7 Reacties

4 weken geleden

Ik ben vanmorgen ook bij de CB geweest met mij dochtertje, en ze weegt nog minder dan jullie dochter! Qua lengte valt ze onder het gemiddelde, en ze arts zei dat het prima was. Ik zou mij er niet te druk om maken. Ze bewegen op deze leeftijd natuurlijk ook heel veel ☺️

4 weken geleden

Ik zou kijken of je haar thuis nog even kan meten, bijvoorbeeld met een rolmaat. Het gaat namelijk vooral om de verhouding lengte-gewicht om te bepalen of er sprake is van ondergewicht. Als ze ook wat kleiner is kan het zijn dat de verhouding gewoon prima is. Via google kun je dit dan met haar lengte en gewicht bepalen, of haar lengte doorgeven aan het consultatiebureau zodat ze dit in de grafiek kunnen zetten. Iedereen is anders qua postuur, maar als ze verder geen last heeft van haar gewicht qua weinig energie of iets dergelijks kan het ook gewoon bij haar passen. Een diëtiste zal inderdaad ook als advies geven alles volle producten en ook bijvoorbeeld extra boter bij het koken, vette boter op brood en bijvoorbeeld avocado of notenpasta toevoegen

4 weken geleden

Ik zou me er niet te druk over maken hoor. Ik vind het juist een beetje gek dat dit niet gemeld is. Kinderen van deze leeftijd bewegen veel. Mijn dochter van 3 zit op het zelfde gewicht als die van jouw en daar zei de arts gewoon van dat dit prima is! Ze eet wat ze wil eten en drinkt wat ze wil drinken. Als ze er geen behoefte aan heeft om meer te eten zou ik mezelf niet druk maken. Die lijnen zijn ook altijd richtlijnen het is niet zo dat ieder kindje hetzelfde groeit qua gewicht en lengte. Dus mama ik denk dat jij het hartstikke goed doet en je je er niet te druk over hoeft te maken😘🍀

3 weken geleden

Mijn kindje is 12,6 met 3 jaar en ze was gewoon goed

3 weken geleden

Je kunt ook in de groeigids app zelf de lengte en gewicht invoeren en de grafiek bekijken.

3 weken geleden

Ik ben benieuwd hoe jullie eigen bouw is en hoe die was toen jullie klein waren. Gewoon thuis even even de lengte meten en de in de groeiapp invoeren. Al is ze te licht... lekker laten gaan. Zo lang het goed met haar gaat en ze lekker zichzelf is kan het vast nog niet zo'n kwaad

2 weken geleden

Reactie op Hetiswathetis

Ik ben benieuwd hoe jullie eigen bouw is en hoe die was toen jullie klein w ...
Mijn eigen bouw toen ik klein was dat ik een stevig kind was en mijn man als kind had een normale postuur.