5 Reacties

3 maanden geleden

Ik denk zelf dat het een periode is. Maar in principe hoef je haar niet op te halen tenzij ze koorts heeft, of overgeeft ofzo. Maar niet omdat ze geen zin heeft. Mijn dochter heeft een periode gehad dat ze elke keer ging huilen zodra we de drempel over waren op de opvang. Laat je niks wijsmaken, sommige hebben gewoon de verkeerde beroep gekozen.

3 maanden geleden

Reactie op MommyWawa

Ik denk zelf dat het een periode is. Maar in principe hoef je haar niet op ...
Ik werk zelf in de opvang en ik ben het hier niet helemaal mee eens. In de meeste ziekte beleidsstukken van kinderopvangcentra's staat ook: als het kindje niet mee kan met de rest van de groep. Er zijn meer kinderen op de groep waar de pedagogisch medewerkers graag voor zorgen en dat gaat zo niet. Natuurlijk kan het zijn dat ze te snel bellen maar de meeste zouden alleen bellen als het het beste is voor het kind om thuis te zijn. Het is ook echt een mogelijkheid dat het op de opvang niet goed gaat (ziek zijn) en thuis wel. Als je zelf ziek bent, ben je ook het liefste thuis. Als je denkt dat er niks aan de hand is met je dochter, is het het beste om het met hun te bespreken wat de vervolgstappen gaan zijn als het nog een keer gebeurd. Het kan natuurlijk ook een fase zijn🤷🏼‍♀️

3 maanden geleden

Reactie op Dutchgirl

Ik werk zelf in de opvang en ik ben het hier niet helemaal mee eens. In de ...
Ik hoefde mijn dochter ook niet op te halen dit hoeft alleen wanneer het kind verhoging heeft of echt niet heel fit is. (Heb voor het moederschap ook in de kinderopvang gewerkt). De juf van de opvang belt altijd om de ouders op de hoogte te houden maar gaf ook aan dat ophalen niet nodig was. Ik heb haar beide keren opgehaald om zelf even in de gaten te houden maar merkte al bij het ophalen dat ze niet echt ziek was. Thuis was ze heel vrolijk en er was verder niets meer aan de hand. Ook bij het opstaan was ze heel vrolijk en actief. Ik denk daarom idd een fase maar ik heb er zelf geen ervaringen mee dat kinderen zich opeens zo kunnen gedragen terwijl ze het juist altijd super leuk vond bij de opvang..

3 maanden geleden

Heb je al geprobeerd met haar te praten? Hier sliep onze zoon al een flink aantal dagen slecht. Zei een vriendin: jullie zijn toch bezig met scholen uitzoeken, zou dat onrust geven? Wij hadden het inderdaad aan tafel over scholen uitzoeken, waar onze zoon bij was. En toen vroeg ze of we het al geprobeerd hadden uit te leggen. Gelijk die avond geprobeerd. Ja, we zijn scholen aan het uitzoeken, maar het duurt echt nog heel lang voor je naar school gaat. Eerst moet je nog 3 worden. En dan duurt het nog een heeeeeeeel jaar voor je 4 wordt. En pas als je 4 wordt ga je naar school. Nou, hij sliep die nacht gelijk een stuk beter. Vindt ze het moeilijk? Vindt ze het te druk? Vindt ze het niet leuk? Is er iets gebeurt met vriendjes of vriendinnetjes? Die vriendin van ons vroeg dat, omdat toen zij het met haar man over verhuizen had, ook al praatten ze er vooral over als hun zoontje sliep, hij had het wel degelijk door. Die kinderen krijgen meer mee dan je denkt. En het zijn net mensen. Ze willen liever dat er tegen ze gepraat wordt, dan over ze gepraat wordt.

2 maanden geleden

Hoe is het nu?