12 Reacties

één jaar geleden

Ik volg mee mijn dochter heeft ook al paar dagen last van diaree en rode billen

één jaar geleden

Olijfolie, zinkzalf en babypoeder Maar niet alle 3 tegelijk.. je moet na 3 dagen zien wat het beste werkt.

één jaar geleden

Reactie op Tallie88

Olijfolie, zinkzalf en babypoeder Maar niet alle 3 tegelijk.. je moet na 3 ...
olijfolie op de billen?

één jaar geleden

Jazeker, helpt heel goed...

één jaar geleden

Maar als je echt een schrale kont heb met plekjes en blaasjes zou ik eerst goed behandelen met zinkzalf, wel elke keer weer goed schoonmaken en als de plekjes en blaasjes bijna weg zijn kan je gewoon olijfolie (zonder toevoegingen en kruiden) op de billen smeren, beetje inmasseren en dan de luier dicht. Elke nieuwe luier lauw warm water met een doekje, droog deppen en weer opnieuw de olijfolie. Maar gewoon babypoeder helpt ook, alleen vind ik dat bij elke plas luier dat de poeder soms korrelt als je het teveel gebruikt heb. Dus ik gebruik liever olijfolie is een natuurlijk product en werkt perfect 👌

één jaar geleden

Reactie op Tallie88

Maar als je echt een schrale kont heb met plekjes en blaasjes zou ik eerst ...
Dankjewel! ook nog tips tegen de diarree? :)

één jaar geleden

Ruikt het ook anders? Wat zuriger? Klinkt als tandjespoep 💩

één jaar geleden

Ik geef m'n dochter elke dag geraspte appel met een halve geprakte banaan en liga Alles door elkaar als fruithapje Bij diarree moet je goed opletten of je genoeg natte luiers heb, dus dat je kindje genoeg vocht binnen krijgt. Mijn schema is: Smorgens als ze wakker word (tussen 7 en 8) 1st badderen.. aankleden en een fles van 180cc (3 schepjes melkpoeder nr 2 en 3 schepjes melkpoeder nr 4 Vanille) Rond 10.00 uur fruithapje (Geraspte appel 🍏 en halve geraspte of geprakte banaan 🍌 met 2 liga koekjes (1pakje is dat gewoon) die verkruimel ik, en dan door elkaar roeren/prakken en lekker geven. Rond 12 uur/13.00 uur nog een fles 120cc (2× nr 2, 2× nr4 vanille) Dan slaapt ze tot 15.00 uur / 16.00 uur, dan krijgt ze 1st een fles 120cc, daarna een broodje pindakaas en iets later daarna nog appelsap of flesje water En dan savond Rond 18.30 / 19.00 uur een warme hap met een toetje (yoghurt of aardbeikwark of babytoetje) en dan om 20.00 uur naar bed

één jaar geleden

Hoe oud is jou kindje eigenlijk?

één jaar geleden

Hier ook gehad, virusje denk ik. Heb vooral gezorgd dat ze veel vocht binnen kreeg, dus water/sapje/extra melk want ze had weinig eetlust. Voor de rode billen kan ik de billenzalf van dr Lenaerts (te koop bij oa Kruidvat) aanraden, werkt hier echt super!

één jaar geleden

Reactie op Tallie88

Hoe oud is jou kindje eigenlijk?
13 maanden.

één jaar geleden

Zinkolie van dr swaab helpt hier goed! Bij open billetjes vooral geen Billendoekjes gebruiken, de meesten bijten. Hier met hydrofiele washandjes en evt wat vaseline op een doekje bij verschonen, zacht voor de billen :)