13 Reacties

2 jaar geleden

Weet je zeker dat het mazelen is? Dit komt bijna niet meer voor door vaccinaties etc. Dit is ook een zéér besmettelijk virus en sommige mensen kunnen er goed ziek van worden. Waterpokken lijkt me meer waarschijnlijk Wel heel vervelend, beterschap!

2 jaar geleden

Weet je zeker dat het mazelen is? Dit komt bijna niet meer voor door vaccin ...
Ze is 7 maanden oud . En heeft hele hoge koorts wat komt en gaat ineens heel de huid onder de rode plekjes en ze heeft middenooronsteking gehad. Ik weet niet of ze die vaccinatie al heeft gehad . Ik weet dat ik terwijl ik zwanger eas een prik heb genomen. En zij heeft daarna nog 2 of drie prikken gehad . Heeft de waterpokken ook zulke symptonen ?

2 jaar geleden

Reactie op elizaxx

Ze is 7 maanden oud . En heeft hele hoge koorts wat komt en gaat ineens he ...
Ons zoontje had ook veel koorts en oorontstekingen, ook waterpokken gehad, als er blaasjes op zitten of komen zijn het wel waterpokken

2 jaar geleden

Rode plekjes kunnen ook ontstaan door de koorts zelf. Dat had mijn dochtertje toen. Die rode plekjes verdwenen tegelijkertijd met de koorts. Ze had toen 40 graden koorts en ook een middenoor ontsteking

2 jaar geleden

Het kan ook nog de 6 e ziekte zijn.. begint met hoge koorts, waarna na paar dagen je kind allemaal vlekjes krijgt.. in elk geval sterkte!

2 jaar geleden

Reactie op elizaxx

Ze is 7 maanden oud . En heeft hele hoge koorts wat komt en gaat ineens he ...
Hoi! De vaccinatie tegen de mazelen krijgt een kindje pas na 1jr (om precies te zijn met 14mnd). De vaccinatie die jij in je zwangerschap hebt gehad is geen vaccinatie tegen mazelen. Ben jij zelf als kind gevaccineerd? Mazelen komt nog wel voor in Nederland. Het is juist 1 van de ziektes die nog wel voorkomt. Wel heel weinig!

2 jaar geleden

Ik zou ook eerder zeggen dat het de 6e ziekte is. Hier precies t zelfde ook eerst oorontsteking daarna helemaal onder de vlekken. Mazelen komt echt bijna niet meer voor😊

2 jaar geleden

Dit zijn vrijwel zeker waterpokken, bij mijn dochter begon t ook zo

2 jaar geleden

Hoe is het nu?

2 jaar geleden

Reactie op BdeG

Ik zou ook eerder zeggen dat het de 6e ziekte is. Hier precies t zelfde ook ...
Ja dit heeft ze indd precies het zelfde.

2 jaar geleden

Dit dacht ik ook bij mijn dochter eerst viel het mee en leek het op de 6e ziekte en een paar dagen later leek het op mazelen. Ben naar de spoedpost geweest en ze zeiden dat mazelen ook in de mond zit maar daar zat niets.. dus misschien even haar mondje kijken?

2 jaar geleden

Dit had ons zoontje vorige week en toevallig afgelopen week bij het CB geweest en die zeiden ook de zesde ziekte

2 jaar geleden

Hoe is het nu met je kindje ?