3 Reacties
3 jaar geleden
Als je partner 7 kan werken kun je vast een poetshulp laten komen, al is t maar 1x per 2 weken. Dan is t alleen zelf bijhouden. Wat een verademing vind ik dit.
Strijken doe ik niet aan, vouw alles strak op, scheelt tijd.
Zet jezelf en kinderen op 1. Absoluut geen tijd hebben voor je 6 jarige zoon is bullshit, maak er tijd voor, hij verdient het ook. Dat je hem niet meer 100% aandacht kan geven klopt, dat is balans zoeken.
Dan is t maar een keertje niet opgeruimd.
3 jaar geleden
Tips: Loslaten wat los gelaten kan worden, je zoontje betrekken bij dingen die gedaan moeten worden aka samen doen dan heb je even tijd met je zoontje en krijg je dingen soort van gedaan. Wel dan los laten dat het niet 100% goed gedaan is haha. Vraag dan aan hem of hij een idee heeft hoe jullie dat samen op een leuke manier kunnen doen.
Mijn dag heb je niet veel aan maar zal m toch neerzetten voor t geval je er ideeen uit haalt.
Oudste van 2j word wakker zodra papa klaar maakt om te gaan werken/deur achter zich dicht trekt. Dus 6.45 a 7u soms word jongste 5mnd dan ook wakker maar ook wel eens dat die verder slaapt tot ca. 8u.
Tot 8u blijf ik boven en doe ik daar huishoudelijke dingen of boekje lezen met de oudste, katten verzorgen. Mijzelf en kinderen klaar maken. Volgorde is afhankelijk van hoe de flow gaat en hoeveel tijd er is. Als iedereen om 8u wakker word dan is t alleen ons klaar maken en direct naar beneden. Ookal gaan we tegenwoordig ook wel eerder naar beneden als er boven niks gedaan hoeft te worden. Dan zwaaien we papa uit en doe ik beneden huishoudelijke dingen. Dan 8u ontbijten. En daarna opruimen van de troep die ontstaan is tijdens eten. 11u beginnen met lunch voorbereiden, oudste en ik eten vaak 2x per dag warm. Jonkie doet dutjes in draagzak dus dan heb ik handen vrij om ook bijv met oudste te spelen tussendoor. Na de lunch is het middagdutje die doen we allemaal samen in bed. 15u weer op staan. Katten weer verzorgen, dingen klaar zetten voor de avondroutine. Avond eten voorbereiden. Partner kookt dan meestal maar soms doe ik dat als ik merk dat het anders te lamg gaat duren voor de oudste. Na eten om ca 19.30 naar boven en iedereen klaar maken voor bed.
Wij doen aan co sleeping en aangezien alle nachten onderbroken zijn liggen wij er ook vroeg in.