

3 jaar geleden

Ik heb vorig jaar een tweeling gekregen: Rivka (Hebreeuws, naar Rebecca) en Ava (naar Eva). Voor een jongetje vind ik Caleb prachtig

3 jaar geleden

Sommige zijn hier al genoemd, maar onze eerste heet Joshua Nathanael, en verder ben ik fan van de namen Boaz Jason Nathan Noah Jonas Joel Caleb Gideon Ruthy Rivka/Rebecca Esther Sarah Naomi Miriam