10 Reacties

3 maanden geleden

Ik ben gastouder dus is misschien anders haha! Maar ik vind het prima te doen met 5 kids elke dag 1.1.2.2.3.... Maar om mij heen hoor is wisselde verhalen. 3 heb je altijd 1 die niet samen speelt een soort van 3de wiel an de wagen. Maar ook hoor ik veel dat de overgang van 2 naar 3 makkelijker was dan van 1 naar 2. Volg hierin je hart! Als je er de ruimte voor hebt in je huis en hart en financieel waarom niet? ❤️

3 maanden geleden

Hier een positief verhaal van een mama van 3 boys! 3 boys van bijna 5, 3 en de jongste is 4 maanden. Ik vond van 1 naar 2 veel zwaarder dan van 2 naar 3. Je bent al veel beter in multitasken en 2 kindjes spelen al veel samen, waardoor het ook niet erg is als je even druk bent met de baby. Die van bijna 5 is natuurlijk ook al best zelfstandig en gaat naar school. Ik moet daarnaast wel zeggen dat we een mega makkelijke derde baby hebben ( dat waren 1 en 2 zeker niet 😅) we zeiden laatst nog tegen elkaar, dat we erg blij zijn dat we voor een derde hebben gekozen, de dynamiek met 3 kindjes is zo leuk🥰 succes met de keuze maken !

3 maanden geleden

Hier ook 3 boys. Juli 21, okt 22, en ,okt 24 Ik heb ze wel vlot op elkaar. En het is fantastisch om te zien hoe ze met elkaar omgaan, maar het is soms ook hard werken.. en weinig tijd voor papa en mama samen. En dat is oke, want we genieten heel veel van de kinderen samen. Enigste wat ik soms wel lastig vind is dat de oudste in juli 4 is geworden. En nu zwemles heeft, die zijn altijd om rot tijden.. 16;45 uur tot 17:30 uur. En mijn man werkt dus in ploegen, waardoor hij ene week er in de avond niet is.. en dan moet ik dus met de hele meuk naar zwemles.. En op donderdag naar voetbal.. En dan zijn ze moe, moeten we nog eten, en dan moeten ze allemaal nog in bad en dan is het janken omdat ze zo moe zijn.. Dan denk ik soms wel eens van.. poehh maar ach als dat alles is.. Als ze allemaal in bed liggen ben ik het snel weer vergeten. Ene dag is de andere niet. En gelukkig hebben we ook hele mooie dagen dan verloopt alles allemaal op rolletjes. En dan zijn het allemaal zulke lieve kindjes.. 🤭 het word uiteindelijk steeds makkelijker hoe ouder ze worden. We lopen er nu alleen wel met de auto tegen aan. Met 3 autostoelen.. We hebben nu een vw passat en dat past niet helemaal lekker. En dus zit mama achterin en de oudste voorin.. Niet helemaal wenselijk.. . En mijn man wil graag weer terug naar een bmw.. Maar eigelijks hebben we een touran nodig ivm met ruimte van de stoelen.. Maar dat vind mijn man helemaal niets.. want dat is een bmw man 🤣🤷‍♀️

3 maanden geleden

Ik vind het vooral heel leuk om dit te lezen! Wordt er enthousiast van haha ☺️ Ik heb altijd al het idee gehad alleen jongens te baren, en toevallig dat jullie ook 3 jongens hebben!

3 maanden geleden

Hier 6 meisjes en een jongen en de tweede jongen onderweg . Heerlijk meerdere kinderen te mogen hebben

3 maanden geleden

Reactie op grootgezin

Hier 6 meisjes en een jongen en de tweede jongen onderweg . Heerlijk meerde ...
Wouw! 😍

3 maanden geleden

Ik kan er nog niet helemaal over meepraten, want momenteel nog zwanger van de 3e haha! Vroeger had ik altijd graag 3 of 4 kinderen gewild en mijn man 2 of 3. Uiteindelijk zeiden we altijd wel dat we graag 3 hadden gewild, maar doordat alles ook zo duur wordt leek het toch bij 2 te blijven. Nog in de kraamweek van de 2e voelde ik me al zo rot dat het bij 2 zou blijven. Uiteindelijk toch alle financiële zaken op een rijtje gezet en met de conclusie dat er wel een 3e kindje bij zou kunnen. Heel blij dat we toch deze keuze gemaakt hebben. Het is wel pittig, want zwangerschappen zijn me bij allemaal lichamelijk nog nooit Goed afgegaan. 😅 en nu dus extra pittig wel met 2 kinderen van 1,5 en bijna 3. Ook zeker wel met soms de schuldgevoelens naar hun door hoe ik me voel. Maar uiteindelijk denk ik dat ik soms ook te streng voor mezelf kan zijn, want ze komen alsnog niks tekort. 😊 Ik ben in ieder geval heel blij dat we toch de keuze hebben kunnen maken om voor een 3e kindje te gaan! 😊

2 maanden geleden

Ik heb 3 kinderen, 11 (v), bijna 3 (m) en bijna 1 (v). Persoonlijk vind ik het heel pittig, maar er is afgelopen jaar veel gebeurd prive en werk waardoor ik nu ook in de ZW zit, dus wellicht niet geheel eerlijk beeld. Mijn oudste is echt aan het pre puberen, wat natuurlijk geheel prima en verwachting is, wij als ouders heel pittig, maar gelukkig wel nog steeds lief voor de anderen. Middelste is in mijn ogen de meest lastigste, hij loopt voor in ontwikkeling en is heel bijdehand en drammerig in zijn wil. Kan niet altijd zo gaan en dan kan ik even kortsluiting krijgen 😅. Voor de rest wel heel lief mannetje hoor en behulpzaam, maar gezinsleven loopt eigenlijk rondom hem heen, met wat wij wel en niet kunnen doen tesamen met hem. Jongste dochter is voorbeeldig, hoor je wel wanneer ze willetje heeft hoor, maar hoort helemaal bij het gezin en gaat lief om met de anderen. Al met al, wil ik het niet anders, maar soms zou het fijner zijn als sommige momenten wat makkelijker zou kunnen zijn 🤣 Praktischer kant: 3 is niet altijd makkelijk. Auto gaat nu net, maar de oudste zit wel klem op de achterbank 🤣. Vakantiehuisjes, willen wij nu wel 8p ivm 4 slaapkamers, we willen ieder een eigen plekje voor de rust ruimte. Maaltijdpakken, moeten we nu grotere porties kopen, want tja, puber en eetgrage peuters 😉

2 maanden geleden

Hier ook in twijfel voor een derde kindje. Oudste november ‘22 en jongste augustus ‘24, dus eigenlijk zelfde leeftijden. Het lijkt mij zo gezellig en leuk. Ook als ze straks wat ouder zijn. Mijn man en ik komen beide uit een gezin van 3. Maar het lijkt mij ook heel pittig, niet praktisch en ik heb geen zin om nog een keer zwanger te zijn en dat eerste jaar weer door te moeten 🙈. Als we er voor gaan, dan sowieso pas na de feestdagen of nog wat later. Dan gaat de oudste ook al (bijna) naar school en is het net wat makkelijker (denk ik) haha.

2 maanden geleden

Reactie op BillieG

Hier ook in twijfel voor een derde kindje. Oudste november ‘22 en jongste a ...
Ik heb dus berekend dat ik minimaal pas in februari zwanger mag worden 😂 Maar eigenlijk lijkt het me idealer als ik zwanger zou worden als de jongste ongeveer 2 is ☺️