9 Reacties
7 maanden geleden
Ik denk niet dat er een perfecte leeftijd is. De zindelijkheidsbox zegt rond de 2,5 jaar omdat ze er dan echt controle over beginnen te krijgen. Ik begon met m'n oudste toen en vervolgens alleen maar stress bij haar en echt niet willen. Nu ben ik weer begonnen met 3 jaar en 1 maand, ze snapt alles en doet alles.. ging de hele week goed, paar ongelukjes per dag. Alleen nu houd ze dus al 3 dagen haar poep op.. dus enorme buikpijn vanmiddag natuurlijk en er niet lekker van. Luier om geprobeerd maar doet te zeer.
Ik weet nu dan niet zo goed of ik door moet gaan of weer moet stoppen. Liefst zet ik door maar wil ook geen obstipatie creëeren...
Maar wat ik hiermee wil zeggen, er is geen perfecte leeftijd. Elk kind is uniek en je weet zelf of hij of zij er klaar voor is of niet. En het is een hele lange adem hebben.......
7 maanden geleden
Hier staat het potje naast onze wc. Als ik naar de wc ga, gaat ze meestal mee en gaat ze op het potje zitten. Dan doet ze plas geluiden na.
Eergisteren kwam ze huilend naar me toe om te zeggen dat ze moest poepen. Gevraagd of ze dat op haar wc wilde doen, en dat wilde ze wel. Dus toen heeft ze voor het eerst zonder luier op het potje gezeten. Een boekje erbij gepakt en ik ben naast haar gaan zitten. Ze werd plots heel onrustig en toen moest ze plassen. Ze schrok er zelf van. Ze was direct super trots. Ze heeft het hierna nog 4x aangegeven maar zonder resultaat. Vandaag heb ik haar er niet meer over gehoord dat ze zelf naar de wc moest. Ik blijf het benoemen, maar ik stimuleer nog niks.