18 Reacties

4 jaar geleden

Hi! Bij deze termijn is het heel normaal dat de darmen in de navelstreng zitten! Na 12 weken is dat verdwenen. Wat ik wel gek vind is dat ze je dan niet bij 12 weken laat terugkomen, want maandag zal het ook nog wel zo zijn dus dat geeft dan alleen maar onrust en dus niet zo zinvol 😅 Bij mijn termijn afgelopen week was dit overigens ook te zien en net zo groot als bij jou op de foto!

4 jaar geleden

Reactie op Eevx

Hi! Bij deze termijn is het heel normaal dat de darmen in de navelstreng zi ...
Oooh dat is wel fijn te horen...dat jij dit ook had. Ik vind het ook gek dat ze me terug laten komen. Eén dag ervoor was ik namelijk in het Radboud geweest voor een echo en toen hebben ze hier niets van gezegd. En ik kan me niet voorstellen dat ze dat daar niet gezien hebben....

4 jaar geleden

Hee! Ik heb afgelopen dinsdag ook een termijnecho gehad bij (10+2) en precies hetzelfde. De verloskundige gaf aan dat we ons nu zeker geen zorgen hoeven te maken, omdat het heel normaal is dat dit bij 10/11 weken nog niet weg is. Ze gaf aan dat we bij 12 weken terug mogen komen, maar ook kunnen wachten tot de week erop bij de 13 weken echo, dus daar hebben we nu voor gekozen. Mijn schoonzusje gaf aan dat zij dit ook bij haar kindje zagen bij 10 weken en was met 12 weken helemaal weg.

4 jaar geleden

Bij mij lag het buikje ook een beetje open bij 10+3. Bij 12+1 was dit helemaal naar binnen gegaan en netjes gesloten. Het termijn dat jij zit schijnt dit normaal te zijn. Hoewel ik de bobbel bij het buikje er ook wel “vreemd” vind uitzien, maar nogmaals denk niet direct reden tot paniek.

4 jaar geleden

Reactie op Vikkie12388

Hee! Ik heb afgelopen dinsdag ook een termijnecho gehad bij (10+2) en preci ...
Fijn te horen dat het vaker voorkomt zonder dat dit problemen geeft. Dat maakt me wel wat geruster.... Het enige wat ik gek vind is dat ik nu terug moet komen voor een extra echo. Dan zal het waarschijnlijk nog niet weg zijn dus dat vind ik wel raar. Nja afwachten maar

4 jaar geleden

Reactie op Flintie

Fijn te horen dat het vaker voorkomt zonder dat dit problemen geeft. Dat ma ...
Ja dat snap ik! Laat je maandag weten hoe het gegaan is?

4 jaar geleden

Hey! Net een echo gehad bij 10+2 en wij kregen als uitleg dat de navelstreng nu nog dikker is omdat daar de darmen nog (deels) in zitten. Ze zei erbij dat dit rond de 12 weken in het buikje zal zitten ongeveer 😊

4 jaar geleden

Hier ook gister dit te horen gekregen bij 10+5. Ik moet nu wachten tot de 13 weken echo die ik met 13+5 gepland heb. Gelukkig lees je hier dus dat dit vaker voor komt maar ik vind het ook spannend.

4 jaar geleden

Reactie op mtdv

Hier ook gister dit te horen gekregen bij 10+5. Ik moet nu wachten tot de 1 ...
Ja gelukkig lees je idd dat het vaker voorkomt en dat het dan ook goed komt. Ik vind het vooral vervelend dat ik terug moet komen ... Dat levert mij ook veel onrust op

4 jaar geleden

Reactie op Vikkie12388

Ja dat snap ik! Laat je maandag weten hoe het gegaan is?
Ja dat zal ik zeker doen.

4 jaar geleden

Reactie op Flintie

Ja dat zal ik zeker doen.
Konden ze al iets zien?

4 jaar geleden

Vandaag een extra echo gehad vanwege bloedverlies (onschuldig!). Deze verloskundige bracht dit ook ter sprake en opperde ook dat ze dit weer checken bij de 13 weken echo. Die waren we eigenlijk niet van plan te doen, maar doen we nu dan toch maar. Soms word ik er ook een beetje simpel van hoor, wat gewoon nog normaal is op zo’n termijn, moet daar dan zo specifiek op door gegaan worden.. Denk zelf dat het allemaal wel goed komt (verloskundige overigens ook, die maakte zich geen zorgen).

4 jaar geleden

Reactie op Suus399

Vandaag een extra echo gehad vanwege bloedverlies (onschuldig!). Deze verlo ...
Gelukkig was het onschuldig! Ik vind het ook een beetje lastig dat ze enerzijds aangeven dat het normaal is, maar het toch benoemen/noteren/extra willen checken etc. Wij ook om deze reden de 13 weken echo gepland. Heb er ook wel een goed gevoel over, maar toch tegelijk blijf je er wel mee bezig..

4 jaar geleden

Hallo allemaal, ik ben vandaag dus voor de extra echo geweest. Gelukkig goed nieuws! De navel was al een heel stuk naar binnen en het zag er allemaal goed uit. Ik heb ook gezegd dat het allemaal nogal voor extra spanning zorgde .... Maar gelukkig dus goed nieuws 🤗

4 jaar geleden

Reactie op Flintie

Hallo allemaal, ik ben vandaag dus voor de extra echo geweest. Gelukkig goe ...
Wat fijn! 🥰🍀

4 jaar geleden

Reactie op Vikkie12388

Gelukkig was het onschuldig! Ik vind het ook een beetje lastig dat ze enerz ...
Ja we hebben dat zelf ook al een aantal keer besproken binnen de praktijk.. dat voor je eigen gevoel bijna geen plaats meer is, alsof het eerst ‘bewezen’ moet worden.. Maar ik heb hetzelfde! Ik blijf er een goed gevoel over houden 😊 Na onze eerste echo had ik dat ook en bleek iets wat ze dachten te zien ook vals alarm dus ik probeer er toch op te vertrouwen!

4 jaar geleden

Reactie op Vikkie12388

Konden ze al iets zien?
Ja ze konden zeker al iets zien. Er was duidelijk een heel groot verschil te zien! In een paar dagen is het dus al flink veranderd en is er bijna niks meer van te zien. Ik wil je de echo foto laten zien zodat je het verschil kunt zien maar die ligt op de kamer waar m'n dochtertje van 1 ligt te slapen 😅 haha oopsie ... Dus die ga ik niet pakken natuurlijk 🤗

4 jaar geleden

Reactie op Flintie

Ja ze konden zeker al iets zien. Er was duidelijk een heel groot verschil t ...
Ahh wat fijn zeg! Hele geruststelling! Bizar dat het zo snel veranderd allemaal. Nee snap dat je je dochtertje lekker laat slapen ☺️!!