Hi ouders,
Vraagje. Wij hadden zojuist de 14 maanden afspraak op CB en dit ging goed. Alles zag er goed uit qua ontwikkeling etc.
Nu gaf CB aan dat het gebruikelijk is om bij 18 maanden huisbezoek in te plannen en of ik dit goed vond. Ja waarom zou ik het niet goed vinden, maar vroeg me eigenlijk af of er meerderen dit hebben? Ik lees online dat anderen de vraag niet eens gesteld krijgen maar naar CB komen?
Bij ons zeiden ze dat het eventueel een optie was om met 18 maanden naar het CB te komen, maar alleen als het nodig was. Anders was de eerste afspraak weer met 2 jaar inderdaad
hier alleen bij de 1e iemand kort na de geboorte thuis gehad. direct besloten dat wij daar absoluut geen behoefte aan hebben. dus nee, hier komen ze er niet meer in ;) en verder alleen vaccinaties. persoonlijk geen behoefte aan cjg of hun "advies"
Wij hebben pas weer een afspraak bij de volgende vaccinatie?
Ze gaven wel een vervolgafspraak als optie, maar ik vind ze tot nu toe vrij nutteloos. Mocht het nodig zijn dan trekken we zelf wel aan de bel..
Wij zijn gisteren voor de 14 maanden afspraak geweest op het CB en hebben een vervolg afspraak als ze 18 maanden is maar dit vind gewoon op het CB plaats. Huisbezoek is niet ter sprake gekomen. Er waren geen bijzonderheden.
Nee bij ons is deze vraag ook niet gesteld. Maar ik woon bij een grens tussen twee gemeentes en ik hoor dat er soms grote verschillen zitten in hoe de consultatie bureaus dingen doen 😅
Nee geen huisbezoek, maar wel een vervolg afspraak met 18mnd omdat hij gestagneerd is met gewicht bij 14mnd en ze het even in de gaten willen houden. ( Hij zit nog boven de +1 lijn hoor)
Hier ook bij 18 maanden huisbezoek! Ik wist het ook niet, maar verschilt inderdaad per gemeente/organisatie. Ik vind het een goed idee, op die manier wordt er achter voordeuren gekeken waar dat best een goed idee is.
Ik kreeg de vraag ook en na war doorvragen bleek dat ze dit alleen in bepaalde wijken doen waar veel mensen met een migratieachtergrond wonen. In mijn stad zijn er 3 wijken waar de cb’s huisbezoeken bij 18 maanden inplannen.
Ja ik heb vanmiddag even gebeld en gevraagd naar het verschil en ze zei precies wat jij aangaf! Dat de gemeentes bepaalde wijken selecteren waardoor ze met 18 maanden huisbezoeken inplannen, ze gaf aan dat het natuurlijk allemaal niet verplicht is en de beslissing aan ons is. :)